Sunday, July 26, 2009

Inspiratie.. hoewel ;-)

Het wordt toch echt weer eens tijd om wat te vertellen hoewel weinig spannends (dat hier maar vaak beter is ook: Ik kan wel vertellen over de slang die in de wasbak van de damesdouche lag maar dan wil er niemand meer hier komen op de camping ;-)

Vanmorgen tijdens de koffie om 7.00 uur op de porch (Hans ging een auto halen in San Antonio dus op tijd eruit) zeiden wij voor ze zoveelste keer tegen elkaar " het wordt weer een zonnig dagje vandaag". Dat heeft wel eens blijer geklonken, het is hier meer een droevige zucht geworden intussen ;-) Het is onveranderlijk HEET, nog steeds, we zien zelfs nog zelden een slang eigenlijk (behalve dan.....), bijna geen roadkill meer op de wegen, het lijkt wel of alle beesten zich schuil houden en geef ze eens ongelijk, 96 fahrenheit of 100 maakt niet zo heel veel meer uit als er geen zuchtje wind staat en de lucht strakblauw is.

Een paar uur later stond ik met mijn te lange hooivork in de hooibaal te prikken om de paarden hooi te geven, het nadeel van de rollen hooi is dat je de buitenkanten er heel gemakkelijk kan afhalen, die vallen bijna vanzelf eraf. Maar als je bij de " pit" komt ! grrrrrr het deel waar de baal begonnen is met oprollen, dat zit zo vast in elkaar gedraaid dat krijg je bijna niet meer uit elkaar gestoken. Die pit weegt zeker nog zo'n 150 kg en die moet je er dan uitduwen met de hooivork anders blijf je aan het hooiprikken tot in de eeuwigheid. Natuurlijk vraag ik dat nooit aan Hans want het moet en zal me zelf lukken, ik ben tenslotte hartstikke sterk en gezond ;-) (meestal) Ondertussen stond de zon alweer te branden op mijn benen en armen en alle miniscule hooideeltjes - het zijn er veeeeeel- blijven dan op je huid plakken en prikken en terwijl ik daar zo stond te worstelen met die hooivork dacht bij mezelf " ellendige rotzon, kun je niet gewoon een poosje opdonderen achter een dik wolkendek ?"
Maar uiteraard werd mijn vriendelijk verzoek niet ingewilligd vandaag weer, ik heb al 10 x gekeken vanavond op de buienradar want er zit een dikke wolk net onder Dallas die deze kant opkomt en we hebben de komende dagen kans op regen met een beetje afkoeling. Hoera !

De regen die we gelukkig gehad hebben heeft wel voor een behoorlijke erosie gezorgd richting het pondje (het water is zo goed als verdampt inmiddels weer): we hebben zelfs " undercutting" gehad wat best gevaarlijk is voor de paarden en ezels (dan krijg je een soort tunnel onder de grond die instort als je erover heen loopt. Heb ik 1 x gehad toen ik er zelf overheen liep en dat is een vreemde gewaarwording als je letterlijk de grond onder je voeten voelt wegzakken, dat gaat heel snel en je eerste gedachte is " als het maar geen 2 meter diep is"
Nu was die erosie nog erger geweest zonder pondje maar al met al is er een truckload zand in het pondje gespoeld, dat wordt dus weer graven en nog veel meer klei erin en er rond omheen en in het erosiepad, hopelijk komt de buurman binnenkort met zijn "dozer" dat gaat een stuk sneller dan met de schep of met de tractor.

