Saturday, November 01, 2008

Tumult



Vanmorgen hoorden we vrij vroeg 2 schoten hier heel vlakbij, het herten jachtseizoen is vandaag begonnen en op ons terrein wordt niet gejaagd. Stond er een auto op de weg met een man ernaast met een geweer in zijn hand, ik kon niet zien waarop hij geschoten gehad maar dat was even later duidelijk toen we ons zaterdagse vuilrondje gingen doen. Er lag een dode wasbeer waar hij had gestaan, blijkbaar had hij die aangereden en netjes doodgeschoten daarna ofwel het was een "was"beer met Rabies want normaal gesproken hoor je ze overdag niet te zien, tenzij ze ziek zijn dus.
Ik was al blij dat hij niet op ons land had geschoten op de herten die hier lopen want dat is in het verleden wel eens het geval geweest bij de vorige eigenaren van dit huis.
Er werd heel wat afgeknald vandaag en de buren hier 1 huis verderop hadden een hert ondersteboven aan grote vleeshaken hangen en waren het aan het slachten, blijft een erg raar gezicht. Al met al bedreven slagers want binnen een half uur was er van het hele hert niets meer te bekennen, dat hebben ze dus vaker gedaan. Blijkbaar laten ze vlees hier ook niet afsterven zoals dat volgens mij in Nederland wel gebruikelijk is maar dat zal te maken hebben met de zomerse temperaturen hier ?

Dat guinea's rare beesten (vooral die hoofdjes zijn erg vreemd)waren wisten we al min of meer maar ze hebben er nu een gewoonte van gemaakt me regelmatig te achtervolgen om een boterham te kunnen bemachtigen. Vanmiddag ging ik weg met de auto en ook toen kwamen ze me achterna rennen, gelukkig hebben ze nog niet bedacht dat ze dat ook vliegend kunnen doen ;-)
Op de foto zitten ze in het raamkozijn buiten om te kijken waar ik gebleven ben, als je 2 teckels en een kruising Labrador met ?? gek wilt krijgen moet je guinea's in het raam zetten....

Katy onze vaste gaste heeft haar kinderen dit weekend op bezoek, ze hebben achter hun trailer 2 knal oranje baby (?)slangetjes gezien. Oranje.......De kids wilden ze al vangen om huisdieren van te maken maar dat is dus niet gelukt. Nu had ik nog nooit van oranje slangen gehoord maar wat gespeurd op internet en het zou de onschuldige corn snake wel eens kunnen zijn, staat ook nog bij ergens op internet: "makes great pets"

Afgelopen week moesten we naar Houston om onze paspoorten te laten vernieuwen, wat een verschrikking zo'n stad als je daar hoogst zelden nog komt. Het gebied waar het consulaat is gevestigd was een prachtig stukje architectuur vlak bij "The Galleria":een mega Mall met alle bekende designermerken. Had ik dat vroeger nog geweldig gevonden en was ik zeker gaan shoppen.....ik voelde me nu meer Crocodile Dundee na bijna 2 jaar "in the country", toen we 's middags eindelijk weer terug waren heb ik me nog een paar uur uitgeleefd in het bos met takken snoeien. Heerlijk, geef mij maar de natuur !

6 comments:

Anonymous said...

En dat paspoorten verenieuwen ging zonder problemen???

Je weet hier maar nooit tenslotte.

Hier begint het jachtseizoen pas over 2 weken. nu mogen ze met pijl en boog schieten.

Maar afgelopen weken hoorde we ook veel knallen. Zal nog wel erger worden.

Ik kan ook niet aan die beelden wennen hoor. Ook hier bij de achter buren hangt af en toe een varken aan de haak en die zijn ze dan aan het slachten, gewoon in de tuin uiteraard.

gr petra

Annemiek said...

Haha, de grote stad helemaal ontwent! Prachtig die guinnea's in de raam. Zou hier ook wat voor de beagles zijn, die worden al helemaal gek als ze de kippen vlakbij het huis zien lopen.
"Onze" jager achter heeft al 2 herten geschoten. Het blijft een beetje een tweestrijd, aan de ene kant zielig, aan de andere kant zijn er teveel en zouden er in de winter van de honger dood gaan.

Anonymous said...

Ik vind het ook wel een funny zicht die guinnea's daar zo binnen te zien loeren.'lol'.
Zijn precies toch zeer leuke dieren als ze zich al zo nieuwsgierig gedragen.

Zo de jacht is daar ook ingezet .Het was voor ons ook heel wat wennen in begin , in West Virginia leven ze van jagen en ze leven daar ook een heel jaar echt naar toe.Kijken hoe ze dat ontbenen heb ik nog niet gedaan maar ondertussen krijgen wij bij onze aankomst ook een groot stuk hertenvlees ,hetgeen wij zelf versnijden.Iets wat ik hier in Belgie nog nooit heb gedaan.

Zo slangen voor huisdieren ...ik verkies toch liever iets anders 'lol'

Groetjes Nancy

Petra said...

Kai had een tijdje een cornsnake, maar die is ontsnapt. Ik heb nog een paar nachten slecht geslapen, uit angst hem in ons bed te vinden.
Houston vind ik ook eerlijk gezegd geen leuke stad. Ik heb liever een gezellig centrum.

Anonymous said...

Heeerlijk is de natuur die geeft adem, en is goed voor lichaam en geest.Genieten dus.Shoten iek je verschiet je kapot, tja jacht seizoen is niet goed maar toch gebeurd het.

Anonymous said...

Het zijn juist de uitersten die dit land (of deze staat) zo aantrekkelijk maken.