Monday, July 13, 2009

UPS en downs


Vandaag kwam UPS weer pakjes brengen zoals elke dag en aan de manier hoe deze UPS-er het pad op kwam scheuren wist ik al direct dat het onze vaste chauffeur niet was. Vervangers kennen denk ik de route slecht, lopen dan achter op schema en proberen door hard rijden de verloren tijd weer in te halen. Maar ook dan moeten ze toch weten dat als je een oprit in gaat rijden je toch minstens van tevoren moet gaan remmen pffff

Werkelijk alles in de UPS truck hoorde ik omvallen en dat bleek ook wel. Toen hij de achterdeur opendeed liep er allemaal blauwe drek uit zijn auto, echt smurfenblauw was het goedje. 2 dozen waren het met daarin een megaformaat emmer gevuld met iets voor een bandenboer, leek wel een soort blauwe zeep met schuurmiddel erin. Er staat op zo'n doos met GROTE LETTERS ook nog wat de bovenkant is dus dan zou je moeten kunnen bedenken dat het niet om zou moeten kunnen vallen in je auto.

Met die smurrie kon hij ook niet verder rijden want dan zat de rest van zijn lading ook onder dus of hij even de tuinslang mocht gebruiken om het uit zijn auto te spuiten, OK dat mag nadat ik (niet hij uiteraard) had gekeken of er waarschuwingslabels op de verpakking stonden. Hij pakt de kapotte doos, leegt tot mijn grote verbazing (en niet geringe irritatie) de resten op ons gras en vraagt waar hij die doos moet laten (!) " nou, wat dacht je van gewoon meenemen ? het is mijn doos niet, er liggen hier allemaal plakken blauwe smurrie in ons gras waar ik niet om gevraagd heb dus neem alles maar gewoon mee en laat maar zien bij degene die het besteld heeft hoe het afgeleverd wordt" > Ja maar ik neem die emmer toch al mee ? zegt die man nog, soms.......
De verpakking met hetzelfde spul die nog wel heel was zette hij op zijn kant terug in de auto en toen hij hier wegreed, jawel........viel er weer een heleboel om daarbinnen.

Vandaar dat wij alles controleren wat hier afgeleverd wordt want we kunnen het beter hier zien dan de klant in Nederland want ga het daarvandaan maar eens terug sturen als het stuk is.

Hans heeft een andere compuut gekocht want de oude compuut wordt steeds trager en doet het af en toe helemaal niet meer, en laat die nu ook door UPS afgeleverd gaan worden. Hopelijk hebben we dan onze " eigen chauffeur" weer.


6 comments:

MissFluffy said...

Die zou ik ook liever niet meer zien komen .Alsof het doodnormaal is om je troep daar weg te gooien .
Hopelijk zijn alle pakjes intact !

Groetjes Nancy

Annemiek said...

Hopelijk is het zeep en niet een of ander giftig spul.
Die titel is wel erg leuk gevonden :)

Bibi said...

Jemig wat een onhandige chauffeur, als je het over de UPS chauffeur hebt, dan zie ik altijd het karakter Doug voor me uit de comedy 'King of Queens'. En dan ook nog die doos bij jullie willen achterlaten, tssss!
Ik hoop dat mijn blog op de nieuwe computer geen problemen meer geeft, ik begrijp er nog steeds niks van.
Grappige titel!

Natasja Valentijn said...

Nou ja zeg, wat een chauffeur! Die heeft echt 'liefde voor zijn vak'....niet dus! Niet echt klantvriendelijk. Hopelijk gaat het in het vervolg beter en komt je pakket zonder gebreken aan!

Petra said...

Jeetje, wat een sukkel! Ik zou UPS bellen en klagen. Hier zijn ze altijd heel netjes, kennen ons zelfs bij naam en rijden zeker niet als idioten!

www.vandijkjes.punt.nl said...

Handige chauffeur. Het is inderdaad te hopen dat je spullen nog heel zijn.

Gr petra