Friday, June 22, 2007

Waslijnen en locals


Als je besluit in een dorp als Buffalo te gaan wonen weet je dat je je moet aanpassen. Hier is niks mis mee en we dachten ook er goed aan te doen onze spullen zoveel mogelijk bij de plaatselijke middenstand te kopen, de locals. Nu, 6 maanden later weten we wel beter, ze proberen je vaak gewoon te bedonderen en misbruik van je te maken door grote offertes etc. Nu hebben wij een tijd geleden een wasmachine en droger gekocht voor onze gasten. Ik wist dat een droger op 230 Volt ging, terwijl de meeste apparaten op 110 Volt, echter de verkoper zij dat de droger ook 110 Volt was. We hebben dus een aansluiting gemaakt op 110 Volt en de droger draaide maar later bleek dat draaien het enigste was wat hij deed, drogen dus niet. De monteur kwam en bleek dat de droger 230 Volt nodig had om te drogen en gaf me een rekening van 80 Dollars (stadse prijzen). Ik dus niet betalen en naar de winkel, de verkoper wist van niets en verkocht al 100 jaar drogers en alle waren dus 230 Volt. Nu kan je wel kleinere drogers kopen op 110 Volt en gasdrogers, dus kan wel degelijk. Maar, we hebben dus een conflict en de winkel komt ons niet echt tegemoet en die rekening betaal ik heus niet, hun fout. Ondertussen hebben we hebben waslijnen gemaakt en ik ga samen met een van de gasten die electricien is wel nieuw bedrading leggen, gaat ons dus extra geld kosten, stuur de rekening wel naar de winkel, volgende keer gewoon naar Sears of Walmart.

2 comments:

Anonymous said...

Moet je bij de olie leverancier hier komen. Die kan niet eens rekenen...Waarschijnlijk wist die verkoper ook het verschil niet tussen 110 en 230. Die van ons is ook 230 volgens GJ. Ik heb geen idee. Wij hebben ook nog een gas droger maar die is niet aangesloten.

gr Petra

blips said...

Dan voel je je echt welkom geheten door de lokale middenstand. Ik kom er steeds meer achter dat ze je bedonderen met hun stralende lach, zolang je koopt is het meneer voor en meneer achter. Er na is het "oh dat stond niet op papier" of andere geweldige smoezen.