Thursday, October 08, 2009

Beam me up.....


Soms denk ik wel eens dat ik maar beter kan stoppen met de internetkrant lezen, TV kijken enz want soms.....begrijp ik het allemaal helemaal niet meer. Vandaag zag ik in de krant dat de NASA vannacht een raket op het maanoppervlak gaat afschieten om op deze manier een enorme stofwolk (waarin dus ijsdeeltjes gevonden moeten worden) de lucht in te blazen, kort daarop gevolgd door een 2e impact op het maanoppervlak van een ruimtesonde. Beide impacts gaan gepaard met behoorlijk wat geweld. E.e.a. is via de NASA website live te volgen. Het doel is te kijken of er menselijke kolonisatie op de maan mogelijk is. Menselijke kolonisatie ! op de maan ! Ik mag graag naar de maan kijken aan een nachtelijke hemel, vooral als het een grote gele bol is aan het firmament en ook daar moeten nu ineens weer bepaalde mensen zo nodig een " nederzetting" hebben. Daar zitten we hier op aarde echt op te wachten met elke dag beelden op TV en internetkrant (die doen we voor het internationale nieuws) met ruziende mensen over het health care plan, oorlogen, extra troepen, toenemende werkloosheid, voedselbanken en nog veel meer " Happy News"

Dit hele maanproject zal ongetwijfeld door een stelletje uiterst knappe, buitengewoon hoogbegaafde wetenschappers helemaal doordacht zijn dat dit geen enkel gevaar kan opleveren voor het leven op aarde, dat de maan hierdoor ook netjes in zijn baan zal blijven, geen ruimtelijke evenwichten verstoord worden en meer van dat (boze aliens die dit als een oorlogsverklaring zien ;-) Met de space shuttles en Apollo projecten is tenslotte ook altijd alles goed gegaan (ahum) dankzij ongeveer diezelfde knappe koppen die hier vele jaren voor gestudeerd hebben. Daar heb ik een blind vertrouwen in, dat scheelt pfff Menselijk falen blijft nog steeds in een klein hoekje zitten.

Maar goed, als de wetenschappelijke vooruitgang afgehangen zou hebben van mijn simplistisch (maar toch heus wel gelukkig) brein zouden we allemaal nog met paard en wagen rijden (het wiel zou ik nog wel uitgevonden hebben ;-) zouden we een tondeldoos bij ons dragen om wat gemakkelijker vuur te kunnen maken, zou het elke nacht aardedonker zijn want geen electriciteit en wordt je 's morgens gewekt door de haan ipv een electrische wekker. Zit je s' winters bij een haardvuur en 's zomers zweet je je een ongeluk. Slacht je je eigen kippen (oei dat wordt moeilijker) ipv kant en klaar in plastic verpakt bij de supermarkt te halen, bleef het smakeloze zachte brood hier niet 3 weken goed, zouden we naar de wolken kijken om het weer te voorspellen. En nu we het daar toch over hebben:
Vannacht komt er een koufront aan en morgen hebben we 90% kans op regen, best handig die voorspellingen aan de hand van satellietfoto's, als het nu ook nog eens wat vaker zou kloppen ;-)

5 comments:

MissFluffy said...

Voor mij hoeft dat ook allemaal niet en eigenlijk bekijk ik die nieuwsfeiten over maan/spaceshuttle gebeuren allang niet meer.Ontzettend veel geld gaat er naartoe waarvan het nut nog bewezen moet worden .Mij krijg je er niet heen 'lol'.
En het weerbeeld weten we zelf beter als we zo 's morgens onze neus buiten steken ,gene ene weerman die daar aan tippen kan !

Groetjes Nancy

sisely said...

Is maar een aarig iets de MAAN, en toch wel leerzaam.Zou er wel heen willen, maar blijf liever op aarde.Ja je weet nooit wat het word van het weer, gewoon genieten van de dagen dat het droog is.

Petra said...

Lijkt me toch wel wat, hoor, vakantie op de maan ;).

Bibi said...

Paard en wagen en zelf kippen slachten enzo lijkt mij ook wel wat, maar een retourtje maan ook! (mijn ouders zijn vandaag vertrokken dus ik ben weer terug;-))

Anonymous said...

ze zijn op zoek naar water of tekenen van vroeger water op de maan...welcool toch?! hoeven we hier niet te doen; its all over in your face..raindrops..... keep falling on my head.. enfin... stilstand is achteruitgang toch;-))xT