Sunday, January 31, 2010

Een andere deur pff


Vanmiddag naar Lowes geweest om een andere buitendeur te kopen, dat viel dus helemaal niet mee omdat ons huis een mobile home en die hebben dus afwijkende maten. Met alles wel eigenlijk geloof ik, dus ben je min of meer veroordeeld onderdelen te kopen voor een mobile home. Er zijn deuren genoeg te koop hiervoor maar om voor zo'n $ 300,-- een deur te kopen die alleen wat minder lelijk is dan wat we nu hebben schiet ook niet op, dan zijn er nog de echte houten deuren maar die moeten verzaagd en geschaafd worden om ze passend te maken en bovendien zijn die DUUR, zo'n $ 1200,-- en meer. Dat doen we dus ook niet.
Dan zijn er nog de deuren (heb ik nog nooit eerder gezien)die alleen te koop waren - natuurlijk vonden we er daar 1 leuk van- maar die zijn al ingehangen in het kozijn dat in 1 pakket met de deur komt. Dat zou betekenen dat we het bestaande kozijn uit het huis moeten slopen en het gat op maat moeten gaan maken, binnen een straal van 20 mijl (daar zitten wij dus dik buiten) kun je de deur door Lowes laten installeren voor $ 189,-- Als dat zoveel kost met de lage lonen hier is dat niet iets wat je zelf even doet. Dus uiteindelijk is het alleen (voorlopig) een screendoor geworden, beetje " Southern Style" daar houden wij wel van en vooral: we kunnen lekker de buitendeur openzetten en al die enge en vieze insecten komen er niet doorheen/onderdoor/langs of overheen dat was met mijn vorige zelfgemaakte screendoor wel anders, daar liep Jason ook gewoon doorheen...... Nu moet het alleen nog iets warmer worden buiten ;-)
Op de foto het uitzicht door de nieuwe door, is het niet prachtig ? en dat scheve houten hekje moet ik ook nog weghalen zie ik nu ;-)

9 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

Al net zo moeilijk om daar een deur te vinden als hier een winter jas.

Zo'n screeen heb je inderdaad hard nodig. Hier ook hoor in de zomer. Wij hebben ook een screen door in de schuipui.

gr petra

Kristel Holsbeek said...

dat is een prachtig uitzicht...

sisely said...

Mooi zeg die deur, en een mooi uitzicht zeg.

Martin said...

Die foto is echt schitterend!!! Echt, ik meen het... het heeft iets en zelfs dat scheve houten hekje is gaaf om te zien. Het heeft een bepaalde sfeer, maar wel een te gekken gave sfeer!!! :-)

Petra said...

Ach arme Boy! Ik hoop, dat het meevalt voor hem. Mooi uitzicht heb je!

MissFluffy said...

Vind ze heel mooi zo'n screendoor .
Wij hebben ook in de cabin een plannetje gemaakt met maten om eentje zelf te maken .Zal waarschijnlijk tegen de lente gemaakt worden .
Mooi tafereel , even gaan stilzitten en genieten van je uitzicht .

Groetjes Nancy

Annemiek said...

Wat een gedoe!
Zo ziet het er wel mooi uit.

Bibi said...

Hihi hoop dat Jason hier niet zomaar door heen loopt, ik vind m wel mooi!

Astrid said...

Ohhh zo'n hordeur vind ik helemaal geweldig.
Helaas is dat alleen een screen en met onze winters moet je dus een stormdeur hebben.
Nu heb ik helemaal glas en dan kun jde bovenste helft laten zakken en daar zit dan een rolgordijn van horregaas in (ofzo)
Ook leuk..maar niet zo leuk als jou deur.....