Monday, August 18, 2008

Zomaar een dagje weer

Ik had het kunnen weten ! vanmorgen lagen nog netjes de golfballen in het kippennest en de eieren waren weer verdwenen. Daar moet ik dus iets anders op gaan bedenken maar dat gaat wel lukken desnoods moet ik 's avonds laat op jacht om koppen af te hakken ;-)

Onze truck was bijna klaar, wilde het niet dat er ineens rook uit de stuurkolom kwam, gelukkig nog bij de monteur. Ik heb al voorgesteld of die auto niet beter in onderdelen verkocht kan worden maar als die hele auto al uit slechte onderdelen bestaat schiet dat ook niet op. Geen idee hoe lang het gaat duren, morgen krijgt mijn oude trouwe goudkleurige Ford pickup nieuwe bandjes. Ga steeds meer van mijn pickupje houden.

Vanmiddag even met de teckels naar de dierenarts, die moesten hun jaarlijkse inentingen weer hebben en Jason mocht mee voor de gezelligheid. We hadden gehoopt dat hij autorijden minder erg zou vinden met de teckels erbij want die vinden autorijden hartstikke leuk. Maar neen, hij heeft de "hele weg"(de dierenarts is hier 10 minuten vandaan) op mijn schoot gezeten, buik tegen mijn buik en zijn voorpoten en snuit in mijn nek verstopt. Hij durft niet eens naar buiten te kijken en is na zo'n uitstapje nog een paar uur helemaal van slag hoewel hij het bij de dierenarts erg leuk vindt.
Bij de dierenarts ook nog even foto's laten zien van Susy's achterste waarop een fiks gezwel zit net naast haar staart. Het ding groeit als kool en ziet er afschuwelijk uit. Ik wist al wel bijna zeker dat het een sarcoid (huidkanker) was en de dierenarts weet het wel helemaal zeker, daar hoeft ze Suus niet "life" voor te zien.
Dus Suus zou naar de dierenarts moeten en daar in een "shoot" moeten staan tijdens de behandeling, dan worden ze zo ongeveer klem gezet in een soort box zodat ze niet kunnen bijten en trappen. Suus is de liefste ezel van de hele FM 1618 even nummers maar de dierenarts wil niet voor een ezel staan en al helemaal niet erachter. Ze zal wel een paar nare ervaringen hebben ;-)
De dierenarts wil dus dat we Susy daar brengen, dan doet ze een elastiek om het gezwel en als het er dan afgevallen is daarna een behandeling met bevriezen 3 weken lang. Nu schijnen sarcoids daar heel snel van terug te kunnen komen en groter dan voorheen als ik zo de verhalen lees op internet. Onze dierenarts is erg aardig maar na heel wat speurwerk op internet wil ik toch liever eerst beginnen aan xxterra wat een oud indianenrecept schijnt te zijn op basis van bloodroot. Daar moet het ding vanzelf van gaan verdwijnen of liever afvallen, dus morgen even de praktijk bellen en vragen of ze een recept uit wil schrijven voor dit goedje en dan maar hopen dat het helpt.

Vaste gast S. heeft zowaar vandaag "uit zichzelf" de huur voor de rest van de maand betaald, nou ja uit zichzelf......Hans had hem vorige week verteld dat hij moest betalen deze week en dat ie anders mocht vertrekken. Dat werkt hier dus beter als een man het verteld dan ik als vrouw zijnde want die zijn "gewoon" veel minder belangrijk hier en die hoef je niet zo serieus te nemen. Blijft leuk dat Texaanse platteland ha ha
O ja, het texaanse platteland is heerlijk natgeregend en voorlopig blijft het regenen. Hoera !

5 comments:

Anonymous said...

Ben benieuwd of ze dat willen uitschrijven. Over het algemeen houden dieren artsen niet zo van bet weterige baasjes....Maar je hebt groot gelijk. Haar alternatief klinkt ook niet zo geweldig aantrekkelijk.

Zo Hans heeft blijkbaaa indruk gemaakt. Gelukkig hebben we hier op dit monent vrij goed betalende gasten. Netjes op tijd en vaak nog te vroeg. Ja ja die bestaan ook nog..

gr petra

Anonymous said...

Je hebt als baasje het beste voor je huisdier, en dus weet je dan als baasje ook wat (wel en niet goed voor je huisdier) kan zijn.

Nee alles slikken'en ja en amen zeggen' daar los je ook niks mee op. Ookal hebben de dieren dokters het liever niet(dat je er mee bemoeit) je wil toch hebben dat je huis dier af komt van het geen waar voor je er naar toe bent gegaan.

Annemiek said...

Eens zien of het goedje werkt.
Kun je de golfballen niet in een ei verstoppen, een ei leegmaken, golfbal erin en dichtplakken. Dan heeft het dezelfde geur en vorm van een ei. Maar ja, of de slang erin trapt...

Anonymous said...

En hebben je buren geen goede tip hoe je die slangen kan wegjagen ?Die heeft een goeie appetijt en is precies verlekkerd op eieren .

Ik hoop dat suzy snel en doeltreffend geholpen kan worden .

Groetjes Nancy

Petra said...

Nou, van dat nachtelijke koppen afhakken wil ik dan ook wel weer lezen :D. Mij niet gezien! Vervelend van dat gezwel, hopelijk helpt jouw middeltje.