Monday, March 15, 2010

Druk dagje

Vanmorgen om 9 uur was de container die vandaag op de planning stond er al en gelukkig weer een goede chauffeur, behangen met gouden sieraden en bling wielen onder zijn zwarte truck was het een mooi plaatje om te zien en het meest belangrijk......hij kon zonder problemen achteruit de inrit oprijden. Dat is telkens weer een opluchting als we een nieuwe chauffeur zien verschijnen hier.



Toen de aanbouw leeg was heb ik alle grote kieren en openingen tussen de vloer en het oude gebouw gedicht en terwijl ik zo op mijn knieen opvulmateriaal in de openingen aan het stoppen was zag ik tussen de openingen van de vloerplanken door iets groot en grijsharigs wat daar heerlijk lag te slapen, het (ik denk een opossum) heeft daar van takjes, hooi en herfstblaadjes een perfect bed gemaakt. Hij/Zij past er ook maar net onder want de haren steken bijna tussen de vloerplanken door, helaas was de rust voor hem/haar van korte duur want met mijn getimmer en geschroef heeft 'ie maar besloten elders zijn dagrust te gaan houden.

Vanmiddag was het dan eindelijk zover: de verhuizing van Don, van de " voortuin" naar een hookup plaats met wateraansluiting + aansluiting op het septic systeem. Dat hebben we gedaan met behulp van Red van de wreckerservice want zelf een Airstream verplaatsen die al een paar jaar op dezelfde plek staat daar beginnen we maar niet meer aan. Het duurt maanden voor er weer wat gras groeit op de plekken waar de banden van de truck hebben staan slippen in het zand ;-) We waren al lang van plan om Don te verhuizen maar met de vorst en het slechte weer en daarna te druk met andere dingen was het er nog niet van gekomen. We zijn de rest van de middag bezig geweest met zijn airstream level te zetten, de dish te richten, Red heeft nog een scheurtje in de waterleiding in de trailer gedicht en tegen 6 uur was het klaar.








Over de vogelhuisjes: het zijn Blue Birds die daarin gaan nestelen, ik zie hier eigenlijk geen ander soort vogelhuisje met een andere opening dan deze bedenk ik me ineens. Mmmm ik moet nog ergens in een doos een boek hebben met de vogels die hier voorkomen, maar waar is die doos ? ....

5 comments:

Kristel Holsbeek said...

Ik zou mijn hart ook vasthouden hoor als ze met zo een container achteruit rijden...zeker als het telkens een nieuwe chauffeur is...
Dat zijn wel leuke gekleurde vogeltjes hé die in die huisje komen.

Sisley said...

Zoek en je zult het boek vinden, suc6 er mee.Ja op letten geblazen is het met z'n wagens.want een ongelukje zit in een klein hoekje.En zo blijf je gewoon bezig weer.

Anonymous said...

http://members.tripod.com/NETFO_TX/bird_checklist.htm
laat die doos maar dichtzitten en by the way; link staat op jullie eigen website;-)xT

Anonymous said...

Ik probeer me even voor te stellen waar Don nu precies staat met de airstream ... Voortuin? Achter de gekleurde auto's?

Petra said...

De bluebirds zijn na de cardinalen mijn favoriete vogeltjes hier. Leuk, dat jullie daar een huisje voor hebben!