Monday, June 15, 2009

Hoi Hoi Hooi ! en nieuwe laptop




Vanmorgen was het zover.........het hooi werd gebracht en wat een VRACHT ! het ruikt heerlijk naar vers hooi, maar het is dan ook de eerste " cut" van dit jaar dus hartstikke vers.
Onze vriend Wes heeft met zijn tractor alle rollen gelost en netjes op rijen gelegd in het " voorweiland" waar de paarden uiteraard niet bijkunnen, anders waren er nu waarschijnlijk al 20 rollen aangevreten. Ze vinden het heerlijk !

Ik hoef me geen zorgen te maken dat het gras op het weiland staat te verdrogen, de paarden en ezels hebben voorlopig genoeg te eten, we kunnen maaaanden vooruit. In die tussentijd moet het toch echt een keer stevig geregend hebben (vorig jaar en het jaar daarvoor heeft het ook in juli geregend dus we houden hoop ;-)

Sinds afgelopen weekend heb ik (jawel ! ik heb er nooit van willen weten) een nieuwe laptop met Vista (!) erop. De oude onder XP begon wel erg veel nukken te vertonen, programma's die niet meer af wilden sluiten, emailproblemen etc en de letters op het scherm waren behoorlijk onscherp geworden (dat is nu dus heel goed te merken nu ik een nieuwe heb). Maar ja het beestje heeft dan ook ruim 4 jaar lang gemiddeld zo'n 16 uur per dag aangestaan. Hij staat er nu nog als " noodcompuut" voor mijn boekhoudpakket en loonpakket ivm eventuele Vista problemen. Het is even wennen maar wat is Vista velen malen mooier dan XP, al mijn vooroordelen (op een paar na) moet ik overboord kiepen ;-)

Hier komt een saai software verhaal: Minpuntje is dan wel weer dat als ik het excellpakket en wordpakket wil kopen ik nergens problemen heb met internetaankopen behalve bij.........Microsoft, waar ik mijn inloggegevens moet invullen (en die zijn echt goed ingevuld, al minstens 20 x nu). Diezelfde velden worden weer blanc na op de " continue" button klikken en ik kom geen steek verder. Gelukkig hebben ze bij Microsoft een " helpdesk" ..... die komt met een standaardantwoord op mijn vraag en op mijn email terug dat dat dus NIET werkt ( niet onder XP en niet onder Vista) heb ik niets meer vernomen van ze(grrrr). Als ik wil inloggen als nieuwe klant wordt ik herkend en krijg ik een foutmelding dat ik al besta en als bestaande klant kan ik dus niet inloggen !
Nou ja, de trialversie doet het nog 57 dagen, we hebben dus nog even om dat op te lossen, mocht iemand het weten dan hoor ik het graag.

11 comments:

Kristel Holsbeek said...

Ola ja daar zou je idd maanden mee moeten toekomen...jeetje die rollen zijn echt wel groot hé.

Lennart said...

Bestel Office gewoon online bij de Walmart! Misschien is het ook nog goedkoper?

http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=5459673

Monique said...

Hi Bianca,

Lekker het hooi binnen! Super, wij moeten nog zelf hooien, gezellig vind ik dat altijd.

Kan je dat Excell en Word Pakket niet gewoon bij een winkel halen, zag ze zelfs bij WalMart liggen.

Groetjes,
Monique

Anonymous said...

van hooi heb ik geen verstand en van Pc's en software ook niet...ik werk gelukkig niet met paarden dus dat maakt nx uit maar wel met de Pc dus! heb met enige regelmaat van die 'gevalletjes'PC-ellende-wie-is-er-hier-nu-gek aan de hand. Ik ben blont dus denk vaak dat het daaraan ligt, jij bent toch een 'mooie rooie'?! ( of is dat net als bij mij nep en ook eigenlijk grijs door alle worries;-)))) ?!
houdt moed en het hoofd cool xT

sisely said...

Fijn dat er weer Hooi is aangekomen, tja dat blijf je houden de voor en nadelen van iets nieuws.Maar suc6 er mee.

Natasja Valentijn said...

Fijn dat je hooi probleem is opgelost. Wat een mooi zicht...al die rollen met hooi. En dan ook nog eens een neuwe laptop! Jouw dag kan niet meer stuk! Veel plezier ermee!

Groetjes
Natasja

Anonymous said...

Hallo, op www.OpenOffice.org kun je een vergelijkbaar pakket met Excel en Word downloaden. En ehhh, helemaal gratis en legaal.
Wellicht is het iets voor je.
Succes,
Ad

Petra said...

Als je problemen blijft houden, mail me dan even, dan kan ik Rick de vraag voorleggen.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Ik werk al een jaar met Vista en ik heb er best schik mee.

Mooi vrachtje hooi, daar kun je even mee vooruit zeg..

Veel plezier met je laptop!

gr petra

Annemiek said...

Dat is een hele berg hooi! Hier zie je zoms die rollen de hele winter liggen verrotten op de velden, terwijl het daar waarschijnlijk goud waard zou zijn.

Bibi said...

Harstikke
mooi
al dat hooi,
wat een zooi
hooi.
-mooi he? pfffff ;-)
Ik zou openoffice.org doen ipv microsoft. Heb je ook excel en word enzo en dat is gratis.