Tuesday, January 12, 2010

Vervelende klussen....

besteden we uit hebben we besloten (mits het betaalbaar is uiteraard). Het vriest gelukkig niet meer 's nachts en gisteren heb ik een kraantje gelijmd op de PVC buis die uit de grond komt zodat we in verdere vorstgevallen het water kunnen afsluiten daar. Een vrij groot deel van de " spaghetti buis" is kapot gevroren, zelfs in de lengterichting zitten er meerdere scheuren in ondanks de isolatie die eromheen zat. Om het te repareren moet je op je rug in het zand liggen graaien in spinnenwebben tussen de balken en op sommige plaatsen kom je er bijna niet bij. Dat kost me minstens een dag chagrijn, woede aanvallen (want ik kan er niet zo goed tegen als iets niet in 1 x goed gaat of helemaal niet lukt) Jawel, ik heb ook minder goede karaktertrekjes ;-)
Toen ik gisteren het kraantje erop had gelijmd (buisje zagen, frutjes eraf halen, ontvetter/cleaner erop, primer, pvc cement en plakken maar) was ik al 2 x gebeten door zo'n ellendige kleine fire ant, dat die ettertjes niet doodgevroren zijn zeg ! En hebben we dus besloten dat morgen onze mexicaanse klusser komt (hij is volstrekt legaal jawel). Hij is erg blij met het werk en wij nog veel meer dat hij het komt doen dus iedereen blij.

Vanmorgen ging om 5.30 uur de huistelefoon (maar we waren dus niet op tijd om op te nemen, het was "out of area" dus geen nummerherkenning) en even later ook nog mijn mobiele telefoon (verkeerd nummer grrrr!!!) dus we waren op tijd aan het werk vandaag want van slapen kwam niet veel meer.
Dus heb ik de hele dag bergen papier weggewerkt en loop ik even niet meer achter ermee en..... omdat Mr Rosalio morgen die klus komt doen ga ik een houten vloer in huis leggen ! In ieder geval alvast in de huiskamer. Al heb ik er eigenlijk nog steeds niet echt de tijd voor om te klussen maar ik wil zoooooo graag een houten vloer in huis dat ik daar morgen aan ga beginnen, dus gaat alles letterlijk en figuurlijk even aan de kant hiervoor. Ik verheug me er nu al op. We hebben namelijk leverkleurig / purper/ grijs tapijt in huis,een kleur zo afschuwelijk dat het eigenlijk niet eens te beschrijven is en er zit ook nog een soort " wolkenstructuur" in. Het ligt hier al van ver voor wij hier kwamen wonen, maar is goed bruikbaar als isolatie onder de nieuw te leggen planken vloer. En dus ga ik morgen shoppen bij een van mijn favoriete winkels: Woodson Lumber (heerlijk die geuren en kleuren van al die houten planken, ik wil ze hebben, allemaal ! ;-)Zaagje, boortjes, schroeven, en vooral veel yellow pine planken. Was het alvast maar morgenochtend !

11 comments:

Kristel Holsbeek said...

wow jij klust echt wel graag hé;-)
Vergeet wel niet de foto van 'voor' en 'na' hé...dat zou tof zijn, dan hebben wij zo een idee van jou 'bijzonder' tapijt;-)

Anonymous said...

Zo Bianca, goed bezig. Als je nou iets dichter bij woonde, kon je direct bij ons aan de slag. Ik ben bezig met ingemaakte kasten uit MDF. En die moeten volgende week klaar zijn. De garage lijkt nu op een schrijnwerkerij en die moet dus opgeruimd zijn dit weekend, want volgende week moet de Mustang erin, haha.
Groetjes,

Eric

Anonymous said...

nou ik kan als ooggetuige melden; nog nooit zo iets gezien;-) heel wolkig idd en een onbestemde kleur;krijg je nooit op een fotq in volle 'glorie'. Engelsen kunnen wat met rare vloerbedekking ( meestal ruiten en of bloemen) maar de Amerikanen kunnen er ook wat van;-P Zal zeker een verbetering zijn en veel beter passen bij het huis en de omgeving, Wel nageltjes knippen van de doggies want zacht hout krast enorm( weet ik uit ervaring), of anti-slisokjes voor ze breien, tussen alles door bij de haard?? xT

Sisely said...

Je kan maar ergens mee bezig zijn, vervelend is dat hé verkeerd verbonden zijn, heb er ok erg last van.Is zo morgen dan kun je winkelen.Suc6 met wat er op je pad komt.Groetjes!!!

MissFluffy said...

Brr ik had het nog sneller opgegeven dan jou ,denk ik .Ik zou er niet moeten aandenken gebeten te worden door fireants ...je ligt daar een beetje onhandig en op de duur voel je ze overal al kruipen 'lol'.

Altijd leuk een make over ! Graag foto's voor en na please ..

Groetjes Nancy

Martin said...

Knap dat je in de kruipruimte tussen de spinnenwebben durft. Ik moet er niet aan denken. Zelf mijn hoofd steek ik liever niet in het gat waarin je moet kruipen, hihi...

Hahaha, ik moet lachen om hoe je al die houten plankjes omschreef die je allemaal wel zou willen hebben! :-)

Ik ben ook gek op hardhouten vloeren.

Annemiek said...

Kan dat, een houten vloer over een tapijt? Wist ik niet.
Ik heb vandaag de loodgieter in huis gehad, en hij had nog best wel lang werk. Ben blij dat wij er niet aan begonnen zijn, dat had 10 keer zo lang geduurd met een boel verwensingen en minder kwaliteit.

Annemiek said...

Kan dat, een houten vloer over een tapijt? Wist ik niet.
Ik heb vandaag de loodgieter in huis gehad, en hij had nog best wel lang werk. Ben blij dat wij er niet aan begonnen zijn, dat had 10 keer zo lang geduurd met een boel verwensingen en minder kwaliteit.

Petra said...

Oh, kun je hier ook hout komen leggen? Ik probeer dat er al jaren bij Rick door te krijgen, al is ons tapijt een neutrale kleur. Succes ermee!

Bibi said...

hahaha ik ken die frustratie van het klussen, ik wil er zelf helemaal niet meer aan. De laatste keer dat ik weer wat tegels heb gesneden was ik het zo zat dat ik het bijltje erbij neer heb gegooid en tegen Scott riep, IK DOE HET NIET MEER< JE ZOEKT MAAR EEN KLUSJESMAN! Maarja, ik moet ook echt van alles doen om alles draaiend te houden en dan wordt dit Bob de Bouwer gedoe on top of everything mij wel eens te veel.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Dta jij je er zo op verheuigen kan. Ik zit al weken in de troep in mijn huiskamer en ik ben het zo vreselijk spuug zat dat kan ik je niet vertellen.

Hier heeft Gj ook al meerdere uren onder het motel gebouw gelegen tussen de spinnen en wie weet wat ellemaal meer. Ik kom er nooit onder, kijk wel link uit.Om dergelijke loodgieters klussen uit te voeren. Alleeen al hoe hij er uit ziet als hij er onder vandaan komt is voor mij reden om er nooit onder te gaan.

succes morgen..

gr petra