Wednesday, October 28, 2009

Barns, i love them !




Al sinds ik me kan heugen heb ik iets met houten barns, ik ben altijd heel nieuwsgierig wat erin staat (al durf ik nooit te gaan kijken) want meestal staan ze hier ergens half vervallen in een weiland met heuphoog gras of onkruid of overgroeid en doorgroeid met bomen (spookbarns zeg maar ;-) Met van die ingezakte deuren waarachter je soms nog net "iets" kunt zien staan, maar wat.....(1960 Dodge Polara met 4 barrel carburetor engine die alleen lekke banden heeft en een beetje kippenpoep op de bekleding wat je er zo kunt afborstelen, geen roest wat onder het chroom vandaan valt enz ) OK back to reality:

We hadden niet gedacht dat het hier ooit zover zou komen maar nadat vandaag eerst UPS 9 dozen had gebracht (de chauffeur was niet zo blij met een doos van 86 lbs geloof ik ;-) Fedex 6 dozen, 1 vrachtwagen 34 dozen, nog een vrachtwagen een grote krat van 440 lbs en een pickup truck een motorblok op een pallet + de postbode met nog eens 6 pakketjes hebben we........ruimtegebrek. We hebben gisteren nog een container geladen, 3 november gaat de volgende (die zit al volgeboekt) dus het gaat heel lekker hier. We hebben nu dozen in de grote barn staan van klanten die hier spullen verzamelen tot alles klaar is om in 1 x verscheepte te worden, maar die barn ligt dus voor het mooie net iets te ver van het huis af om steeds heen en weer te lopen. Het lelijke witte gebouw vlak bij het huis staat eigenlijk verkeerd en is inmiddels ook te klein geworden en we hebben dus weer het plan opgevat om dat weg te laten halen en er iets anders voor neer te zetten. Geen metalen barn zoals we nu hebben want dan gaat het op een industrieterrein lijken hier en dat willen we niet. Een houten barn dus bijvoorbeeld... en nu heb ik er een paar gezien op internet, je gelooft je ogen niet. Ze zijn veel mooier dan ons huis ! maar gezien het prijskaartje doen we dat dus maar niet, om nou vanaf zo'n $ 26000,-- voor een barn te betalen wordt een beetje te gek, daar komt dan nog grondwerk bij want het is heuvel af + een betonnen vloer storten. Er zijn zelfs barnhouses (die zijn helemaal mooi) vanaf $ 56000,-- en GROOT. Zie de foto's van internet geplukt. Dus wie weet komt er ooit nog zoiets als ons huis vervangen moet worden, gaan we in een barn wonen, heb er nu al zin in.

10 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

ongelooflijk wat een prijzen. Heb je geen handige workers in de omgeving die iets voor je kunnen bouwen voor een vriendenprijsje/

Ze zijn ook inderdaad bijna mooier als een huis ja.

gr petra

Kristel Holsbeek said...

Amai die prijzen zijn nogal hoog...heb je idd geen handige harry's in de buurt?
Ik ben wel zeer benieuwd wat jij gaat maken...

Monique said...

Geweldige barns! Ik kan uren kijken naar die oude vervallen barns (en ook naar schuren hier hoor, maar die zijn er nog zo weinig). En fotograferen, gaaf is dat meestal!

Ben benieuwd wat het bij jullie gaat worden.

Groetjes,
Monique

Annemiek said...

Ik dacht ook al toen ik het las, ga maar in de barn wonen. Die zien er erg mooi uit!

sisely said...

Blijf maar gewoon door dromen en wie weet, komt die droom ooit uit. Ze zien er wel leuk uit z'n huisjes, die zie je in NL niet.

Astrid said...

Ik ga voor de barn met het groene dak en de log siding...love it.
Zie je jezelf daar al zitten, drankje erbij, voetjes in geitenlederen laarsen in de lucht.

Ok back to reality..mocht je zo'n huis willen..er is logsiding te koop en dat kun je zo op je bestaande huis doen..stukkie goedkoper ;-)

Petra said...

Ik ben ook dol op schuren, vooral het vervallen type. Maar zo'n barn huis is ook niet mis.

MissFluffy said...

Zijn wel juweeltjes ,vooral die onderste foto dan .Knap ,je zou er zelf zo intrekken 'lol'.
Het zal wel kwaliteit zijn ,dat zie je zo.
Wie weet komt je droom ooit nog wel uit !

Groetjes Nancy

Bibi said...

Mooi zijn ze zeker, die dure die je hebt uitgezocht hihi, heb je geen amish construction workers misschien? Het zou toch voor goedkoper ook gedaan moeten kunnen worden...
Ze zien er in elk geval goed genoeg uit om zelf in te wonen!

Anonymous said...

hebben ze die dingen niet second hand.....via ebay? weleens gekeken????;-)) en dan inpakken en laten bezorgen en dan zelf opbouwen ahummmmm/xT