Monday, April 27, 2009

Buffalo to Buffalo






Zoals in de vorige berichten te lezen was ben ik even op zakenreis geweest naar Upstate New York. Omdat ik dit gedeelte van Amerika nog niet kende besloot in een korte rondreis te maken vanaf Buffalo, NY en de zusterstad Niagara Falls, via de Adirondecks, Lake Placid naar Plattsburgh tegen Canada aan en terug via Watertown en Rochester, dus boven de blauwe streep. Ik had mazzel met het weer want voor NY begrippen was er een bijna een hittegolf, graadje of 23. De eerste dag toen in wakker werd in een klein Motel midden in de Adirondecks was de auto bevroren, lang niet meer gezien ook zag je langs de weg nog wat sneeuw liggen. Lake Placid was helaas vanwege een bommelding gedeeltelijk afgesloten. Na de overdracht van de auto die ik moest aankopen in Plattsburgh ben ik via een andere weg terug gereden en had compleet andere lanschappen en je zag veel Amish met hun koetsen. New York is een erg mooie Staat, helaas het weer is wat minder en alles is er duurder dan Texas, maar het was zeker de moeite waard en een hele mooie vakantiebestemming.

9 comments:

MissFluffy said...

Zo je was kort in de buurt bij Petra .
Je kan wel zeggen dat je het getroffen had met het weer .Leuke foto's !

Groetjes Nancy

www.vandijkjes.punt.nl said...

Ja inderdaad. Je had best even op de koffie kunnen komen hoor...

Je hebt inderdaad mazzel.. 2weken eerder en je was vastgevroren. Daar is het namelijk nog kouder dan bij ons.

Alles duurder...mhhh nou moet ik toch even opkomen voor mijn staat. Oke veel dingen zijn duurder. benzine, cigaretten, maar de normale levensbehoefte nu juist niet.

gr petra

Hans Hendriks said...

Hi Petra, ik dacht al, waar blijft ze ;-) Kwam trouwens nog langs de afslag van Fort Ann. Wat ik moest betalen was duurder, zoals Hotels, benzine en tolwegen. Heb van jou altijd begrepen dat de belastingen ook hoger zijn dan vergeleken bij Texas maar Texas staat dan weer bekend als een erg goedkope Staat.

Annemiek said...

Bekende plaatjes :) Leuk van Buffalo naar Buffalo.

Cisca said...

Hé, wat leuk, dan was je ook bij ons in de buurt (relatief dan hè, want het is nog steeds een paar uur rijden).

Petra said...

Grappig, Buffalo naar Buffalo. Zo zie je ook hoe iedere staat weer anders is, al blijft de taal hetzelfde.

Sisely said...

In ieder geval dit pakt niemand meer van je af(je kleine wereldreisje), en de foto's zien er prachtig uit.

Bibi said...

Mooie foto's hoor! Lake Placid en Adirondacks staan ook nog op het lijstje.

sisely said...

Wens jullie op 30 april, een fijne koninginnendag(als jullie er aan doen trouwens)En anders wens ik jullie een fijne dag.