Thursday, April 23, 2009

En weer een (dieren)dagje bijna om


Voor de bloglezers die zich het afvroegen: Hans is niet met de auto gegaan maar met het vliegtuig, maar de afstanden zijn hier nogal groot, dus eerst naar Dallas (ruim 2.5 uur rijden, auto op lang parkeren) + 1 uur voor vertrek aanwezig zijn en dan is het al bijna daglicht. Inmiddels is hij aangekomen op de plaats van bestemming, ging een motel zoeken en daar zal het (net als hier) vroeg bedtijd zijn vanavond.
Inmiddels heeft Hans mensen zien lopen met mutsen op, is dat schrikken ;-)

Met Jason gaat het beter gelukkig, hij is niet ziek meer van de narcose en heeft goed gegeten vandaag. Het hinken gaat ook wat beter en verder zijn de draadjes van zijn hechtingen erg lekker blijkbaar dus ik moet hem constant in de gaten houden als hij wakker is. De dierenarts belde vandaag ook nog even om te horen hoe het met Jason was (vind ik toch zo super !) en als ik een kraag nodig had kon ik die gratis gebruiken van ze maar dat is (nog) niet nodig, hij slaapt als een os het grootste deel van de dag, net als de andere honden vandaag.

Kip 3 heeft inmiddels ook kuikens (ik heb nu echt totaal geen idee meer hoeveel kippen we hebben) maar dat is wel grappig: het is hier zo groot dat het lijkt of er maar een tiental kippen rondwandelen hier, de rest zit in het bos, weiland of een plek waar ik geen weet van heb en waar ze nu dus stiekem hun eieren zijn gaan leggen want alle "legplekken" zijn leeg. Doen ze elke keer als ik iemand kakelverse eieren beloof, dan ineens is er geen ei meer te vinden. De krengen...

7 comments:

Sisely said...

Zo ik dacht dan zal ik even langs komen bij Bianca, dan is ze even niet alleen.

Even door een zeure appel heen bijten, en hij is weer thuis.(Ookal valt dat niet mee, even zonder je man).

Je hebt het er maar druk mee met je dieren, ga er maar vroeg in dan ben je weer lekker fitter. Wens je hierbij een fijn weekend.

Annemiek said...

Fijn dat die dierenarts belt hoe het gaat.
Je zult ook geen kippen missen dan als er eens eentje een snack is voor een vos of coyote.
Laatst vertelde de persoon waarmee we vorig jaar samen de kuikentjes gekocht hadden dat haar kippen nog geen eieren legde. Ik vertelde haar dat ze toch maar eens moest gaan zoeken, en ze vond een heel nest! Bij jou houden de eieren ook wat dierenbuikjes rond.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Mutsen.. het is het mooiste weer van de wereld hier. Meeste NY-kers zijn niet van die watjes hoor. Die hebben antivries in het bloed. Hij heeft ongelooflijk veel mazzel.

Gr petra

Anonymous said...

Ik vind het altijd weer een feest om je verhalen te lezen. Kan je Hans niet eens zo ver krijgen om wat mannen dingen te gaan vertellen op de blog ?

Jesse

Petra said...

Fijn, dat het met Jason beter gaat. Onze dierenarts belt ook altijd even om te horen hoe het gaat de volgende dag. LOL om de kippen, het zijn slimmere dieren, dan ze lijken ;).

Bibi said...

Hahaha wat een grapjassen die kippen van jou:-) En fijn dat het met Jason weer goed gaat.

MissFluffy said...

Jouw kippen genieten wel alle vrijheid en ze nemen het er ook van .'lol'
Aardige dierenarts ,dat wil ik wel ene hier eens zien doen .

Groetjes Nancy