Saturday, June 13, 2009

Hot !! deel 3 (geloof ik)


Het lijkt of het bij elke aflevering uit de serie "Hot" warmer wordt hier, ik moet morgen maar iets gaan schrijven over stortregens, ijzel, hagelstenen, sneeuw en een ijskoude noordenwind ;-)


Inmiddels hebben we een heel klein beetje regen gehad, zelfs dat is beter dan niets. We zagen bliksemflitsen en hoorden een hoop gerommel, de bui kwam deze kant op en is op het laatste moment (we zagen het gebeuren grrrr) afgedreven naar het oosten. Toen ik de hooiboer gisterenmorgen belde wanneer hij het hooi zou komen brengen (was toch deze week) vertelde hij dat ze even helemaal niets konden doen: ze hadden in no-time 2 inch (!!) regen gehad, dat klopt ook wel want zijn bedrijf ligt oostelijk van ons, hemelsbreed misschien een half uur hiervandaan. Hij komt nu maandagochtend hooi brengen.


Vandaag voelde het aan alsof er een grote fohn buiten stond te blazen op standje "te heet"

Dit was de temperatuur buiten in het zonnetje vanavond om 6 uur, ik geloof niet dat de thermometer verder kan dit aantal graden. En al is het een oude thermometer, hij doet het echt nog goed.

Gelukkig heb ik van wat locals vandaag nog wat "bemoedigende woorden" gehad......."wacht maar tot Augustus, dan wordt het pas heet" we kijken er nu al naar uit ;-)

7 comments:

Kristel Holsbeek said...

nog heter? Houden jullie dat goed uit?

Annemiek said...

Die thermometer springt nog kapot! Ik geloof dat we hier wel een van de koelste juni's hebben. Mij prima. Fijn dat die boer regen had, voor het hooi even wat minder, maar dan groeit het gras tenminste weer.

Petra said...

Bij jullie heet, hier veel te nat, rare weersomstandigheden weer!

vandijkjes.punt.nl said...

Annemiek heeft gelijk. Juni is waardeloos hier tot nog toe. maar het klamme zweet breekt mij uit als ik jou blog lees.. pffff En wij keken al zeer hoop vol naar onze theremometer die wel 80 aanag vandaag.

gr petra

sisely said...

Zou zeggen houd je hoofd maar koel. Ja van het weer daar kan je niks van zeggen, wat het per dag voor weer word.

MissFluffy said...

Heb je nog geen spijt dat je je zwembad hebt weggedaan ? Zou best een leuke verkoeling zijn bij dat heet weer .Algoed dat er nog airco bestaat .

Groetjes,

Bibi said...

Hahahaaa geweldig!! Hoe heet wil u het hebben? Ik wil best een beetje hitte van je overnemen, en ik kan betalen in hooibalen, die liggen hier ook nog steeds.
Ik hoop dat die hooiboer maandag echt kan komen.
Geniet ze!:-))