Thursday, April 09, 2009

wat gebeurtenissen van de afgelopen dagen die het leven kleurrijk maken

of dof. Net hoe je het noemen wilt.....

Onze Ford Thunderbird was verkocht enkele weken geleden aan een stel "hier verderop" ze zouden een aanbetaling komen doen, zo gezegd zo gedaan al was het een weekje later, maar er werd aanbetaald en een week later zou de rest volgen. "De rest" lukte niet helemaal, ze zouden nog een keer terugkomen om alweer de rest te betalen, dat was enige weken geleden inmiddels. Niets meer van ze gehoord, niets meer van ze gezien. Dus Hans ze maar eens gebeld, blijkt hun zoon een ongeluk gehad te hebben, erg naar uiteraard maar we geloven dit soort ellendeverhalen niet meer. Als al die ziekte/ongeluks en doodverhalen waar zouden zijn die we de afgelopen jaren gehoord hebben hier was Siloam Cemetery hier achter minstens 12 x zo groot geweest en had de kassa bij de supermarkt dagelijks compleet volgehangen met aankondigingen van funeral services. Dus de Thunderbird is opnieuw in de verkoop, onze vriend Wes heeft nu 2 paarden "op afbetaling" staan dus het is niet alleen met auto's en niet alleen bij ons "gelukkig" ;-)

Gisteren liep ik in de achtertuin en dacht "laat ik die kip met dat ene kuiken" eens wat lekkers geven: gekookte rijst, zijn ze dol op. Ik dus gekookte rijst neergezetvoor ze, loop 4 stappen weg en FLAPPERDEFLAP ! wordt ik letterlijk in mijn rug aangevallen door moeder kip. Daar kan ik even heel boos om worden, zinloos geweld vind ik dat, op dat moment had ik even geen morele bezwaren om een kip de nek om te draaien maar ze heeft een kuiken dus laat maar gaan. Maar ik heb haar wel een schop(je)gegeven toen ze nog een keer terugkwam om me aan te vallen, er zijn grenzen tenslotte.

Vandaag hebben we onze checks op de post gedaan om inkomstenbelasting over het jaar 2008 en het 1e voorschot over het jaar 2009 te betalen. Natuurlijk is het mooi dat we belasting moeten betalen want dan heb je ook inkomen/winst uit onderneming maar dat weegt toch nooit op tegen het gevoel van "zonde van het geld"
Maar ach........in Nederland zouden we een stuk duurder uit geweest zijn, dat verzacht het nog een beetje ;-) wat heet: zeg maar gerust dat scheelt een heleboel ! (is dat laatste nou 1 of 2 woorden tegenwoordig ? of kan het allebei ?)

6 comments:

Annemiek said...

Don't mess with mama chicken! Haha dat kuiken zal beschermd worden!
Gewoon leuke alledaagse dingetjes allemaal. Ja, wat krijg je terug voor dat belastinggeld. Geen ambulance voorlopig in ieder geval.

Anonymous said...

Wij zijn inmiddels ook een stuk minder goed gelovig. Hier moeten ze altijd naar court en dat soort smoezen. Maar wij hanteren inmiddels een no tolerance beleid. Niet betalen is vertrekken. Wij hebben ons inmiddels al te vaak gebrand aan mensen die je een achter stand laat op bouwen en ineens zijn ze dan verdwenen.

Fijn zo'n kip...

gr petra

Sisely said...

Dat vinden moeders niet fijn, als er wild vreemde mensen bij hun kindertjes komen.Maar je bedoelde het goed, om ze niet te laten verhongeren.Wens jullie een fijn weekend, en fijne paasdagen!!!

MissFluffy said...

Dan waren mijn moederkloeken vroeger veel braver .Maar ik hoorde toen ook verhalen van de boer verder op dat die zo'n kwaaie gevallen had tussen zitten .Moet je al ogen op je gat voor hebben ! Wees nog eens lief om hun te vertroetelen 'lol'.

Ik begrijp dat echt niet mensen die een aanbetaling doen en nooit meer iets laten weten.je koopt toch maar pas als je weet dat je geld hebt .

Groetjes Nancy

Cisca said...

Ongelooflijk zeg, dat mensen dat soort verhalen verzinnen. En blijkbaar gebeurt dat dus vaker.

En die moederkip, die zit gewoon nog vol met hormonen. Heb ik ook nog steeds last van. Af en toe. ;-)

Bibi said...

hele boel of heleboel, kan alle bei denk ik;-).