Wednesday, July 29, 2009

Houwdie, ditjall het ennie reen ?

Vandaag kwam zoals gebruikelijk UPS weer langs, normaal is de begroeting altijd van iedereen hier " Hi houwarje" , maar sinds deze week en alle weersvoorspellingen van wel 70% kans op regen is iedereen ineens erg kniftig geworden (ik ook) op mensen die misschien wel(!) regen gehad hebben en is het geworden dus tot Houwdie, ditjall het ennie reen ?? De vaste vrachtwagenchauffeur van Saya die vanmiddag een motorkap kwam brengen had dezelfde vraag nadat we elkaar een zweterige plakhand hadden gegeven (daar wen je aan)
Op mijn " neen, niets of 3 spetters" begint de ander steevast een opgelucht gezicht te trekken zo van " wij ook niet" blijkbaar is gedeelde smart een soort van dubbele vreugd in dit soort langdurige droogtes. Het schept in ieder geval een band dat we met zijn allen in hetzelfde schuitje zitten (dat gezegde kennen we hier dan ook niet natuurlijk).

Toen ik vanavond de tuin weer eens aan het watergeven was dacht ik, eens kijken of mijn vijgen al rijp zijn, ik had er wel 3 tenslotte! Had, want ze zijn verdwenen ! uit mijn struik gejat, nu heb ik wel een paar keer s'morgens vroeg het geurspoor van een stinkdier geroken dus eens kijken op internet of die ook vijgen lusten. Het zou me niet verbazen eigenlijk, geef ze eens ongelijk ;-)





Vanmorgen weer een container geladen dus er is weer het een en ander onderweg naar Nederland. Blijft ontzettend leuk als we na een aantal weken de reacties krijgen als de spullen opgehaald zijn en foto's van hoe het restauratieproject vordert, of hoe de engine dress up kit eruit ziet als het gemonteerd is, de nieuwe chromen velgen onder iemand zijn auto of de chromen uitlaatstukken) Of de reacties van mensen in Nederland en Belgie op een speciale auto die we verscheept hebben en waar de eigenaar nu trots mee rondrijdt. Morgen gaan we verder aan de papierwinkel, nu eerst douchen en filmpje kijken.

5 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

oep ik vroeg om het linkje maar je had hem er al staan..

gr petra

Martin said...

Haha, een stikdier als vijgendief! Ik ben benieuwd of ze vijgen lusten.

Ik moest ineens aan de verhaal uit mijn schooltijd denken. We hadden een weekje schoolkamp in de bossen. Er waren veel zwarte bramen stuiken, die we allemaal leeg hedden gegeten. Toen alles op was zag ik nog een grote dikke zwarte braam in de struiken hangen en kon me niet voorstellen dat niemand die gezien had.

Ik die braam dus plukken, tot ik eens merkte dat er dikke vette poten uitstrekte. Het bleek een vieze dikke zwarte spin te zien die er hing en ik tussen mijn vingers hield.

Moet je al zo vreselijk bang zijn van spinnen, haha

MissFluffy said...

Ik heb het ook even opgezocht en er zijn nog meer diertjes die graag vijgen eten .
Vogels, raccoons , opossums ,skunks , rats ,squirrels and people .
http://www.kindermagic.com/Urban%20Habitats/UH%20lessons%20K-4%20Appendix.pdf
Op pag.4 is het terug te vinden .

Altijd leuk reacties te krijgen van zeer tevreden klanten .

Groetjes Nancy

Petra said...

We doen de regendans voor jullie. Een stinkdier? Die hebben we hier niet meer, las ik laatst. Mooie foto van die container!

Anonymous said...

gisterenavond ( donderdag nl tijd) zag ik al zappend in bed op de Franse meteo -wereld weer bericht- toch ECHT hele grote zwarte wolken met bliksemflitsen eruit hangend boven jullie hangen......nou als daar nog nx nats uitvalt;-(
Wij vertrekken morgen richting la douce france; zwarte zaterdag!!!........als we veel files treffen kunnen we iig genieten van het mooie weer en de omgeving;-) xt