Thursday, August 30, 2007

Bijna vergeten ! ons favoriete huis



Het Loghome ! Deze huizen worden gebouwd van old-style tot supermodern en er staan er hier in de omgeving maar een paar van.
Toen we nog bezig waren met een stuk grond te zoeken om onze campground te starten hebben we offertes aangevraagd van loghomes. Deze huizen worden gebouwd van massieve stammen cederhout en qua aanschaf valt de prijs reuze mee, vanaf zo'n 55.000 dollar heb je een kaal huis, dak en fundering zit niet bij het bouwen inbegrepen en moet door een locale aannemer gedaan worden. Achteraf zijn we heel blij dat hier al een huis stond want de vorige eigenaar van ons huis is dus zelf zijn loghome aan het bouwen, hij heeft het "bouwpakket" gekocht. Inmiddels is hij daar nu zo'n 1,5 jaar mee bezig en het eind is voorlopig nog niet in zicht. De kosten van een betonnen fundering zijn hier heel behoorlijk: het stopt niet met zo'n 10.000 dollar afhankelijk van de grootte van het huis natuurlijk. Zijn huis komt bij Satterwhite loghomes (www.satterwhite-log-homes.com) vandaan en wordt heel erg mooi maar het is een enorme klus: alleen de buitenkant moet rondom al 4 x behandeld worden met anti-insectenspul, speciale beitsen en lakken, alle logs moeten afzonderlijk verlijmd worden, voor de electriciteit is een conduitsysteem nodig (alle draden lopen daarbij in dikke ijzeren buizen)en dan moet de open haard ook nog gemetseld worden van allemaal keien (gaat niet heel makkelijk hebben we gezien) Nu is hij timmerman en kan erg goed klussen maar het valt hem achteraf bepaald niet mee zo'n huis zelf te bouwen en ook kostentechnisch valt het erg tegen, bij hem is het bedrag inmiddels opgelopen voor de bouw van zijn huis tot zo'n 180.000 dollar en dat is erg veel voor hier.
Maar..........het blijft ons favoriete huis en wie weet over een paar jaar als deze vervangen moet worden ;-) misschien het "kleine model" de Centennial zoals op de bovenste foto...

10 comments:

Anonymous said...

Hoi Hans en Bianca,

Jullie kennen mij (nog) niet, maar via de site van Petra en Gert Jan van Dijk ben ik bij jullie beland. Als ik jullie blog zo lees (en ik ben nog niet helemaal terug gegaan tot het begin) zijn jullie even grote avonturiers als die twee in Oneonta.

Het is leuk om jullie avonturen en belevenissen te lezen en zal ze, als je het goed vindt, vanaf nu ook blijven volgen.

Ik begrijp waarom jullie "verliefd" zijn geworden op zo'n huis. Ik teken er ook beslist voor. Alhoewel zo'n ranche woning zo ook niet echt misstaan denk ik. (het is alleen een beetje veel gras maaien)

Veel succes verder en je zal vast nog wel van mij horen.

gr

Wiebe Wiersma
Zevenhuizen (Z-H,Nederland)

Anonymous said...

Hoi Wiebe, je bent voor ons niet volledig onbekend hoor ;-) hebben al meerdere keren over jou gelezen op het blog van Petra.
Tuurlijk vinden wij het leuk als je ons blog leest en mocht je ooit deze kant op willen komen dan ben je van harte welkom !

Groeten !
Hans en Bianca

Anonymous said...

Hoi Bianca,

Daar was ik al bang voor. De reputatie gaat voor de persoon. haha

Jullie aanbod hou ik zeker in gedachten. Mijn eerste prioriteit gaat evenwel naar Oneonta, maar jullie zitten daar maar 3 dagen rijden vandaan.......
Plannen we volgend jaar een weekje langer states.

gr
Wiebe

Anonymous said...

Hoi Wiebe, dat is helemaal goed hoor ! p.s. zijn jullie niet ook die mensen die stroopwafeltransporten doen enzo ;-)

Groeten !
Bianca

Petra said...

Oh, dat lijkt me ook fantastisch! Vrienden van ons hebben een log cabin in West-Virginia en daar hebben we ook een week gelogeerd. Zo ontzettend gezellig, al dat hout! Kan me voorstellen, dat jullie daarvan dromen!

Annemiek said...

Dat is ook een van mijn favoriete soort huizen!

Anonymous said...

Ik zou ook zo voor dat huis tekenen. Ziet er gaaf uit. Jammer dat er zoveel bij komt kijken om zo'n huis te bouwen. Dat zie ik nu weer niet helemaal zitten, maar mooi blijft het.

gr petra

Anonymous said...

Hoi Bianca,

Inderdaad, wij zijn de mensen van de Stroopwafels, Ontbijtkoek, Cif, Papricachips, Klompen en Dorpshot (da's een soort van dorp liqueur, die Petra, als enige, erg lekker vindt)

Het liefste ga ik dat soort dingen natuurlijk zelf "even" brengen, we hebben er zelfs een extra koffer voor aangeschaft, maar helaas is dat met de snelheid waarmee GJ dat soort dingen naar binnen werkt niet te doen. Vandaar dat de laatste zending met tante post is gegaan.

Aan porto ben je wel meer kwijt dan aan de kosten van de aanschaf van de spullen, maar ja, daarmee stimuleer je de economie zal ik maar zeggen.

Er schijnen trouwens wel echte goudse stroopwafels richting Amerika geƫxporteerd te worden, maar ja, waar die ergens belanden weet ik niet.

Ik heb er overigens geen moeite mee om een tweede "overlevings pakket" te sturen hoor. Roep maar wat je "mis" en ik ga er wel achteraan hoor.

gr
Wiebe

Anonymous said...

Het heeft zijn charmes wel zo'n log homes .Al zou ik niet graag ze willen behandelen tegen die insecten...maar ik neem aan dat je dat niet jaarlijks hoeft te herhalen .
Groetjes MissFluffy

Anonymous said...

Hoi Wiebe,
wil je je emailadres mailen aan ons ajb ? dat is makkelijker dan via het blog. Wij hebben even geen "bestellijst"...moeten eigenlijk een paar kilo's afvallen zucht ;-)
Groetjes
Bianca
p.s. dropshot is toch alleen voor kabouters ? Heb het ooit 1 x geproefd en dat was meteen de laatste keer, brrr