Wednesday, August 22, 2007

Het grote maaiwerk en gezondheid in Texas




Vandaag was het zover, er stonden borden langs de Highway 75 dat er "mowers ahead" waren, dit is een grote groep tractoren met heeeeel grote maaiers erachter die we al geruime tijd echt overal zo'n beetje tegenkomen in de bermen, zelfs bijna 2 uur rijden hiervandaan hebben we ze gezien. Vandaag dus was onze berm aan de beurt, ben benieuwd hoeveel slangen er nu in stukjes liggen voor het hek (grapje)

Onze nieuwe gasten zijn vandaag vertrokken richting hun huisarts, die is 3 uur rijden hiervandaan maar manlief wilde zijn jaarlijkse check-up laten doen bij zijn eigen huisarts (zoals hij zelf zei durfde hij eigenlijk niet naar een andere arts hier dichterbij, goh wat raar) Een jaarlijks groot medisch onderzoek op eigen initiatief is hier heel gewoon, mannen laten zich jaarlijks controleren op prostaatvergrotingen (ook als er geen klachten zijn) en vrouwen gaan jaarlijks voor o.a. borstonderzoek.
Dan wordt er ook(mannetjes en vrouwtjes) de bloeddruk gecontroleerd, bloed afgenomen voor onderzoek, urine idem en wat er zoal nog meer onderzocht kan worden aan het menselijk lichaam (veel dus). Toen ik vertelde dat nederlanders doorgaans alleen naar de dokter gaan als er klachten zijn die niet spontaan overgaan en ook nog eens dat je bij de tandarts in Ned. om verdoving moet vragen is zij in de stellige overtuiging dat wij eigenlijk toch wel een soort barbaren zijn geloof ik (toch ook wel een beetje stoer toch ;-))?
Komend weekend zijn ze weer terug, als alles goed is.....

9 comments:

Anonymous said...

Ja ze gaan hier niet over 1 nacht ijs. Maar met grote regelmaat door de molen heen. Die verdoving bij de tandarts mogen ze van mij houden, daar heb je vaak meer last als gemak van...

gr petra

Unknown said...

Vind het eigelijk wel een goede zaak zo'n algeme checkup en het mooie is de verzekering betaald het volledig. Het onderzoek zlef stelt trouwens niet zo heel erg veel voor. Als je 50 bent willen ze ook een keer in je dramen kijken, volledig vergoed en is geen probleem. Prima hoor ik ga ervoor.

Anonymous said...

tja wij hollanders zijn echte bikkels, maaien gras zonder motor en brengen kinderen zonder ruggeprik ter wereld ( heb ik allemaal van horen zeggen;) ik heb mijn mc dreamy altijd bij de hand;-) is ook wel handig...missch. zijn wij wel gewoon handiger?
jeZus

Anonymous said...

Nederlanders (of Europeanen) houden niet zo van vooruitgang denk ik. Na 5 weken automaat rijden snap ik bijvoorbeeld ook niet waarom we het hier nog steeds manual willen doen.

Annemiek said...

Ik vindt die preventieve zorg ook wel goed hoor. Er zijn veel dingen die je niet kan weten als je ze hebt, zoals diabetes en hoge bloeddruk. Ondertussen wordt er wel grote schade aangericht als het niet behandeld wordt.

Petra said...

Ik heb er gemengde gevoelens over, al die jaarlijkse controles. Aan de ene kant ben ik het met Annemiek eens, dat bepaalde kwalen geen symptomen geven en als dat wel zo is, is het meestal al ver gevorderd.
Aan de andere kant vind ik jaarlijks te veel van het goede, als je gewoon gezond bent. Ik ga zelf eens in de twee of drie jaar, meer dan genoeg.

Hans Hendriks said...

Ik ben zo'n ezelin dat ik alleen naar de dokter ga als het veel pijn doet of erg bloed en bij de tandarts piep al om verdoving nog voor ik die man/vrouw gezien heb.
Dus voor mij geen jaarlijkse controles, gelukkig heb ik goede tanden en doet de rest het ook nog aardig (even afkloppen allemaal)
Maar het zou een goede zaak kunnen zijn ja om regelmatig gecontroleerd te worden (iedereen behalve ik ;-)
Bianca

Chuck and Anneke's RV travels said...

Ik heb hier een fantastische tandarts. Elke 6 maanden wordt mijn gebid schoongemaakt. Ik vind het niet erger dan naar de kapper.

Chuck and Anneke's RV travels said...

Ik heb hier een fantastische tandarts. Elke 6 maanden wordt mijn gebid schoongemaakt. Ik vind het niet erger dan naar de kapper.