Wednesday, March 17, 2010

En net was hij nog groen...



Ze zijn ook weer wakker.... de Anole's of een van de Texas lizards. Ik vind ze zo leuk altijd en ben wel blij dat we minder kippen hebben (afgelopen nacht is er weer 1 gesnaaid want die had verkozen buiten te slapen) want die kippen lusten dus graag Anole's.
Hij zat dus lekker groen te zijn in het zonnetje onderwijl een dame het hof makend en terwijl ik mijn fototoestel instel (fijn die zon in de display en je ziet helemaal niets meer) en in een paar seconden was hij van prachtig groen met een roze zak onder zijn kin dus dofbruin geworden en zag er nogal bozig uit met die kam op zijn rug. De kleur is niet meer teruggekomen, sterker nog, hij is weggekropen en heb hem niet meer gezien daarna, hij zal wel serieus boos op mij geweest zijn.

Dus maar even een foto van internet "geleend" om te laten zien hoe hij eruitzag in het groen, en een foto van hier op de achterpatio in zijn bruine uitvoering.

9 comments:

Kristel Holsbeek said...

Dat moet idd de moeite zijn om hen zo zien te veranderen;-)

Anonymous said...

Geweldig hoe zo'n dier zichzelf kan veranderen toch?

Ik vind dat gewoon echt kunst!

Sisely said...

Iek krijg er schrik van,gelukkig dat hij niet beweegd op de foto.Nee is niks voor mij, wel gek en raar en leuk dat die kan veranderen.

Wout said...

Wat een prachtig dier, ik zag op internet dat er ook gehoornde zijn. Wat is er met je kip gebeurd? Groet, Wout

Bibi said...

LOL ja hij was net zo goed op dreef, hij kijkt inderdaad nogal boos zeg!
Mooie diertjes hoor:-)

Petra said...

Dat is iets, wat me nooit gaat vervelen hier, de wilde dieren. Van anole tot eekhoorn tot chipmunk tot gecko, echt genieten vind ik het (en de kinderen ook). Wij groeiden op in een gebied zonder dieren, we moesten voor dag en dauw op om misschien een ree te zien in het bos.

MissFluffy said...

Die is wel mooi !
Prachtige kleur als hij naar groen opgaat .Kan me wel voorstellen als je zoiets ziet ,dat het je aandacht trekt .

Groetjes,

Anonymous said...

Ook een favoriet van me, die anole's. Wist niet dat het kippenvoedsel was! Jakkes...

Anonymous said...

Ook een favoriet van me, die anole's. Wist niet dat het kippenvoedsel was! Jakkes...