Wednesday, May 07, 2008

We zijn rijk ! deel 2




Het giet eindelijk weer pijpenstelen hoera !


We zijn weer een trailer rijker ! Hans heeft eergisteren een leuke trailer opgehaald waar 6 personen in kunnen slapen, er zit alleen wat klein opknapwerk aan dus dat valt reuze mee, zie nog het meest op tegen het gordijnen naaien grrr. Ik weet niet hoeveel meters gordijn ik hier al genaaid heb maar het is heel wat en ik heb altijd ruzie met die naaimachine al is het ding hartstikke nieuw, timmeren, hekken zetten, boekhouden etc geen probleem....maar naaiwerk, verschrikkelijk. Heb er deze week maar een paar druppels grasmaaierolie in gedaan en het lijkt te helpen, wist toch echt niet meer waar ik de naaimachineolie gelaten had en voor mij is het ongeveer hetzelfde systeem a-technisch als ik ben.


De projecttrailer is bijna klaar nu en lekt nog op 1 heel klein plekje maar dat gaan we morgen weer dichtkitten en dan kan de rest afgemaakt worden, ik wil er een kruising tussen een "cabin" en een trailer van maken in Western Style, dus er komt nog een kleinere versie aan van het afdak wat ik bij ons aan het huis gemaakt heb en wat cederhout aan de buitenkant, wordt helemaal leuk straks.


De "nieuwe" trailer gaat van 8 juli tot 2 oktober in de verhuur aan een stel Hollanders die ermee gaan rondtrekken en krijgt daarna ook een vaste standplaats met een tuintje en afdak enz. We zijn dus hartstikke rijk ;-) even een opsomming:

4 vaste gasten ;-), 1 huis, 1 dubbele paardenstal met carport, 1 douchegebouw, 3 Airstreams, 3 trailers (of caravans), 1 schoolbus, 1 kantoorgebouw annex gameroom, 1 gebouw onderweg, 1 carhauler, 4 auto's (waarvan 2 in de verkoop), 1 Harley Davidson (ook onderweg), 3 paarden en 1 "zeer waarschijnlijk nog in de maak", 3 ezels, 2 honden, 3 katten, 2 hanen, 6 hennen, 2 kuikens (m/v valt nog niet te zien), het zou best kunnen dat ik nog wat vergeten ben.

O ja: 1 diamanten ring op een veiling gekocht voor weinig geld, alleen krijg ik die met geen mogelijkheid meer af zonder mijn vinger te villen of uit zijn gewrichtjes te trekken, zeep helpt ook niet. Komt wel goed ooit.


Onze Hollandse gasten vermaken zich prima hier, Ria heeft vandaag de cactustuintjes van gras en onkruid ontdaan en het ziet er weer erg mooi uit, vooral nu de cactussen in bloei staan.

We hebben al gevraagd of ze niet nog een poosje (paar jaar ofzo) willen blijven. We kunnen inmiddels best wat hulp gebruiken op de "Ranch" maar willen nog even een poosje wachten met personeel aannemen.


Morgen gaan we weer een container laden, vandaag een soft-ijsmachine voor thuisgebruik naar Nederland gestuurd (als het erg lekker ijs is wat eruit komt en low-carb ook nog !! koop ik er ook 1.... voor Hans)

Bij Ralph Lauren ben ik door alle bestelorders inmiddels een zeer gewaardeerde klant geworden, ik heb een uitnoding gekregen voor een "private shopping evening", zie me hier al timmeren en klussen met merkkleding aan, zouden de paarden het verschil zien tussen mijn T-shirt met verfspetters en RL logo ?











7 comments:

Anonymous said...

Wat je al niet bij elkaar krijgt in 1,5 jaar tijd he.

Wij zijn inmiddels in het gelukkig bezit van een zwangere kat.

Groeien de kuikens nog een beetje?

gr petra

Anonymous said...

Houw dat (rijk) moment maar vast, voor je het weet pakken ze het van je af. Zoek en je zult het vinden en zo heb je weer iets voor je uit breiding.Sla je slag zou ik zeggen.

Annemiek said...

Je zit zeker niet stil!
Aan het vee is een shirtje van RL zeker niet besteedt. Als je er een kwijt moet zijn... eh, mijn verjaardag is pas geweest, darn it!

Petra said...

Wat fijn, dat het jullie zo goed gaat en belangrijker nog, dat jullie zo van je leven daar genieten. Het is toch wel even anders, dan het in Nederland was ;).

Chuck and Anneke's RV travels said...

Jullie genieten inderdaad van " leve de vrijheid " in de USA. Je hebt zo toch heel wat bij elkaar gescharreld.
Ga zo door!
Gr.
Anneke

MissFluffy said...

Leuk de vooruitgang die jullie geboekt hebben .Je krijgt al heel wat bijeen en dat is niet mis op zo'n korte tijd.

Wat een grote bloem,ik wist eerlijk gezegd niet dat die zo mooi waren .Ze zijn niets in vergelijking met mijn bloemen die hier op de cactus staan.


Groetjes Nancy

Dizzymisslizzy said...

Zo het gaat goed daar! Wanneer komt het zwembad voor campinggasten? ;-)
En natuurlijk merken die paarden het verschil tussen een RL shirt en je oude kloffie. Wedden dat ze lang niet zo geknuffeld worden als je je RL shirt aan hebt? Dat moet schoon blijven natuurlijk!