In de aircobuizen van ons huis woont een fill mouse, ik heb hem vandaag gezien. Ik hoorde wat knagen onder de grond achter de bank. Dus een stukje cracker in het ventilatierooster gegooid dat in de vloer zit, zaklampje erbij en jawel ! hij had blijkbaar erge honger want 2 bruine kraaloogjes, een paar hele snelle pootjes en het stukje cracker was weg. Ik hoorde hem trippelen in de metalen buis tot onder de keukenvloer aan toe. Dat is een lastig iets want we kunnen die muis wel vergiftigen maar hoe ruikt je huis als er een rottende muis in een van de luchtbuizen ligt waar de koele lucht van de airco langs komt blazen (zo'n 15 uur per dag) dat moesten we maar niet uitproberen. En nog erger: als er een muis in die buizen kan komen wil ik niet weten wat er nog meer in kan kruipen van onder het huis, gelukkig (heel erg gelukkig) hebben de roosters in huis smalle tralies. Maar onder het huis kijken waar ergens een opening in die buizen kan zitten daar moet ik echt niet aan denken. (zwarte weduwes, slangen, buidelratten, recluse spiders en nog meer bijtende beestjes wonen daar vast en zeker) ik hoef ze niet te zien ;-)

7 comments:

Bibi said...

Als er ook slangen in die buizen zitten zouden er geen muizen zitten, denk ik dan weer, maarja, het is natuurlijk een wegenstelsel opzich, ze hebben natuurlijk ook allemaal hun eigen adresje hihi. Ik zat te denken, die pit in die hooibaal, kun je niet gewoon een electrische zaag gebruiken om het ding aan gort te zagen?
Ik wou dat ik weer es wat interessants meemaakte, schrijf gerust over die slang in de douche hoor:-) Leuk juist!

Annemiek said...

Die muis heeft het zich wel bekeken, lekker koel.
Voor de dieren die op de weg komen is het nog eens extra zelfmoord als ze er meteen bij gebakken worden.
Gisteravond was de droogte van Texas op het nieuws, hoe extreem het is! Plaatjes van boten die droog liggen, een halve mijl van het meer verwijderd, verdroogde oogsten en verdroogde koeien. Vreselijk! En hier was het vannacht een noodweer van jewelste! Hup regen, ga naar Texas.

sisely said...

En zonder erg heb je weer wat geblogt, och zie zo je hebt toch een steentje bij gedragen om eten te geven aan een beestje. Wat eigenlijk niet in je huis hoort, maarja wie weet was die wel op zoek naar voedsel.

Martin said...

Gaaf, een slang in de spoelbak! Ik vind slangen gave beesten, maar moet niets van spinnen hebben.

Wij hebben ook van die aluminium buizen onder de vloer en door het hele huis, maar volgens mij zit daar (nog) niets in. Hebben jullie geen filter dan, dat alles tegen houdt in de 'ketelruimte'?

Ik moet er niet aan denken een Rucluse Spider tegen te komen, de meest afgrijselijkste spin die ik ooit in mijn leven gezien heb. (Moet je voor de gein eens op Images Googelen, dan vlieg je 10 meter naar achteren als die vieze dingen op je scherm ziet verschjnen. Ik durfde toen ik dit deed niet eens meer mijn scherm uit te zetten!!! YUCK!!!

Black Widows zien wij bij ons heel vaak. Gelukkig niet binnen, maar we zien ze bijvoorbeeld buiten de ramen in de basement zitten. Gelukkig hebben alle ramen horren, dus ze kunnen niet binnen komen. De Recluse Spiders hebben wij ook in Colorado (die zijn echt gevaarlijk, als die je bijten), maar die ben ik nog niet een keer tegengekomen. Gelukkig!!! :-)

Succes met het verwijderen van het muisje! LOL!

Petra said...

Erg,hoor, die droogte! Ik kan me echt voorstellen, dat je nu om regen kunt smeken. Hier regent het iedere avond nu, dus de juli droogte is doorbroken. Succes met de muis!

Cisca said...

Inderdaad, genoeg inspiratie!

Onvoorstelbaar hoe anders het daar bij jullie is... Lijkt me ook wel weer wat hebben moet ik zeggen.

MissFluffy said...

Warm weer is zeker leuk maar als het zolang zo droog aanhoudt ,dan kan ik best begrijpen hoe je naar die regen hunkert .
En die wilde diertjes,ik vrees dat het niet simpel is om die van je huis weg te houden .Zeker met kippen en die andere dieren in de omgeving weten muizen maar al te gauw dat daar meestal iets te rapen valt .
En het minste spleetje dat ze vinden ,zijn ze erin .Zeker met jullie temperaturen 'lol' .

Groetjes Nancy