Tuesday, March 23, 2010

het zit erop !!

Vanmorgen moest ik dus NAAR DE TANDARTS om die kies te laten TREKKEN en een ander te laten BOREN. Het ging wel met de zenuwen eigenlijk want al wekenlang ben ik er 's nachts minimaal 1 keer uit van de kiespijn dus dan is naar de tandarts gaan minder erg. Maar als je eenmaal in die stoel zit en je hebt nergens last meer van pffff...... Maar goed, ik heb voor het eerst van mijn leven Nitrous (lachgas) geprobeerd maar dat is niets voor mij, na een paar minuten voelde ik wel dat mijn krampachtig in elkaar gevlochten vingers zich begonnen te ontspannen maar ik werd ook fiks misselijk en daar moet je toch niet aan denken dat je in de stoel van de tandarts......ehhh juist dus niet. Verder was alles echt perfect daar, het is de beste tandarts met de modernste apparatuur waar ik ooit geweest ben, hij vliegt over een paar weken naar Geneve voor een implantatencongres (kan ik in de toekomst nog wel eens baat bij hebben ;-)

De tandarts heeft nog een tevergeefse poging gedaan de kies te redden maar de narigheid zat al te diep, na nog een paar extra verdovingen omdat ik het niet helemaal vertrouwde of het wel goed verdoofd was (ik ben zeer wantrouwig bij de tandarts ;-) heeft hij wat getrokken en geduwd, de zaag gepakt, kies in 2 stukken gezaagd en zonder problemen verder eruit gehaald. Wat een verschrikkelijke geluiden zijn dat trouwens. Maar wat ben ik blij dat dit nu gedaan is. Ik weet dat er veel en veel ergere dingen in de wereld zijn maar als in de " de stoel" zit is mijn wereld even niet groter dan die glanzende zilverkleurige apparaten, slangen, buizen enz

Ze wilden al direct een afspraak maken om aan stap 2 uit het " Stappenplan" beginnen, de KROON, ik heb gezegd dat ik hen wel zal bellen voor een afspraak als ik zover ben. Kan wel even duren nog ;-) ;-) ;-) knock knock..

8 comments:

Petra said...

Ik deel je angst voor de tandarts helemaal. Blij, dat deze stap klaar is voor je!

Bibi said...

Pfoe wat een opluchting dat het zo goed is gegaan en dat dat in elk geval achter de rug is! Haha ik kan me wel voorstellen dat je die tweede stap nog maar even laat zitten voorlopig.

Martin said...

Hahaha, je lijkt mij wel! LOL!

Toch he, als je je tandarts voor meer dan 100% vertrouwd dan ga je er ook met minder buikpijn heen.

Onze tandarts in Fort Collins, CO was de beste die wij ooit in ons leven gehad hebben. Wat ze ook moesten doen, ik ging er lachend heen en kwam lachend terug.

In Nederland (al was het voor kontrole) was ik weken ervoor al in de stress. Toch dacht ik elke keer dat wanneer ik daar weer op de stoel zat dat er mensen zijn die veel ergere dingen hebben op dat zelfde moment en dat ik 'slechts' bij de tandarts zat. Dat hielp ook wel een beetje, zulke gedachten.

Daarnaast zij mijn Nederlandse tandarts destijds: Je hoeft niet bang te zijn, er is nog nooit iemand dood uit de stoel weggelopen. LOL!

Ook daar dacht ik wel eens aan... haha

Monique said...

O jee, klinkt niet lekker, maar wel fijn dat het gebeurd is. Ik zag je nog verslaafd raken aan de pijnstillers ;-)

Ha, ik zie jou nog eerder met een zilveren kroontje op je hoofd gaan lopen dan een kroon bij de tandarts.

Natasja Valentijn said...

Gelukkig is het achter de rug. Ik maak me altijd zo zenuwachtig en achteraf valt het altijd weer mee. Het belangrijkste voor jou is dat je van je pijn verlost bent. Enne, die stap twee....dat komt nog wel eens!

Sisely said...

Druk gemaakt voor noppie, ja kan je wel begrijpen dat je er tegen op zag(is niet niks zeg.Nou je kan je op maken voor poging 2, maar eerst nu even op adem komen van je dag tandarts.

Sisely said...

Is ook niet niks, kan het wel berijpen dat je er tegen op zag.Nu op naar poging 2...ga maar eerst bekomen van je dag.

MissFluffy said...

Blij dat het zo goed is verlopen .
En als het kan even een tijdje zonder tandpijn nu !

Groetjes Nancy