Friday, July 03, 2009

Nieuwe laarzen....... not




Gisteren was ik in " de Grote Laarzenwinkel" in het nabijgelegen dorp om nieuwe cowboylaarzen aan te schaffen, ik viel om van verbazing want wat is helemaal HOT op het moment ???: cowboylaarzen met vierkante brede platte neuzen, een soort eendensnavel aan de voorkant zeg maar. Ik denk dat ik heel ouderwets ben in mijn laarzensmaak want ik vind het er helemaal niet uitzien (weg plaatje van de stoere cowboy met zulke laarzen) en ze schijnen als warme broodjes over de toonbank te gaan. Prachtig voor die winkel maar ik daar wil ik gratis nog niet mee aan de wandel dus vandaag naar Palestine gegaan, dat is meer een stadje en daar zit Cavenders. Hartstikke leuke laarzen gezien daar maar helaas niet meer in mijn maat te verkrijgen, ooit in een ver verleden kocht ik ze dan toch wel eens en dacht dan dat ik ze wel uit zou lopen...... Daar beginnen we niet meer aan na vele open blaren en dan nog lopen ze niet goed dus we hebben er wat van geleerd. Als je elke dag je teennagels moet knippen omdat je laarzen anders niet passen gaat het nooit goed komen ermee.

Er waren nog wel erg leuke laarzen in mijn maat, heeeeel erg leuke laarzen maar daar hingen prijskaartjes aan startende bij zo'n $ 299,99 (!) en die ECHT LEUK ( oooh oooh Old Gringo) waren hadden prijskaartjes van (ruim) over de $ 400,-- : gaan we dus al helemaal niet doen.
Dat is het ook niet in het hete zand hier, paardenhopen en met klussen, zonde van zulke laarzen, die zien er hier na 1 week uit of ik er al een jaar in woon.
Dus op naar Tractor Supply, daar kwamen mijn vorige 2 paren ook vandaan (die nu dus helemaal op zijn, leer gescheurd, kapotte naden, dus dat worden plantenbakjes). Hebben ze daar nog maar een paar soorten laarzen, ontzettend lelijk en zeker niet in mijn maat want blijkbaar gaan ze het assortiment dameslaarzen terugbrengen tot 2 soorten (?)
Lang leve het internet ! en Zappos ! (daar ben ik inmiddels VIP klant vanwege de vele Uggs die naar Nederland verzonden zijn, jammer dat ik als VIPert geen leuke korting krijg daar op die heeeeele leuke laarzen ;-))

6 comments:

Bibi said...

oh joh wat een gedoe om een paar leuke laarzen te krijgen! Ik vind die met die afgehoekte neus ook helemaal niet mooi.
Ik heb ook wel eens laarzen gekocht die net iets te krap zaten met diezelfde gedachte dat het wel uit zou lopen maar ook zonder succes.

Anonymous said...

ik heb ff op de zappos site gekeken..je weet immers nooit hoe een koe een haas vangt;-0 enfin;
wat zijn die birckenstocks achterlijk duur in the States..ideetje om ze naar de States te importeren ? xT

Martin said...

Hier in Fort Collins, CO hadden wij tot vorig jaar ook een fantastische 'cowboy' store, waar je alles op het gebied van cowboy kleding kon kopen. De jeans en shirts waren nog wel betaalbaar, maar toen ik naar cowboy laarzen keek, viel ik ook plat achterover van de prijzen.

Helaas is door de slechte economy deze store ook al verdwenen. :-(

Sisely said...

Das wel jammer dat je geen korting krijgt, ze zien er wel mooi en flitsend eruit de laarzen.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Ik ben in die laarzen store bij jullie toen geweest gave winkel en daar hadden ze toen inderdaad heel veel laarzen. Maar 200 of nog idioter 400 voor een paar laarzen...nee in geen 400 jaar..

Juist bij jullie zouden laarzen toch een bloeiende handel moeten zijn. Hier loopt niemand in de zomer op laarzen maar bij jullie iedereen zowat..

gr petra

MissFluffy said...

Dat zijn behoorlijke prijzen .Amai daar zou ik toch ook eens twee keer over nadenken 'lol'.
Ik heb even een kijkje gaan nemen naar die zappos site ,als je daar je gading niet vind ..amai dan ,wat een keuze .

Groetjes Nancy