Friday, May 30, 2008

Passport America.. diepe zucht

We zitten er hard over te denken volgend jaar te stoppen met Passport America, vanmiddag kwamen weer een stel zuurpruimen aanrijden meer dan verschrikkelijk. Bejaarden zitten bij bosjes in verzorgingstehuizen, zijn vaak weduwe of weduwnaar en grotendeels op verzorging aangewezen. Zo niet deze ontevreden luitjes: ze rijden doorgaans rond met een trailer achter de auto die meer kost dan onze hele property (ik gun het iedereen van harte maar laat ze er een beetje blij mee zijn) , ze kunnen gaan en staan waar ze willen, ze hebben elkaar nog en na ruim 1 jaar dit soort lui meegemaakt te hebben kost het me steeds meer moeite om niet te zeggen dat ze zich eigenlijk heel erg diep zouden moeten schamen om zoveel geluk niet te waarderen.

Ik zag ook deze keer weer de inmiddels bekende bittere gezichten van het echtpaar van vandaag (alsof ze een emmer gal met citroen gedronken hadden) : we zaten te ver "out of town" deze keer, goh weer wat nieuws ! Heb ze dus dringend geadviseerd vooral ergens anders heen te gaan.

Na ruim 1 jaar moeten we jammer genoeg zeggen dat van de 10 Passport America gasten er hooguit 3 a 4 leuke gasten tussenzitten, de rest is ziek, chagrijnig, slecht ter been en noem het maar op: die willen voor $ 11,50 per nacht (ze betalen namelijk half tarief) het liefst een grote plak asfalt die volkomen waterpas is waar ze de trailer of RV op kunnen parkeren waarbij ze niet achteruit hoeven te rijden, de auto die vaak achter de RV hangt niet los hoeven te maken, kabel TV, bingo-ruimte, geen insecten, geen zon, geen slangen, liever niet onder een boom maar wel in de schaduw, het mag niet te warm zijn, niet te koud, niet te hard waaien, niet regenen (ook niet waar ze de andere dag heengaan), en je moet ook nog een luisterend oor hebben bij voorkeur om alle klachten/ellende aan te horen. Ik heb er inmiddels meer dan genoeg van, van mij mogen ze wegblijven.

Maar ......vandaag heerlijk buiten gewerkt, het hek is weer gerepareerd (hopelijk blijft het nu een poosje staan) de boomstammen die naast het pad lagen heb ik allemaal weggehaald, er viel niet netjes omheen te maaien en met de temperaturen die we nu hebben moet er bijna elke 3 dagen gras gemaaid worden. Dus heb ik er een aantal ingegraven als soort van houten sokkel en weerbestendige beelden erop "gesiliconenkit" , ik ga morgen nog een aantal windchimes kopen om in de hogere exemplaren te hangen, het ziet er een stuk leuker uit en foto's volgen.
Dit weekend hebben we zo ongeveer een Mexicaanse camping, Sammy zijn moeder en zoontje komen in Woodstock overnachten, Jose (een van de workers) heeft dit weekend ook vrouw en kinderen op bezoek. Misschien gaan ze wel lekker koken....;-)

7 comments:

Anonymous said...

Stoppen met die club. A. je verdient er geen stuiver aan. B. het trekt van die koopjes jagers aan waarbij het noooit goed is.

Dit soort gezellighei kun je volgens mij missen als kiespijn.

gr petra

Annemiek said...

Wat een zeurderige mensen. Je hebt ze in alle soorten.
Ben benieuwd naar de foto's van wat je nu weer gemaakt hebt :)

MissFluffy said...

Je hebt gelijk als die zo moeilijk doen.Zij zien toch ook wel dat het wat verder gelegen is als ze aankomen en dan zeuren omdat het niet dichtbij een dorp ligt is gewoon muggenziften .

Nog geen nieuws te melden van Summer ?

Groetjes Nancy

Anonymous said...

Ik zie die zuurpruimen helemaal voor me! Wij zien ze hier ook, in van die grote BIG RIGS met -tig slide-outs, grote barbecues, flat screens en wat ik wat nog meer.

Maar gedag zeggen of lekker genieten? Ben je gek, die auto wordt afgekoppeld, ze kruipen in die RV met de ramen potdicht of ze vertrekken met een chagerijnig gezicht in de auto.

En wij maar genieten, al komt het hier in Bend nu echt met bákken uit de lucht. Who cares? Ik heb Crater Lake gezien en ik zie vast nog veel meer mooie dingen!

Groetjes,
Monique

Petra said...

Joh, wat een stel ouwe zeuren (lijken mijn ouders wel, serieus!). Weg ermee! Het gaat toch allemaal goed, dan heb je die sikkeneuren niet nodig :).

Anonymous said...

Zeur pietjes die blijf je altijd houden, alleen soms krijg je er genoeg van.Kan me best wel voor stellen dat het dan niet in je kouwe kleren gaat zitten. Ze hebben gewoon een te kort lontje de mede mens(sommige dan).

Chuck and Anneke's RV travels said...

Grappig hoe alle Hollanders reageren op de "koopjesjagers". Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is toch een echt Hollandse uitdrukking. Dus gun die Amerikanen ook eens een kopie. Wij zijn ook lid van die club en vinden het het prima om zo wat korting te krijgen. Misschien zijn jullie al zo goedkoop dat er geen korting meer af hoeft. Je kan het ook beperken tot een nacht of geen weekenden wat wij wel meer tegenkomen.
Vaak hebben deze mensen geen huis meer en alleen een klein AOW tje. Nu met de hoge benzine prijzen zal het niet voor iedereen makkelijk vallen.