Sunday, October 04, 2009

Zomaar een belevenisje op een heel gewone zaterdag...

Vanwege de torenhoge prijzen die de plaatselijke supermarkt hier rekent + het zeer beperkte aanbod gaan we zo af en toe shoppen " elders". We gaan wel eens naar Walmart in Palestine of Walmart in Mexia (spreek uit als Muhheeeja), beide al snel minstens een half uur rijden hiervandaan maar dat nemen we voor lief, we wonen tenslotte afgelegen. Nu heb ik een verschrikkelijke hekel aan boodschappen doen, zelden ligt iets waar het de vorige keer lag behalve dan de koel- en groentenafdeling want dat wordt te kostbaar natuurlijk om die elke keer te verplaatsen hoewel de diepvriespizza en diepvriesgroenten wel regelmatig op de " verkeerde" plaats liggen. Ik weet dat het een psychologische shoppingachtergrond heeft, ik probeer dan ook niet in die fuik te lopen maar helaas, dan liggen er ineens dutch chocolate truffles met roomijs gevuld waar eerst de kipfilet lag...
Dan gaan er dus 2 dingen de kar in (waarom blokkeren die wielen zo vaak trouwens ?)
Maar gisteren zijn we naar H.E.B geweest in Mexia, het zag er niet al te fraai uit deze zaak, wel groot en een heeeel groot assortiment maar nogal foute verlichting, het schemerde nog net niet binnen.
Nadat we het e.e.a in de kar hadden geworpen en ik deze keer helemaal verloren was in een vreemde winkel was het tijd voor een sanitaire stop. Had ik dat maar niet gedaan, onder helverlichte TL balken (uitgerekend daar wel) in een toilet met roestvrijstalen wanden waarop de vuilstrepen van vies sopwater nog aanwezig waren, lag naast de prullenbak een grote........ hoe dan ook, het zag eruit of iemand het in zijn broek had gedaan. Met erge buikpijn ook nog, zo zag het eruit. Te smerig voor woorden dus ik ga het ook niet verder in details beschrijven. Ondanks dat we pas de helft van de boodschappen hadden was ik meteen klaar daar. Gelukkig was alles wat we gekocht hadden in de fabriek (hoe zou het toilet daar eruitzien ??)vacuum voorverpakt of in blik en de rest van de boodschappenlijst kan ik gebruiken voor de volgende boodschappenronde die zeker niet bij H.E.B. in Mexia gaat zijn.

10 comments:

Eliane said...

Hoe het er in die fabrieken toegaat stond gisteren in de NY Times:
http://tinyurl.com/yckvcaq

Annemiek said...

Bah wat vies! Daar zou ik ook niet terug gaan. Bart vertelt ook wel eens dingen die hij op zijn werk tegenkomt. Dat kan hiermee wedijveren, ok, het is niet in een winkel.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Ik kan me nog herinneren hoe karig en duur die super bij jullie is, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je wel eens wat verder gaat kijken.

gatsie wat een smerige bende... Ik kan me het beeld helemaal voorstellen want bij ons in de benzine pomp gaan ook wel een mensen naar het toilet die meer naast als in de pot wat doen en ook met veel buikpijn en dat mogen wij dan opruimen..
Nou ben ik daar na jaren een cafe runnen wel immuum voor geworden hoor. Je hebt geen idee wat bezopen mensen wel niet in de plee uitspoken.

gr petra

Anonymous said...

geen foto's dit keer?;-P xT

sisely said...

Gatver nee dat lijkt me echt niet gezond, och zo iets tref je ook in NL hoor. Dat er op bepaalde plekken en zelfs in de winkels vies is. Heb je wel, al je boodschappen die je moest hebben?

Anonymous said...

...heb gelukkig net m'n eten doorgeslikt; hoefde je niet te kokhalzen?? getver! heb je 't nog gemeld aan de kassa??

groeten,
Hubertine

Monique (Nieuwen Oord) said...

He bah, dat blijft altijd toch je angst, dat er thuis wat is als je zelf weg bent!

Gelukkig hebben jullie hele fijne dagen in Miami gehad.

Monique (Nieuwen Oord) said...

Gadver, en ik altijd maar vertellen hoe schoon het allemaal is in Amerika!

Ik doe volop boodschappen in San Antonio voor we jullie kant op gaan komen!

MissFluffy said...

Spijtig genoeg vind je overal zo'n vettige toiletgebruikers.Alsof ze er een plezier aan beleven om hun vuiligheid ten toon te spreiden aan die na hen komen .
Rusty heeft zo ook eens iemand terug geroepen nadat hij had gezien hoe die het wc had achter gelaten en dit was dan nog in een restaurant .Zeer degoutant .
Al was mijn 1ste indruk ,15 jaar geleden dat het daar veel properder aan toe ging dan hier .Maar dat heeft zich helaas ook al ingehaald .
Het enigste wat nog positief kan ervaren worden is dat men in bijna alle winkels wel het wc kan gebruiken ,iets wat hier toch zelden is .
Maar ik kan het me wel voorstellen dat je die de volgende keer gewoon links laat liggen .

Groetjes Nancy

Petra said...

Bah, bah, bah! Dat terwijl de toiletten in de meeste supermarkten en elders juist zo schoon zijn hier (althans in dit gedeelte van het land, jullie daar in Texas wonen praktisch in het buitenland ;)). Zegt waarschijnlijk ook iets over die supermarkt! Ik zou er ook niet meer komen.