Wednesday, November 04, 2009

Uren te kort



Sinds afgelopen weekend de klok op de wintertijd terug is lijkt het wel of de dagen helemaal veel uren te kort hebben. Het is om 6.30 uur donker buiten, echt donker.
Voor de rest hartstikke druk met dozen, containers, Uggs enz eigenlijk kunnen we wel iemand erbij gebruiken op het momen. Klussen die we voorheen zelf deden (met matig succes ook wel laten we eerlijk zijn) laten we nu doen, arbeidsloon is hier hartstikke laag en je moet doen waar je goed in bent dus voor mij vallen er al aardig wat dingen af dan ;-)....dus er is inmiddels een echte electricien geweest om verlichting in de schuur en de barn aan te leggen, ziet er hartstikke netjes uit en geen verlengsnoeren meer overal.
De achtertuin was ook hard aan een opknapbeurt toe, maar dat kan ik zelf nog wel (hoewel ik ontzettend spierpijn heb gehad na zondag de halve dag beton mixen)en dinsdag met container laden had ik toch wat moeite met in de container klimmen en op de wreckerservice truck, dozen tillen enz. Maar daar blijven we jong van zullen we maar zeggen, al voelt het soms anders ;-)

Ik had toen we het zwembad hadden weggehaald een leuk patiootje aangelegd met flag stones, had ik toen geweten wat ik nu wist dan had ik direct beton erin gedaan. Na maanden verwaarlozing zag het er niet meer uit, overal stak onkruid tussen de stones door en het grind wat ooit netjes tussen de stenen zat lag nu overal zo ongeveer. Er groeien zelfs 2 cypressen in (die ga ik nog verpoten). Dus elke vrije minuut en als ik even geen zin meer heb om dozen te doen of emails (ik krijg een 4-kante ......van het achter de compuut zitten soms) sta ik lekker emmertjes beton te mixen en ben de patio aan het onkruid bestendig maken door het zand/grind tussen de stenen weg te krabben en op te vullen met beton. Het knapt er heel behoorlijk van op in ieder geval.

Vandaag haan nr 4 gevangen, tjonge wat gaan die beesten tekeer als je ze te pakken hebt.Ze gaan nu op craigslist voor $ 1,00 (free mag niet) dus hopelijk komt er snel iemand ze ophalen, wat ze ermee gaan doen wil ik niet weten.

6 comments:

sisely said...

Helpende hand is dan nu echt op de goede plaats, als je er een zou hebben. Zoek en je zult het vinden, kan het wel berijpen dat het in deze tijd moeilijk is.

Probeer als het kan ook aan jezelf en aan je lichaam te denken, want voor je het weet ga je er onder door.

Suc6 en sterkte.

Petra said...

Als ik iets erg vind, is het het onkruid hier! Hele bomen groeien in een mum van tijd uit de grond!

Petra said...

Als ik iets erg vind, is het het onkruid hier! Hele bomen groeien in een mum van tijd uit de grond!

Bibi said...

Nou dat doe je goed hoor, een beetje uitbesteden hier en daar en gewoon doen waar je goed in bent. En goed wat je zegt over je patio, ik zat te denken om een pad van een laag cement aan te leggen maar Scott zei dat dat niet zal helpen tegen onkruid, maar ook al breekt het cement, er zal toch zeker een stuk minder onkruid uit groeien dan gewoon grind en stenen.

Astrid said...

Wij hebben een drive way en parkeerplaatsen van grind.
Ja er groeit onkruid maar eens in de zoveel tijd met de tractor en sproeier erover met round-up en alles is weer netjes ;-)

Vind het wel een heel leuk en gezellig plaatsje wat jullie daar hebben.

MissFluffy said...

Ja onkruid doet het overal goed .Wij hebben ook afgeleerd om elk sprietje te trekken en gaan na een tijdje ook met glyfosaat eens rond en in een mum van tijd is al het ongewenste groeisel kwijt .
Zeker als je zo'n groot stuk hebt ,ben je op de duur niet anders bezig dan te trekken .
Groetjes Nancy