Tuesday, August 05, 2008

Bye Bye Fritz


Vanmorgen hebben we Fritz onze zwerfkat die sinds 1.5 jaar bij ons woonde bij de dierenarts moeten brengen om hem in te laten slapen. Fritz was amper 2 jaar oud maar had FIP gekregen, een dodelijke kattenziekte waarbij ze heel erg mager worden maar een enorme vochtbuik ontwikkelen. Ik had nog geprobeerd hem met goed blikvoer de goede kant op te helpen maar tegen beter weten in, toen ik hem gisteren dan ook duidelijk kon horen ademen (ze stikken op een gegeven moment) konden we hem niet verder laten lijden. Fritz is dus niet meer, nu maar hopen dat de andere katten het niet krijgen want het is besmettelijk, er is geen inenting voor of tegen helaas.
Omdat FIP veroorzaakt wordt door het coronavirus dat bij honden dus darminfecties kan veroorzaken heeft Freekje nu dus een darminfectie dus morgen maar weer even bij de dierenarts langs want de andere honden zouden het ook wel eens kunnen krijgen....Suzie de kleine ezel heeft een open plekje op haar bil dat 2 x per dag met wondspray behandeld moet worden, geen idee hoe ze hieraan gekomen is.Het is dus een soort van ziekenboegje hier op het moment.

Vanmiddag begon het dan eindelijk te regenen ! Dankzij Edouard, en niet zo'n klein beetje ook, het heeft uren geregend, heerlijk ! vannacht kan er nog meer water vallen en morgen hebben we ook nog kans op regen. Het lijkt wel herfst buiten met die regen en wind maar dan lekker warm, zelfs het regenwater was lauw. Vanavond slapen we lekker met het slaapkamerraam open zodat die warme wind naar binnen kan waaien en ik de regen buiten goed kan horen en ruiken mmmmmm

Morgenochtend om 7 uur gaan we Patches in de trailer laden en zij gaat dan met Christa mee naar haar nieuwe huis. Cherokee (ons veulen van ruim 1 jaar oud) zal wel behoorlijk van streek zijn, net als Patches want de 2 zijn dus erg dikke vriendinnen.
Dat zal wel een paar dagen onrust in de groep zijn.

Vanmiddag belde er nog weer eens een PP America, ze wilden de maanden november en december reserveren, op mijn verhaal dat we dan toch echt een deposit willen omdat het nogal gebruikelijk is dat mensen niet op komen dagen zou ze een paar minuten later terugbellen.....do i need to say more ?

7 comments:

Anonymous said...

Inderdaad een ziekenboeg hoor. Gatsie.. Hopelijk dat de andere katten het niet krijgen. Bah..

Wat vertel je me nou ? hebben ze niet terug gebelt..Hoe verrassend zeg!

gr petra

Anonymous said...

Veel sterkte met het verlies van Fritz en ik zal met je mee duimen dat de anderen katten van deze ziekte gespaard zullen blijven .
Altijd minder leuk aan houden van dieren is dat je ze kunt verliezen en hij was nog zo jong.


Groetjes Nancy

Anonymous said...

Ai dat is niet een leuk nieuws. Duimen dan maar dat de andere het niet krijgen.Sterkte er mee.

Anonymous said...

Ach, arme Fritz. Ik hoop dat Patches het goed naar haar zin zal hebben.

Ook hier een boegje hoor, verbrande neuzen en weer mok ...

Anonymous said...

Lekker verkoelend is dat wel als het heeft geregend, dan kun je weer lekker slapen.In NL heeft het vandaag gegoten. Overgings ben weer op mijn oude blog http://ibloghurt.wordpress.com te berijken.

Petra said...

Ach, zo sneu toch, als je zo'n jong dier moet laten afmaken (wat een rotwoord eigenlijk). Fijn, dat jullie nu eindelijk wat regen krijgen!

marruk said...

Hallo, ik lees al geruime tijd mee met jullie perikelen en ik denk ik laat eens een berichtje achter;
kwam ooit jullie blog tegen via het AAP forum en ik vindt het prachtig wat jullie daar doen! ik droom er ook wel eens van, maar doen is wat anders!
misschien heb ik jullie nog een keer nodig voor een export speeltje, maar dat komt nog. Erg leuke blog en ik zou zeggen ; keep up the good work ! (zowel de ranch als de blog he ;-)
groeten uit een nat/ zonnig groningen; Mark