Tuesday, January 26, 2010

Fraude @#)$*T)





Vanmorgen ging al vroeg de telefoon, een wijnboer uit New Jersey wilde even mijn order verifieren: voor $ 1400,-- kristallen glazen.....zou ik besteld hebben met een afleveradres in California..... hij vond het een beetje verdacht en ben ik blij dat die man belde ! Binnen 5 minuten hing ik aan de telefoon bij de fraude afdeling van de creditcardmij om mijn kaart te laten blokkeren. Het was dus vanmorgen begonnen en ze hadden inmiddels al 9 transacties die op authorisatie stonden te wachten binnen die niet van mij waren, en terwijl ik met die man van de fraude afdeling aan de telefoon zit blijven ze binnenkomen tot hij mijn kaart geblokkeerd heeft ! Geloof me, je bloed wordt zuurder dan karnemelk op zo'n moment, zit er ergens een #%)*@#()%*oplichter m/v van mijn (!) creditcard aankopen te doen en dan nog zulke idiote dingen ook als kristallen wijnglazen, peperdure wijnen en meer van dat soort onzin. Gelukkig was dus vrijwel direct mijn creditcard geblokkeerd (daar had ik nog wel een soort van leedvermaak om want wat moet die oplichter gebaald hebben dat het al zo snel werd ontdekt), ik ben ervoor verzekerd daar niet van maar ooohhhh wat kun je daar verschrikkelijk kwaad om worden. Ik let altijd bijzonder goed op mijn creditcards, ben er niet 1 verloren, ik verlies ze niet uit het oog, als ik orders plaats is het op een beveiligde website enz en toch ben je aan de beurt. Er zal wel ergens een computersysteem gehacked zijn, een verkeerde medewerker bij een bedrijf aan de telefoon gehad oid. Gezien de enorme hoeveelheid orders die wij plaatsen met onze creditcards moest het er een keer van komen maar zonder creditcardbetalingen begin je hier weinig als er spullen voor klanten besteld moeten worden.
Daarna zijn we nog gebeld door een andere wijnhandel die het niet vertrouwde en nog een bedrijf die ook iets soortgelijks verkocht, deze orders zijn in ieder geval gecancelled en het schijnt de laatste tijd erg veel voor te komen vertelde een van de leveranciers.

De creditcardmaatschappij gaat een onderzoek starten naar het afleveradres etc en ik hoop dat diegene die dat heeft gedaan - ik zal zeker niet het enige slachtoffer zijn- zich voor die tijd een fataal delirium heeft gedronken aan peperdure wijn in kristallen glazen.

10 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

Dat meen je niet. Sta je wel effe gek te kijken toch..

Inderdaad begin je zonder credit card niet zo veel maar onder tussen.

Hopelijk vinden ze de persoon maar ik geloof dat dat vaak wel lastig is..

gr petra

Petra said...

Is ons ook al een paar keer overkomen. Het leukste was vorig jaar, net voor ik naar New Orleans zou gaan. Iemand had een tractor gekocht in Hong Kong met Ricks credit card nummer voor $2000+. Makkelijk te bewijzen, dat wij het niet waren, maar we waren wel even zonder cc nummer. Succes ermee!

MissFluffy said...

Vreselijk , ik ben ook op mijn hoede en hoop er nooit iets mee mee te maken .Hopelijk vinden ze snel de dader.
Het is net zoals Identityteft ,wordt je niet goed van als je hoort hoe erge vormen dat kan aannemen .
Ik leesde dan onlangs dat hier in Belgie het ook al een plaag wordt ,tewijl ik nog dacht dat dit zich beperkte tot Amerika .Eergisteren maar een papierversnipperaar gekocht .Risico's indekken ,al weet je nooit met zulke mensen.

Algoed dat die man contact met je opgenomen heeft ,zo is de bal toch snel aan het rollen gegaan ,nu hopen dat de schade vrij beperkt blijft.

Groetjes,

Sisely said...

Nee dat is niet meer leuk, geloof goed dat je even had van grr.Hoop dat ze die persoon te pakken krijgen, in wat voor wereld leven we tegen woordig.Gelukkig dat je credit card geblokkeerd is nu.Sterkte Bianca.

Petra said...

Jeetje dat is ook wat!
Je bent er mooi klaar mee. Waar ze het lef vandaan halen he?

Annemiek said...

Wat goed dat die handelaar er zo alert op was zodat je er snel bij kon zijn! Het is echt een probleem.

Martin said...

Heilige Koe!!!!!!!! Voor $1,400 dollar aan kristallen wijnglazen?

Wat een geluk dat dat bedrijf eerst jullie belden om het te checken zeg, je zou er niet of veel later achtergekomen zijn, dan weet je niet meer waar te beginnen en kun je al je tijd daaraan gaan spanderen. Over de brutaliteit maar te zwijgen.

Wij houden ook goed in de gaten wat en waar we met onze Credit Card bestellen, zeker online. Ik beperkt het online bestellen alleen bij betrouwbare sites van betrouwbare winkels, maar net als bij jullie is het ons ook al een paar keer overkomen. Ook wij zijn gelukkig hiertegen verzekerd, maar leuk is anders. Ze moeten met hun pootjes van andermans spullen en credit cards afblijven.

De eerste keer dat wij het ontdekten was dat er op de statement stond dat een bedrijf voor protheses in Illinois geld had afgeschreven voor levering van iets wat ons helemaal niets zegt. Niemand in onze direkte omgeving heeft een prothese, dus dat viel al direkt op.

Kijk het maar goed elke keer na. Ook restaurants kunnen er een handje van hebben om er een slaatje uit te slaan. Zo had ik eens een rekening gekregen voor $210 dollar. Hier moest nog TIP bij natuurlijk. Ik had niet voor $210 dollar aan eten en drinken besteld, dus zei er gelijk wat van. Had die 'eikel' ook het eten en drinken van andere mensen op onze rekening staan. Dit wordt dan afgedaan als 'Sorry, foutje...'... en ik kreeg de nieuwe rekening voor wat ik wel gegeten en gedronken had. Dit netjes betaald met minimaal 20% TIP en ben weggegaan. Een paardagen later (ik keek toevallig naar de statement) zag ik dat ze het bedrag plus TIP keurig hadden afgeschreven. Nog een paar dagen later kwam ineens die $210 dollar ook nog eens voor op mijn afschrift en had men er zelf maar 20% TIP bij opgeteld. Ik dacht dat ik van mijn stoel pleurde... Hoe onbeschoft!!! Daar ga ik dus nooit, maar dan ook nooit meer heen.

Natasja Valentijn said...

Wat een gedoe zeg! Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt (afkloppen....) Wat een bedrag ook zeg! De brutaliteit!!

Chuck and Anneke's RV travels said...

Wij betalen in een restaurant altijd contant. Ergens is daar verleden jaar ons nummer gestolen en werd er $800 afgeschreven door Circuit City. Eerst $5 voor het kankerfonds,om te kijken of het werkte. Ik kijk elke dag even op mijn rekening ,dus de bestelling was waarschijnlijk nog niet de deur uit. Maar hoe kwam die wijnboer aan jou telefoon nr ?
Gelukkig lost de bank het verder op, maar het is hoogst irritant.

Groetjes,
Anneke, Tampa,Fl

Anonymous said...

Ook wij hebben het vorig jaar gehad, met Alberts creditcard die naar verhouding weinig gebruikt wordt.

Online boekingen worden eigenlijk altijd op mijn kaart gemaakt en daar is nog nooit iets mee gebeurd (afkloppen!).

Van Alberts kaart waren in Australiƫ uitgaven afgeboekt ... nooit geweest!