Saturday, April 25, 2009

it's a man's world ;-)


Voor de mannen die ook dit blog meelezen (speciaal voor Jesse eigenlijk ;-) vandaag een mannenblog maar niet helemaal...... want Hans zit nog een stukje verder noordelijk en is morgen weer thuis.

Zoals ik al eerder eens heb geschreven heb ik ooit een lease auto gehad en wat verder dan het oliepeil nakijken (niet te vaak want daarvoor zit toch een lampje op het dashboard ?) ben ik eigenlijk nooit gekomen. Totdat we hier in de export "rolden" van auto's, boten, motoren etc en "mijn" afdeling is dus De Onderdelen. Inmiddels weet ik hoe een carburateur eruit ziet, een camshaft, luchtfilterhuizen, hood scoops, motor mounts, exhaust hangers enz enz en wat een complete Magnaflow exhaust weegt, het gewicht van een fly wheel, banden, velgen en ga zo maar verder. De namen Foose, Boyd Coddington, Edelbrock, Kool Vue en A.R.E. klinken me bekend in de oren en vond ik vroeger een blingring erg leuk, een chromen alternator of set chromen velgen is toch zeker wel heeeeeeel erg mooi. Van veel onderdelen weet ik de nederlandse naam niet eens eigenlijk. Als ik het woord grille hoor of lees denk ik niet eens meer aan een oven.
De meeste emails komen bij Hans binnen (dat staat op onze website zo ingesteld en dat is wel prima) onze computers staan naast elkaar dus Hans doet de auto's en het "grote spul" en ik alles wat erop, eraan en erin past zo ongeveer en het is superleuk om te doen. Vooral als je foto's krijgt van klanten dat de chromen velgen onder de auto zitten, de nieuwe motorkap erop, flares gemonteerd en gespoten, echt hartstikke gaaf ! Technisch gezien ben ik een absolute nul, regelmatig bestel ik telefonisch onderdelen en dan tref je wel eens een verkoper die volledige tekst en uitleg geeft over hoe dat bepaalde onderdeel werkt, welke andere (doorgaans duurdere) mogelijkheden er zijn, kortom ik krijg een technisch verhaal te horen waar ik helemaal niets van begrijp (ik kan inmiddels in steno schrijven terwijl ik het aanhoor ;-)

Als ik vervolgens die technische informatie per email aan de klant doorgeef vind ik mezelf soms best wel een beetje stoer eigenlijk, tot ik weer een antwoord terug krijg dat begint met "Hoi Hans" ;-) ;-) ;-) ;-)

9 comments:

Sisely said...

Tja het is allemaal wat het werk verkeer, wie en wat doet.Je mag best wel trots zijn op je eigen. Het is ook niet niks om in een mannen bedrijf mee te mogen helpen.

Annemiek said...

Toch een compliment als ze beginnen met hoi Hans.
Die onderdelen zijn echt jibberish voor mij. Knap dat het allemaal kunt!

Anonymous said...

wattuh voor dinguh????????????!!?xT

Anonymous said...

Er zijn nog meer mannen die regelmatig het weblog lezen.(en het leuk vinden!)
Groeten Ad

Kristel Holsbeek said...

Hoedje af hoor;-)
Maar voor mij mag je er af en toe wel eens over schrijven, vindt het altijd interessant.
Is toch een compliment als met 'hoi hans' beginnen...
Veel succes ermee

Petra said...

Stoer, dat je dat allemaal weet. Waarschijnlijk meer dan menige man ;).

MissFluffy said...

Toch wel leuk dat je zo kan meepraten over die zaken .Toont ook aan hoe groot je interesse wel is .
Nog even en Hans is terug thuis ...je zal hem wel gemist hebben.

Groetjes Nancy

Petra said...

Hi hi hi, ik heb dit weekend ook veel Foose en Edelbrock gezien.
Vandaag al weer naar een oldtimer beurs geweest. Manlief vindt het allemaal maar wat interessant en ja dan sta je er naast en hoor je ook nog eens wat.
Jammer dat ze jouw met jouw nieuwe kennisn gelijk op een manspersoon in schatten. "Toevallig" weet jij er nu ook veel van EN kan jij ook nog eens steno. Multifunctioneel gewoon ;-)

Bibi said...

wowie, ik vind het stoer hoor. Knap dat je die technische woorden allemaal weet. Ik heb daar geen ruimte voor in mijn 'database', als mn man me weer eens de bandenspannings meter uit legt gaat mijn systeem automatisch op 'file not found'.