Monday, May 12, 2008

Drank...de vinger en de arm



Wij wonen in een gedeeltelijke Dry County, bij de supermarkt is geen alcohol te verkrijgen. Nu vinden wij dat niet erg want wij drinken zelden of nooit alcohol. In Buffalo dus (zo'n 7 mijl hiervandaan) is het dus niet te koop, rij je 4 mijl verder dan ben je uit de "droge zone" en dat kun je ook direct zien omdat er zo'n 5 Liquor Stores op een rij zitten. Echter op zondagmorgen tot 12 uur wordt er ook geen alcohol verkocht....
Wij dachten dus dat het hier wel mee zou vallen met het alcoholgebruik: niets is minder waar.
Menigeen gaat hier ten onder in "the Booze" sommigen tijdelijk, anderen permanent.
Wij hebben ontdekt dat het niet ligt aan welk werk mensen doen, welke religie ze hebben, waar ze wonen, hoogopgeleid met topinkomens of "Trash" ze hebben allemaal 1 ding gemeen: ze drinken graag en veel !

Afgelopen weekend heeft een van onze vaste gasten wat te diep in zijn bierblikje gekeken. Het onweerde hier verschrikkelijk en ik werd om 2 uur 's nachts erg misselijk wakker uit een nachtmerrie (nu snap ik eindelijk waar dat woord vandaan komt) waarin ik een bloedende bevallende Summer had zien lopen op het weiland. Dan ben ik doorgaans mentaal niet de meest goedaardige persoon, dus terwijl ik in de keuken een Zantacje wegspoel zie ik in de gameroom licht branden en hoor de airco daar loeien. Wel #$)*@%) ! wat krijgen we nu ? zie ik dus onze vaste gast met 2 voor ons wildvreemden (!) lopen op onze camping op weg om nog een potje te poolen ! Dus lenzen ingezet, kleren aangetrokken en stampvoetend door het warme natte gras naar de Gameroom om even te vragen of hij wel helemaal goed bij zijn hoofd was: de ruimte moet om 11 uur s'avonds verlaten zijn. Tja in goed vertrouwen hoef je hier de boel niet op slot te doen..... Hij "wist dus niet meer dat het maar tot 11 uur open" was, een paar dagen ervoor had hij nog gebeld of hij een half uurtje langer mocht spelen en dat vonden wij wel goed voor een keer. Nu weet hij dus dat hij bij een volgende "overtreding" ons terrein voorgoed mag verlaten.
Geef je ze een vinger...ze pakken je hele arm hier als je niet oppast.

Onze overbuurvrouw vraagt nog steeds - als ik af en toe een koffie ga doen daar om 4 uur 's middags - of ik "iets" in de koffie wil. Nee bedankt, ik moet nog werken.

Komende week moeten we hoognodig dus de recyclebak voor de cans wegbrengen, het seizoen is nog amper begonnen en al recycled de helft van de gasten hier zijn aluminium cans niet, het ding zit toch echt vol. Brengt het in ieder geval nog wat geld op aan "oud ijzer".

Gisteren hadden we Hollands avondje met bekende kleine stukje vlees en veel gezelligheid.

5 comments:

Annemiek said...

Dat ziet er gezellig uit met de barbeque.
Je zou denken dat de tijd van de drooglegging geleerd heeft dat het niet werkt. Inderdaad, de booze zit in 'all walks of life.' We krijgen heel vaak de detox patienten die willen afkicken, en dat zijn er van bankiers tot daklozen.

Anonymous said...

MM lekker dat stuk vlees, wist niet dat je een stukje over had, voor ons als vaste lezers op de (Holland Ranch)blog.Smaakt goed grapje.Ziet er lekker uit gezellig Hollands etentje.

Petra said...

Gezellig, zo'n etentje, jammie! Ik krijg spontaan honger. Ik zal maar niet schrijven, dat ik straks naar een wijngaard ga en een wijntje bij de lunch zal hebben, je zou er de verkeerde ideeen van krijgen ;). Er zijn hier wel veel mensen dol op wijn, mijzelf incluis, maar dronken mensen zie ik hier toch niet zoveel, ook niet op parties. Gelukkig!

MissFluffy said...

Zo vroeg een cassiere in West Virginia me eens wat ik in godsnaam kwam doen waar niemand ook maar nuchter was hahaha...ja ik denk ook dat die drooglegging weinig effect heeft .Ik merk ook dat de familie daar totaal gekant zijn tegen elke vorm van alcohol en daardoor krijg je vanaf moment ze volwassen zijn , ze ten volle de drank niet kunnen weerstaan.

Ziet er zeer gezellig uit die barbecue.

Groetjes Nancy

Anonymous said...

Hier kunnen ze er ook wat van hoor. ook wij hebben net onze cans weer weggebracht. Hier leveren ze $0,05 cent op.

Midden in de nacht. Stelletje....

Leuke dromen heb jij trouwens..

gr petra