Saturday, January 16, 2010

High energy....


Woensdag kwam Mr Rosalio dus om de leidingen onder het douchegebouw te repareren.." 1 dag dan is klaar senorita". Prachtig, te mooi om waar te zijn, de ene na de andere leiding bleek af te breken, kan gebeuren.... Dag 2 Mr Rosalio was hier 1.5 uur "te laat" want moest nog wat pijpjes etc halen, nu kan ik dat in een half uur, hij had er 1.5 uur voor nodig en dat zo'n 3 x, ik kreeg al zin om hem aan zijn korte dikke beentjes onder het douchegebouw vandaan te trekken maar wat moet je dan ? een ander doet nl precies hetzelfde hier en mr R. had al rap in de gaten dat Hans en ik het zo druk hebben dat uren omvliegen en wij geen tijd hebben om hem constant in de gaten te houden, daar werd dus dankbaar misbruik van gemaakt. Inmiddels bleek de wasmachine in het gebouw ook ernstig te lekken (ook ergens iets kapotgevroren) dus die wordt niet meer aangesloten, dat is snel klaar.

Aan het einde van dag 2 toen het al begon te schemeren vertelde mr R " Senorita, 2 uurtjes dan is klaar"... Nou als dat maar WAAR is (grrrrrrr), en toen kwam dag 3 en het karwei was nog niet geklaard: 10 uur in de ochtend vertelt mr R." ehhh Senorita, mijn broer, helpen mij, dan is klaar, vanmiddag, how much you pay him ?". Ik kreeg een ROLLING zo ongeveer! Het gevoel dat je in heel korte tijd zoveel druk opbouwt dat je gaat ontploffen, ik weet dat ik dan bijna ontoerekeningsvatbaar ga worden en zo zie ik er dan ook uit blijkbaar ;-) Mr R. moest nog weer een stukje buis halen en uiterst "vriendelijk" heb ik hem verteld dat hij binnen een half uur terug moest zijn en dat hij als hij terug was nog 2 uur de tijd had om het werk af te hebben en als het dan nog niet klaar was dat hij dan kon vertrekken en NOOIT MEER TERUGKOMEN !Gelukkig hadden we nog een paar potten Advil, Ibu's en Tylenol in huis + genoeg planken voor de vloer dus ik heb mijn enorme woede daarmee kunnen bedwingen om geen taco's van Mr R. te gaan maken. Toen Mr R terug kwam van het pijpjes halen waren de leidingen binnen 1 uur gemaakt ! allemaal ! Hij had even gebeden zei hij en toen lukte het ineens, tjonge had ie dat niet een dag eerder kunnen doen zeg ?!
Maar al met al ligt er nu in de huiskamer, keuken, onze werkhoek en het wasmachinehok een houten vloer en heb ik ook nog een houten kast getimmerd voor de postpakketten, schoongemaakt, boodschappen gedaan, wassen gedraaid, de containerlijsten bijgewerkt en de rest ben ik vergeten inmiddels. Ons huis ruikt nu heerlijk rustgevend naar dennehout en morgen gaan we gewoon weer lekker "dozen doen" !
O ja, die ontzettend lelijke deur die je aan het eind van de houten vloer op de foto ziet (dat is dus onze achterdeur maar wie bedenkt zoiets lelijks, met dat "wybertjesruitje" erin wil ik nog vervangen door een echte houten "rustic" deur met glas erin. Dat is het volgende projectje maar heeft geen haast ;-)

11 comments:

Kristel Holsbeek said...

Wow zoveel energie!!!
Fantastisch mooi;-) en nu samen genieten van een wijntje aan de haard en je mooie houten vloer!

Annemiek said...

Je bent aardig produktief! Dat ziet er weer mooi uit zeg.
Die jojo profiteerde aardig. Hopelijk betaalde je hem niet per uur!

MissFluffy said...

Erg he ,die werklust bij sommige mensen daar .
Alles wat je zelf doet,doe je beter !
Mooi resultaat ,het oogt heel wat gezelliger .Je hebt wel energie voor 10 .
Groetjes Nancy

Sisely said...

Ziet er mooi uit zeg, complimenten er voor. Een schouder klopje voor je.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Wat ben je geduldig zeg. Ik wilde ook net vragen of je hem per uur betaalde. Hopelijk niet.

Vloer zier er werkelijk schitterend uit. Daar ga je veel plezier van hebben.

gr petra

Anonymous said...

ZO , jij bent goed bezig Bianca.
Maar uh, wat doet Hans dan de hele dag? hahaha,

grtjes

Eric

Natasja Valentijn said...

Jeetje, jij bent niet te stoppen hè! Ik dacht dat ik het al druk had met ons feestje Nou, daar draai jij je hand niet voor om, volgens mij! Ook tussendoor genieten hè!!

Petra said...

Ziet er mooi uit, maar daar heb je wel even wat stress voor moeten hebben!

Martin said...

Hahaha, leuk geschreven verslag. Ja, zo gaat het vaak...

Wij hadden vorige week ook een aannemer over de vloer die 'eventjes' een 240V aansluiting moest aanleggen voor de wasmachine, de keukenkraan moest vervangen, de voordeurbel moest maken (bleek later dat een zandkorreltje het probleemwas) en de deurklink van de voordeur moest 'bijstellen'.

Het zou 'zo gepiept' zijn... Nou, mijn vrouw zag hem al bezig de eerste dag en zei dat hij morgen ook wel de gehele dag in huis zou 'hangen'. Ze had gelijk... dag twee ging ook in en zelfd dag 3 werd er aan gekoppeld.

Meneer wilde dag 4 ook nog langskomen om aan het installeren van de water softener te beginnen, maar dat zag ik helemaal niet meer zitten. Die man zou hier na een week nog zijn en wij hebben wel andere dingen te doen, dus hebben we hem weggestuurd. We zoeken we een andere oplossing, dit werkte echt van geen meter. Okay, de kwaliteit van het geleverde was perfekt, maar de snelheid waarmee gewerkt werd was bedroevend.

Jullie vloer is fantastisch en wat moet dat heerlijk zijn naaldbomen in huis te ruiken! :-)

Astrid said...

Je huis ruikt naar naaldbomen?wat leuk iets langer in kerstsferen blijven ;-)

Ziet er prachtig uit, wij hadden zo'n soortgelijke voordeur, maar dan met 3 smalle ruitjes...ook zo eng.

Mr R is niet uniek in zijn soort helaas, wij hadden zo'n akkefietje met een Canadees die ons dak zou doen.
Als Jos hem niet constant achter zijn broek had gezeten had ik nog een dak zonder shingles gehad.

Anonymous said...

Misschien moet ik jou maar eens in huren om hier met je ogen te komen rollen tegen de man van de Centrale Verwarming. Gelukkig moeten we zijn werkuren niet betalen (wegens garantie), want anders zouden we failliet zijn.