Thursday, October 22, 2009

het zal niet waar zijn....


Het heeft hier gestortregend vannacht, heerlijk ! en omdat na zo'n eindeloze snikhete zomer voor ons 14 graden Celsius al best heel koud is was het tijd voor winterlaarzen. Ik heb nog steeds geen afstand kunnen doen van die winterlaarzen die eigenlijk net iets te klein zijn dus even op ebay rondgeneusd en daar stonden mijn droomlaarzen ! Vorig jaar zag ik een mevrouw lopen met van die bontlaarzen aan (geitenbont, sorry voor de geitenliefhebbers, ik vind geiten ook best leuk) helemaal geweldig vond ik ze en al ben ik niet zo " in to" 2e handslaarzen,als ze niet meer nieuw gemaakt worden is het niet anders. Deze mevrouw verkocht ze (uiteraard ;-) niet helaas. En laat ik zulke laarzen na heel veel keren gekeken te hebben eindelijk op Ebay vinden ! in zo goed als nieuwe staat en zowaar mijn maat ! HOERA ! Helaas heb ik hier maat 9 of 9.5 net hoe ze vallen en maat 9.5 is hier in de US denk ik wat ongebruikelijker dus na 5 spannende dagen waren ze van mij, voor nauwelijks $ 80,-- en dat is een koopje voor deze laarzen. Vandaag kwam de postman weer een behoorlijk aantal dozen brengen en terwijl ik naar de afmetingen van de dozen keek constateerde ik een beetje teleurgesteld dat ze er nog niet bij zaten. Maar jawel ! ze zaten erbij, de rest laat zich raden vrees ik: het is zeker geen maat 9.5 want ze zijn dus net weer iets te klein grrrrrrr
Maar........ik heb nu via internet 2 spuitbussen leather stretch spray gekocht, op alle soorten leer te gebruiken volgens de advertentie (ik hoop dat ze er geen haaruitval van krijgen ;-)

10 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

Ze zijn inderdaad wel gaaf. Jammer , jammer dat ze je te klein zijn.

Maar met 14 graden de winter laarzen aan... Dan wordt je hier echt compleet voor gek versleten. Jullie zijn echt niks gewent hoor. hhaha (grapje) Wij lopen bij 14 graden buiten op ons t-shirt en vinden het warm...

gr petra

Ymkje said...

Ze zijn wel heel apart die 'geitenlaarzen' maar wat zonde dat ze net ietsje te klein zijn. Ben benieuwd naar het effect van de spray.
Ik heb hier hetzelfde probleem met schoenen en laarzen; 9 is vaak net te klein en 10 weer veels te groot. En een 9,5 is doorgaans niet te krijgen. Daarom altijd passen :)

Kristel Holsbeek said...

oh nee het is niet waar, hé;-((
Idd een 9 of 9,5 is groot voor US maat;-)

sisely said...

Zoek en je zult het vinden,en waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan.Ze zien er mooi uit, geniet er maar van.

TOG said...

Ik heb bij Target laatst behalve spray ook een "shoe stretcher" gekocht; lijkt een beetje op een schoenspanner. Had ik voorheen een paar schoenen, waarbij ik iedere keer weer de spray moest gebruiken, met de stretcher lijkt het effect tot nu toe permanent.

Bibi said...

Ze zijn wel heel erg gaaf, zulke laarzen wil ik ook heel graag, ik ga ook maar eens zoeken!
Ik hoop dat die leather stretcher gaat helpen want het moet toch behoorlijk passen zelfs met dikke wintersokken.

Monique (Nieuwen Oord) said...

Ha, gisteren was het hier 14 graden en vonden we het inderdaad nog een dag echt heerlijk buiten!

Mooie laarzen!

Natasja Valentijn said...

Jij zal in ieder geval gaan koude voeten krijgen. Ze zien er heerlijk warm uit! Nu hopen dat de spray werkt en dat ze helemaal goed passen.

Petra said...

He, dat is balen! Hopelijk helpt die spray. Ze zijn inderdaad wel "cool".

MissFluffy said...

Dan sta je te popelen om ze te ontvangen en dan zijn ze nog te klein .Die stretcher zal wel helpen voor de brede maar voor de lengte is het wat anders .Als het niet teveel moet zijn ,kan je misschien nog geluk hebben .Al heb ik zo'n zaken ook nog nooit gebruikt .
Trucje uit grootmoeders tijd was om natte gazettenpapier een nacht in je laarzen te doen maar of dat ook iets effect heeft ,heb ik ook geen idee van .
Veel succes en hopelijk een goede resultaat ermee!

Groetjes Nancy