Sunday, June 21, 2009

Water....




Bij ernstig gebrek aan water uit de lucht en de aanhoudende hitte zijn we vanmiddag verkoelend zwemwater op gaan zoeken hier vlakbij: Fort Boggy. Helaas waren we ons fototoestel weer eens vergeten dus heeft Hans maar even een foto gemaakt met zijn telefoon (ik sta er niet op hoor gelukkig) Tot onze grote verbazing was het hartstikke druk (voor Texaanse begrippen) maar dat kwam wellicht vanwege vaderdag vandaag ? de parkopzichter is blijkbaar inmiddels ontslagen want het entreehokje is voorzien van een bordje " closed" er hangt nu een honor box waar je je vrijwillige bijdrage in kunt doen voor het gebruik van het park. Misschien was het daarom zo druk ? want vrijwillig is dus gratis voor veel mensen, ook blijkt het park nu niet meer alleen in het weekend open te zijn maar alleen nog gesloten op maandag en dinsdag dus kunnen we doordeweeks ook nog eens even een half uurtje gaan zwemmen om af te koelen. Het water was warmer dan lauw en de " Bijtvisjes" van vorig jaar waren er ook nog + een heleboel nieuwe bijtvisjes, iedereen die hier woont heeft wel een korstje op zijn benen of voeten van muggen, fire-ants (die vooral) of vlooien, smakelijk eten voor de visjes die met 1 ferme ruk (volgens mij voelde ik zelfs piepkleine tandjes deze keer) het korstje van je huid trekken, vooral korstjes die best nog wel vast zitten hebben de voorkeur bij de visjes. We gaan ook naar dat meertje met het hollands bezoek dat over ongeveer een maand hierheen komt ;-) en dan zeggen we niets over die visjes uiteraard.....

Jason moest tot vanavond helemaal niets van water hebben, ik was het hondenbadje aan het vullen en Teun zat er natuurlijk al weer middenin toen het grote zwarte monster voorzichtig ook erbij in het badje stapte .........en toen was het hek van de dam. Kop onder water, springen, in de rondte plonzen het halve badje was in 1 x leeg zo ongeveer. Hij zit nu steeds te piepen voor de deur dat hij naar buiten wil maar als hij nat is krijgen we een soort Gremlin-effect: een totale andere hond hebben we dan ineens: in volle vaart gaat hij achter de kippen aan, vanavond rende hij bijna tegen een paal aan en onder een paard door (die vinden dat minder leuk) we houden ons hart vast met dat gekke beest.




7 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

Ik geloof dat ik toch de voorkeur geef aan mijn zwembad zonder mensen etende visjes...

Maar ja hier heb je ook helemaal geen lake nodig. Je hoeft niet verder dan je eigen parkeer terrein. of kelder, of creek. keus genoeg!

gr petra

Annemiek said...

Mini piranha's? Lekker hapje die korstjes.
Grappig die Jason die het water ontdekt. Onze vorige hond werd ook helemaal gek als hij nat was. Ik dacht altijd dat het een soort fohn-effect had om zichzelf te drogen als hij hard ging rennen.

Anonymous said...

I luv Jason;-P xT

Bibi said...

Jakkes, ik zou al niet meer het water in durven want dat doet me denken aan die piranha film brrrrr!Weg been!

MissFluffy said...

Mij krijg je daar toch ook niet in hoor ,dan liever liggen puffen 'lol'.
Beetje horror achtig ,bijtende visjes ....
Dan nog liever in dat bad met de honden .

Groetjes ,

Petra said...

In zee heb je ook zulke visjes. Ik zou me eerder wat zorgen maken over de kwaliteit van het water. Je kunt heel nare dingen oplopen, als dat niet wordt gecheckt. Maar ja, ik heb makkelijk praten, water zat hier (nu in het midden-westen).

Anja L. said...

Hier moet je naar een Beauty Centrum om korstjes en eelt weg te laten eten door die visjes! Bij jullie is het gratis ......
Groetjes Anja L.