Monday, August 03, 2009

Wat een dag



Vanmorgen om 9 uur hadden we een afspraak bij de dierenarts omdat de honden hun jaarlijkse inentingen moesten hebben. Het was maar een stukje rijden maar ver genoeg met 2 teckels en 1 grote bange lab in de auto. We kiezen dan ook de dierenarts die het dichtst bij is voor simpele dingen als een prikje. De praktijk ziet er niet uit (zie foto's, met de telefoon genomen dus vandaar niet super) en is meer ingericht op koeien en paarden gezien de hekken buiten dat kleinere huisdieren. Het stinkt er ontzettend binnen maar de injectienaalden zijn steriel, de dierenarts is super met de honden en een stuk goedkoper dan de andere praktijk in het andere dorp. Jason vind het helemaal NIETS met de auto mee, dat heeft hij het nooit gevonden ook dus zit ik op de achterbank in de pickup, aan de linkerkant van mij 2 teckels die het geweldig vinden met de auto mee te gaan en half op schoot (jawel !)half over mij heen hangend een grote bange jankende hond die inmiddels wel 80 lbs weegt met grote sterke nagels. 1 poot achterin mijn nek, 1 onder mijn kin en ik zag alleen nog een groot zwart harig vlak voor me zo had hij zich tegen mij aangeperst, ik zat en zit nog onder de krassen. Het zal er heel grappig uitgezien hebben ;-) Toen we dan eindelijk bij de dierenarts waren was er NIEMAND, na ons kwamen er nog een paar mensen, en nog een paar mensen en nog een paar want de praktijd zou om 9 uur opengaan. In de tussentijd kwamen op highway 75 (waar 70 mijl gereden mag worden) nog 2 losgebroken paarden voorbij galopperen die door een oudere mevrouw in haar auto netjes opgejaagd zijn richting de dierenarts kliniek en waar iemand ze maar tijdelijk even in 1 van de round penns heeft gezet. Ruim een half uur later was er nog steeds niemand. Fijn geregeld maar niet heus. " de dierenarts was onderweg" kregen we te horen toen Hans belde, nu is dat een heel ruim begrip hier, kan zijn dat ze er met 5 minuten is maar ook overmorgen en ook de assistente was in geen velden of wegen te bekennen. We zijn dan ook maar onverichter zake terug naar huis gegaan. Woensdag heeft ze weer spreekuur daar dan bel ik ze wel of ze er is voor we weer die kant opgaan. We kunnen wel naar de andere (betere) dierenartsenpraktijk gaan maar die vind het nodig de honden uitgebreid te onderzoeken op van alles en nog wat voor ze een injectie gaan krijgen (bloedonderzoek enz). Nu is dat op zich wel goed hoor maar ze blaken van gezondheid dat kan iedereen zien, ze krijgen hun pilletjes en prikken tegen enge ziektes hier keurig op tijd allemaal en ik heb niet zo heel veel zin in een rekening van honderden dollars die we dan mogen betalen daar. Dus dat wordt nog een " uitje" van de week voor de " boys", dan doe ik wel mijn lange broek aan denk ik ;-)

Vanmiddag is het weer bal geweest met de overbuurvrouw, buren achter haar zijn keurige mensen en die hebben een mexicaan in dienst die voor ze maait. Dus ze vragen die Mexicaanse meneer om met zijn maaier ook de berm bij de overbuuf even te doen, dat ontlast de andere buren een beetje die het bij " moeten" houden en dan ziet het er weer netjes uit. Dat viel dusdanig verkeerd bij de overbuuf toen ze die nietsvermoedende mexicaanse man op zijn maaier zag, dat ze met haar shotgun naar buiten is gegaan en gedreigd heeft hem van zijn maaier te schieten als hij niet heel snel vertrok. Om een lang verhaal kort te maken, buurman Ed en Lennard die alles voor haar doen en met het hele verhaal niets te maken hebben kregen uiteindelijk de schuld dat het " hun mexicaan" was en dat ze haar alleen helpen omdat ze op haar geld uit zijn.... ik vraag me af hoelang ze nog bezoek gaat krijgen als ze zich zo blijft gedragen.

We tellen de weken nu af tot september want augustus staat hier bekend als de heetste maand, en het begint al goed: deze hele week wordt het weer dik 100 F, zonder wind en volop zon. Afgrijselijk heet weer dus, we hebben een paar kleine buitjes regen gehad, 2 inderdaad waaruit ongeveer 1/10 inch water is gevallen, ik weet niet waar ze die buien vandaan gehaald hebben op het weerbericht maar we hebben vooral regen gezien op TV, bij Dallas en verder noordelijk heeft het gehoosd. We hebben de wolken wel gezien .....van een afstandje (wat een frustratie is dat)
Straks dus maar weer even de tuin sproeien. Buurman Ed heeft vandaag een groep Bold Eagles richting het noorden zien vertrekken, dat doen ze normaal gesproken pas ergens in oktober en volgens " oude wijsheden" betekent dit dat we een vroege winter krijgen met veel regen ! Tjonge, als dat eens waar zou zijn, hoera !

6 comments:

Annemiek said...

Dat is nog lastig om de honden hun vaccinaties te laten krijgen!
Ik hoop dat jullie gauw regen krijgen!

Petra said...

Ach jee, die Jason! Cosmo kan zich ook zo tegen mij aandrukken. Balen, dat die dierenarts niet kwam opdagen, kun je nog eens. Hier is het weer heerlijk, zo'n lekkere niet erg vochtige zomer kan ik me niet herinneren. Ik hoop, dat de voorspelling uitkomt voor jullie.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Fijn zo'n dieren arts. Gelukkig hebben wij er hier 1 1 mile van ons huis en nog een goeie ook.

Wat een gedoe met buuf zeg.. Ze is levens gevaarlijk met een shot gun.

Kan je nog lol mee beleven.

gr petra

Ymkje said...

Jullie verhalen over de buuf doen mij denken aan een oude tv-serie over "the hillbillies" Grappig om te lezen, iets minder om mee om te gaan lijkt mij.
Dan nog maar een regendans om de weergoden tot regen te dwingen!

Anonymous said...

Dan heb ik heb ik er ook nog eentje voor buurman Ed !

"Droppen de mussen in august death on the grond, walken jullie voorlopig nog met klotsende armpits rond".
Aldus de welbekende uitspraak van Piet Pelle

:-) Jesse

MissFluffy said...

Dat is wel zeer vervelend heen te rijden om niets .Ik zag toendertijd ook altijd tegenop om met de kat naar de dierenarts te rijden .Ik kwam er nog meer gestresseerd uit als de kat zelf 'lol'.
Hopelijk is de dierenarts de volgende keer wel present .

Groetjes