Monday, October 19, 2009

woehaa

Naast containers laden doen we ook veel postpakketten, dat gaat meestal goed tot vorige week USPS hier locaal de ene storing na de andere had, wat de postmaster ook deed, het ging niet goedkomen. Ik hoorde haar boodschappen van het scherm oplezen aan de systeembeheerder ergens op het hoofdkantoor maar de " grote Compuut" herkende geen paswords meer en kon geen verbinding vinden ergens. Nu is het ook ernstig verjaard waar ze mee moeten werken, de weegschaal staat ergens in een uitgezaagd stuk van de balie gepropt op een stalen bureau waar ze aan moeten werken. Het hele interieur is enigzins deprimerend en meestal vriest het er ook nog want de airco staat veel te koud. Achter de baliemevrouw hangt een grote poster met de services die USPS biedt, alleen niet in Buffalo Texas maar ook dat is geen probleem. Voor spoedpakketten hebben we altijd Fedex nog.
Normaal gesproken duurt het op het postkantoor allemaal al erg lang, de aardige mevrouw die al minstens 200 x hetzelfde briefje heeft ingevuld moet nog elke keer kijken waar ze haar gegevens moet invullen(ik vul alles al in wat ik in mag vullen zij hoeft nog 4 vakjes te doen) Ze weet niet meer direct waar ze iets moet invullen dan, nu kan ik daar best mee leven hoor, wellicht ben ik op die leeftijd ook zo. Als ik 3 a 4 pakketten heb wordt het wat vervelender, vooral voor de groeiende rij achter mij. Het gebeurt zelfs wel eens dat mensen die mij bij de balie zien staan direct rechtsomkeer maken, waarschijnlijk eerst boodschappen doen. Misschien moeten wij maar een koffiezetter neer gaan zetten daar voor de wachtende mededorpsgenoten. Maar wat hebben ze nu bedacht bij USPS ? geloof dat ik morgen bretels moet gaan kopen... er moet nu in de compuut ingevoerd worden alle (!) gegevens die op het verzenddocument staan, voor elk pakket, dus naam en adres afzender en ontvanger en wat er nog meer ingevuld moet worden op de compuut wil ik niet weten. Hiermee duurt de afhandeling van 1 pakket ongeveer 10 minuten (!) en als er 1 x op het verkeerde knopje wordt gedrukt (heb ik nu 2 x meegemaakt) is alle informatie gewist. Gelukkig kunnen ze het doorskippen en dat doen ze nu meestal maar want al schrijf ik best heel duidelijk, voor een amerikaan een adres intypen als Schermerhornse groene achterdijk (ik weet niet eens of het bestaat ;-) gaat heeeeeeel lang duren.

12 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

hahahah geweldig.. Wij hebben hier net zo'n postkantoor. Daar moet je ook engelen geduld hebben. Maar ja dat hebben de meeste Amerikanan alleen ik niet...

gr petra

Kristel Holsbeek said...

hihi;-) Ok engelengeduld dus...

Anonymous said...

tja regels zijn regels, begint verdacht veel op Nederland te lijken;-)) moet je je toch double thuis voelen inmiddels?! ;-P xT

Anonymous said...

haha, Bianca, ju kunt beter een eigen postdienst opzttten, heb je nog extra business erbij.

Groetjes,

Eric

sisely said...

Iedereen kan wel ooit een foutje maken, maar is wel lastig zeker als je dat systeem nodig hebt. Geduld hebben dus, tja en dat hebben sommige niet. Zo iets tref je ook in NL hoor, men heeft hier ook geen geduld voor iets. Is knap lastig, en dat niet alleen ook voor het bedrijf.

Monique (Nieuwen Oord) said...

Zucht, hier in het dorp zit ook zo'n rampenpostkantoortje. Voor de 'business' gaan we dus naar een TNT Business Center (waar ze ook niet echt snugger zijn hoor) en paar dorpen verder ;-)

MissFluffy said...

Wel,dat was mijn gedacht nu ook ,dat je beter zelf een postkantoor zou openen .Al die pakjes die je zelf verstuurt en hoef je je deur niet meer uit .
Dat is best een lange wachttijd om een pakje af te handelen ,niet moeilijk dat mensen omkeren om later terug te keren.

Groetjes Nancy

Natasja Valentijn said...

Hihihi....De volgende keer inderdaad de koffiekan mee! Wat grappig om te lezen, maar wat een geduld moet je hebben!

Martin said...

Naar USPS ga ik al helemaal niet meer. Wat een ramp is dat. Als je binnen komt staat er elke keer weer opnieuw een flinke rij wachtenden en je staat minimaal 20 minuten te wachten voor je aan de beurt bent. Het is echt vreselijk.

Tegenwoordig (als ik pakketjes moet versturen) ga ik maar naar UPS, dan ben je vaak de enige in de winkel en ze doen alles om je te helpen.

Een keer ben ik bij FedEx geweest, maar daar helpen ze je niet en moet je nog alles zelf doen.

TOG said...

Ik heb ook net een pakketje gepost en inderdaad moest alles overgetypt worden; maar er was geen rij en "mijn" aardige mevrouw zei dat ze het meestal naderhand doen als er een rij is. Met jouw mw. is het misschien niet aan te raden dat ze het later doet;) Een andere optie is het meeste werk online te doen - je moet nog steeds vanwege het gewicht naar het postkantoor, maar je betaalt en vult alles in online. De benodigde enveloppen voor de douane documenten kun je bestellen of (zei m'n mw.) ze kunnen het aan je geven als je het brengt. Nu zijn er ook minder aardige post werkers en zo blij als ik was met ons nieuwe postkantoor in onze eigen buurt; ik ga inmiddels weer naar het postkantoor waar ik voorheen ging - veel aardiger en efficiƫnter. In ieder geval, met de hoeveelheid die jullie posten zou ik toch een kijkje nemen op de website en zien wat je allemaal online kunt doen: http://www.usps.com/

Tosca

Dizzymisslizzy said...

Tosca heeft gelijk. Veel dingen kun je al online doen. Lastig alleen dat je de postpakketjes naar het buitenland hier in elk geval nog wel aan de balie moet afgeven, omdat ze willen vragen of er geen gevaarlijke stoffen in zitten. Maar de rest kan dus allemaal thuis en dan hoeven zij alleen maar de barcode te scannen.
Doosjes en enveloppen kun je ook via de website bestellen en dan komt de postbode het gewoon bij je aan de deur afleveren. En in sommige gevallen kun je online ook een afspraak maken en dan komen ze de pakketjes bij je ophalen. Geen idee of USPS Buffalo dat al heeft uitgevonden, maar hier kan het wel.
Succes de volgende keer!

Anonymous said...

@Dizzymisslizzy, de internet ophaalservice van USPS doen ze hier in Buffalo niet aan, bovendien geldt het alleen voor de flatrate boxen en boxen van USPS zelf en die zijn veel te klein voor hetgeen erin moet helaas.

Groetjes
Bianca