Sunday, July 12, 2009

Seemol' Seemol'

Dat is dialect hier voor same old, same old.... er is niets veranderd.

Gisteren had ik supergezonde pasta gemaakt voor de buuf, garnalen, courgette, kipfilet erin, al zeg ik het zelf: het was super gelukt ! Dus ik met een schaal gezond eten door de schroeiende hitte gewandeld naar de overbuuf. Als je sjokt (daar kun je niets aan doen maar dat gaat vanzelf als het zo heet is) is het best een eind lopen. Daar aangekomen zitten er nog een paar oude dames aan tafel en de hele aanrecht staat vol met VET ETEN, hadden ze voor haar gekookt: van het vet glimmende aardappelschotel met kaas, meatloaf waar het vet vanaf droop en VEEL !
Buuf lag op de bank in huis want die voelde zich niet lekker (te vet gegeten dus), de teckel die ook op dieet was geweest tijdens zijn verblijf bij de buren verderop was aan de dunne p...... want buuf voert dat arme beest dus gewoon weer wat zij eet, of beter niet mag eten. Buurman Ed die dus de schotel/dish aan heeft laten leggen had de wind - of liever orkaan - inmiddels van voren gekregen van de buuf. Ze vind het prachtig dat ze nu zoveel kanalen heeft maar hij heeft " ooit ervoor gezord dat ze van 4 kanalen er nog maar 1 had" (daar kon hij niets aan doen) en dat had ze hem voor de zoveelste keer nog weer eens toegebeten.
Pas toen hij haar vertelde dat ze nu eens een keer haar grote ....... moest houden en dat hij anders de deur uit zou lopen en niet meer terugkomen bedaarde ze wat. Hij weet ook dat het haar ziekte is maar er zijn tenslotte grenzen aan wat iemand kan hebben. In Nederland zou buuf al lang niet meer op zichzelf wonen denk ik of in ieder geval thuiszorg hebben, maar dat is hier niet: geen thuiszorgmedewerker of verpleegster hier in de buurt die dit werk doet/wil doen, ook niet als er goed voor betaald wordt.

Toen ik even naar haar toeliep liet ze me nog even een van haar lievelingsplanten zien, vroeg hoe het met het pondje was, of ik haar 2 eenden wilde hebben en of ik op TV naar Giant Squids had gekeken want " die eten mensen op". Hartstikke lief en aardig, onvoorstelbaar hoe gemeen ze ook kan zijn maar dat is haar ziekte: toevallig weet ik dat die ene eend bijzonder agressief is en zwaar sexueel gestoord, hij heeft nl een van haar ganzen ongans geuh.... - censuur - en die lag dood in het hok..... Maar dat is ze vergeten (denk ik ;-)

5 comments:

Annemiek said...

Niet te geloven dat die dames niet inzien dat mevrouw beter van het vet eten af kan blijven. En die eet het natuurlijk allemaal lekker op. Veel mensen hebben echt geen ziekte-inzicht. "Dokter/zuster maak me aub beter", maar niet inzien dat ze er zelf aan moeten werken. Ik ken ze ook... En ook de mensen waar de thuiszorg niet meer wil komen. Toch is het hier fijn voor mensen dat ze zelf mogen beslissen (zolang ze competent zijn) of ze naar huis gaan of naar een verzorgingstehuis.

Bibi said...

Precies wat Annemiek zegt, waarom snappen ze dat nou niet!
Jouw gerecht lijkt me buiten dat het gezond het ook nog eens veel lekkerder.
Hier zijn ook veel mensen die ziek zijn en niet snappen dat een lunch en avondeten bij mc donalds hun niet helpt. Onbegrijpelijk.
Hihi "als je sjokt dan gaat het veel langzamer" ik kan me dat zo helemaal voorstellen dat dat ook vanzelf gaat:-))

Petra said...

Komend uit "health conscious" Noord-Virginia klinkt me dit zo onbekend in de oren. Maar ik weet, dat het gebeurt, dat vette eten, ondanks gezondheidsproblemen. Soms denk ik, dat wij in een soort gezonde enclave wonen met een heel ongezond land om ons heen ;) (hoewel er natuurlijk ook andere gezonde plekken zijn).

MissFluffy said...

Ik vrees dat een etensgewoonte moeilijk te omgooien is en zeker als je vrienden je niet bijstaan .
Maar als je je zo slecht voelt na verorberen van zo'n maaltijd ,dan zegt dat toch genoeg en zou je dat toch afzweren de volgende keer .
Groetjes Nancy

Martin said...

Ik zal mijn tanden nooit in vet eten zetten!!! Ik zou (als ik te veel vet eten naar binnen zou werken) ook voor pampus op de bank liggen en me misselijk voelen! LOL!

De afgelopen week had ik mini brownies gekocht. Lekker voor on the road als je zo nu en dan wat te knabbelen had. Er was nog veel over en dat nam ik mee in mijn hotelkamer om voor de TV op te peuzelen. Nou, dat heb ik geweten!!! Ik was kots misselijk daarna, zelfs de volgende ochtend!

Niet van het vet, maar van de zoetigheid. Ik eet niet veel zoetigheid en dat merkte ik direkt in mijn arme maagje, hahaha...

Maar jullie buurvrouw wordt wel eventjes verwend zeg, door jullie en alle andere buren.