Tuesday, November 25, 2008

The Mule en een nieuwe tafel






Ik had al verwacht dat veel mensen zouden denken dat de Mule een muilezel is. Inclusief mij hebben we nu voldoende ezels maar zijn nu trotse bezitter van een Kawasaki Mule 4x4. Ik had een van mijn auto's te koop of ruilen geplaatst op Graigslist en hebben vandaag de deal afgerond. Toen wij verhuisden naar Amerika vonden wij dit soort karretjes een overbodige luxe, maar nu je zelf aan het werk bent op het land of hout gaat halen in het bos zijn ze een uitkomst. Wes, onze paardenvriend heeft net een nieuwe gekocht met de rijen bankjes en bijna 11.000 Dollar neergeteld, pfffff, dat hebben we bij lange niet betaald. Onze Mule is 7 jaar oud en pas 300 uur rondgereden, dus bijna nog nieuw. Aan de binnenkant van het dak zit een gun rack voor als we gaan jagen ;-) Vandaag even bij de houtzagerij geweest waar ze voor ons een custom tafel hebben gebouwd en dat voor vijftig Dollar, echt cedar en dik in de lak. we denken al aan om ze te gaan exporteren, moet toch handel zijn?

7 comments:

Kristel Holsbeek said...

hoe zwaar weegt dat ding;-)?

Hans Hendriks said...

Hi Kristel, de Mule of de tafel?

Anonymous said...

Gaaf ding he.. Kan bij jullie inderdaad wel heel erg handig zijn. Die tafel ziet er inderdad erg zwaar uit. Maar wel mooi...

gr petra

Anonymous said...

Dat soort mule kende ik dan toch niet 'lol' .
Zal best wel een handig ding zijn .
Veel succes ermee als ook met die custom tafels!

Groetjes Nancy

Annemiek said...

Ik wist niet wat een Mule was, maar kon dat toch niet toegeven :) Naar zo'n karretje heeft Micky ook wel eens watertandend staan kijken, maar wij doen toch een stuk minder werk op ons stukje land om het rendabel te maken.
Die tafel is echt prachtig. Die zou hier ook goed staan! De mensen waar ik laatst gewandeld heb hadden ook zo'n mooie tafel (en houten bank), had die man zelf gemaakt van hout uit hun bos. Het was ook zoiets in die trand.

Petra said...

Een nieuwe betekenis voor "mule", veel plezier ermee!

Anonymous said...

Ha, zo'n mule! Ik had inderdaad al hele lange oren in gedachte.

Op onze camping in Golden, CO reed een van de mannen rond om mensen naar hun plek te brengen. Hij had achter op de cabine van zijn mule met pvc-pijpen twee echte pijpen nagebootst. Was erg gaaf, zo'n Mule-Two-Piper!