Wednesday, June 24, 2009

Soms zou je ze.....

Zomaar een gebeurtenisje op zomaar een dag maar waar je nog wel lang boos om kunt worden:

Gisteren belde onze paardenvriend Wes op of ik 's middags wilde komen, er kwam een vrouw met haar dochtertje kijken bij een pony die hij te koop had en het meisje reed engels dressuur, iedereen rijdt hier western, paarden zijn ook western getraind hier en Wes heeft totaal geen kaas gegeten van " engels rijden" en omdat ik jarenlang engels heb gereden vroeg hij dus of ik erbij wilde zijn. Daar aangekomen stond er een hoog geblondeerde vrouw in een bermuda, teenslippers en hemdje en veel strass overal uit " de stad" en haar 6 jarige dochtertje, een spriet van een meisje en volgens de trotse moeder reed het kind al vanaf haar 3e jaar paard..... Dat kan hier inderdaad maar dit meisje zag er absoluut niet zo uit, dus meisje op de pony gezet en het kind keek stikbenauwd, ze was hartstikke bang, maar " moeders" wist het allemaal stukken beter. Zij wist wat goed was voor haar kind. Pony stapte braaf haar rondje en al snel zat het meisje te stralen op de pony, dolgelukkig was ze met het beestje want deze deed geen " enge dingen" zoals ze later in Wes zijn oor had gefluisterd. En wat zegt " moeders" tegen Wes........we zoeken een paard met wat meer pit voor haar, deze is veel te langzaam, nu was het buiten snikheet en geen renpaard zou nog willen rennen met deze temperaturen maar gelukkig wist ze ook dat beter dan Wes, die opgegroeid is met paarden en 50 jaar ervaring heeft. En tegen haar dochtertje " kick her kick her, make her run !" het kleine meisje werd nog kleiner in het zadel en ik had zo'n medelijden met het kind dat het mij heel verstandig leek op dat moment om maar gewoon weg te gaan voor ik wel eens wat akelige dingen zou kunnen gaan zeggen tegen dit moederloeder. Het was tenslotte bij Wes en zijn potentiele klant.
Een paar uur later belde ik Wes hoe e.e.a. afgelopen was en hij had deze " lieve mama" nog even duidelijk verteld dat ze geen pony voor haar kind aan het zoeken was maar een stuk status wilde kopen waarmee ze zeer zeker het kind het ziekenhuis in zou helpen vroeg of laat, want een paard of pony is geen speelgoed en zeker niet voor een kind van 6. Dat hij ze nooit meer zal terugzien is hij absoluut niet rouwig om, behalve voor het meisje dan.

12 comments:

Anonymous said...

inderdaad een enorm pedagogisch'hoogstandje' zo help je je kinderen zeker de vernieling in !Gelukkig is 'Wes de( paarden) fluisteraar een stuk verstandiger;-s xT

Bibi said...

Dat heeft Wes goed gezegd, verdorie, je zou dat mens toch! Arm kind, zij kan beter op zoek naar een moeder met meer verstand;-)

Petra said...

Duidelijk geval van jammer. Voor het meisje dan. Eindelijk een paard waar ze niet bang voor is, valt het niet in het plaatje van je moederloeder (heel leuk gevonden), ha ha ha.

Annemiek said...

Wat erg zo'n mens! Moet het kind eerst haar nek breken. Goed dat hij het tegen haar gezegd heeft.

Monique said...

Vreselijk, die moeders die zo nodig zo'n heethoofd van een knol willen. Zes jaar? Kind is amper oud genoeg voor een Shetlander ...

www.vandijkjes.punt.nl said...

Wat een fijne moeder zeg.. Zal je moeder maar zijn.. Ik kan me voorstellen dat je een stuk van je tong af hebt gebeten.

Onbegrijplijk toch..

gr petra

Sisely said...

Pech onder weg, en tegen de lamp lopen.Je hebt van z'n aparte mensen op de wereld, z'n mensen zie je ook in NL.Wens je bijdeze alvast een fijn weekend.

DixieChick said...

Normaal lees ik in stilte mee, maar nu kon ik me toch niet inhouden..:)
Wat een afgrijselijke moeder zeg! Een kind van zes heeft uberhaupt geen pony nodig (OK, een shetlander dan misschien), en al helemaal niet eentje met pit. Het is wat Annemiek al zei, moet dat kind eerst haar nek breken ofzo? Ik snap dat je weggelopen bent, ik had denk ik hetzelfde moeten doen :) Maar geweldig dat Wes er wat van gezegd heeft.

Petra said...

Oh, ik vind het knap, dat je stil bent gebleven! Had ik niet gekund! Goed, dat Wes wel iets gezegd heeft, al zal het wel aan dove oren geweest zijn. Arm kind!

MissFluffy said...

Zo jong ,ik hoop dat ze geen angsten aan zal overhouden.
Wel erg dat sommige ouders zo'n druk kunnen leggen op hun kinderen.
Groetjes Nancy

Bibi said...

Hoi Bianca, nou da's niet zo mooi dat mn blog je computer steeds in de problemen brengt. Ik heb er wat gadgets en links afgehaald, misschien dat het helpt. Vanaf wanneer begon het eigenlijk? (Ik kijk wel hier op jouw blog voor je antwoord)

Anonymous said...

Hoi Bibi, het begon volgens mij eergisterenavond. Vanavond ook weer een keer dat de internetverbinding wegviel toen ik jouw site geopend had. Het is vanavond wel gelukt een comment te plaatsen op jouw blog weer trouwens. Dus misschien is het probleem ineens zomaar verdwenen ? (zou dat mooi zijn ;-)

Groetjes
Bianca