Friday, December 14, 2007

Coyote ugly ?


Als we hier overdag het bos ingaan zijn we er al aan gewend dat we toch wel minstens 5 herten zien en af en toe een hertebok, we hebben inmiddels al een aantal schildpadschilden gevonden (een daarvan was bijna 50 cm groot), slangenhuiden en er leven nog meer beestjes in het bos die zich overdag zelden laten zien: de coyote (ook wel prairiewolf genoemd).
Op zich een prachtig dier en zeker niet eng om te zien bij daglicht maar zoals nu als het donker en mistig is buiten staan ze toch wel heel erg dichtbij te gillen met zijn allen. Geen idee hoe groot die groepen zijn (moet ik eens nakijken op internet) maar het klinkt als VEEL en heel DICHTBIJ. Als ik met de zaklamp naar buiten ga is het op slag stil wat dus ook betekent dat ze mij kunnen zien en dus inderdaad best heel dichtbij zijn.
Wat een verschrikkelijk naargeestig geluid maken die coyotes, je krijgt er echt kippenvel van. Op www.soundboard.com (en dan zoeken op coyote) kun je het gehuil beluisteren maar in het echt klinkt het toch een stukje enger.
De paarden geven er niet om gelukkig en staan lekker hooi te eten in de Round Penn, de poezen en teckels (ook een soort eenhapscracker tenslotte) zitten veilig binnen, de kippen en haan op stok (nee niet in de kippenschuur nog) alleen de ezels die zouden graag die coyotes te grazen willen nemen maar ook zij staan op stal in de "ezel Penn" want we nemen geen risico met een zwangere ezel (of 2 ?) en Susy.Aan de andere kant is het geweldig zo in de natuur te kunnen leven....zolang er niemand opgegeten wordt tenminste ;-)

5 comments:

Anonymous said...

Eng geluid maken die beesten he. Onze honden en met met name Rhomar reageerd er op.Meestal zijn ze hier verder weg te horen, maar zo af en toe hoor je ze dicht bij. Onderlaaste werder wij er wakker van. Toen zaten ze hier vlak aan de straat bijna onder mijn slaapkamer raam en gingen vreselijk te keer.Het gejank werd ook steeds intensiever. En dan opeens stilte en heb ik ze niet meer gehoord. Volgens mij hadden ze hun prooi te pakken of zo.

Overdag zie je ze hier eigenlijk nooit.

Fijn weekend!

gr petra

Anonymous said...

kijk dan is een bovenwoning in arnhem een heeeeel stuk rustiger;-) met uitkijk over de natuur ( ve r genoeg weg;-) zoals gezegd ; jullie zijn helden!Je(schoon)Zus

Petra said...

Horen doen we ze hier eigenlijk vrijwel nooit, maar ze zijn er wel. Ik vraag me in dit toch vrij stedelijke gebied af, waar die nachtdieren overdag verblijven. Ook de wasberen, die bij tijd en wijlen onze vuilnis komen omgooien zie je overdag nooit.

MissFluffy said...

Blijft toch mooi al die wilde dieren ontdekken .Dus geheel stil is het daar niet 's nachts ,zou pas angstaanjagend zijn als ze naast je woning rondlopen .Nog een geluk dat ze jou huisdieren/tuindieren niet lastig vallen .Maar ik zou net zoals jullie ook ze binnen houden ,just in case !

Groetjes Nancy

Anonymous said...

Ik zou niet al te graag dichtbij ze willen komen, lijkt me best wel griezelig.wens jullie Fijne Feestdagen!!!

http://ibloghurt.wordpress.com