Sunday, August 05, 2007

Chevrolet Corvette C1





Ik ben al heel lang een Amerikaanse autoliefhebber, in Nederland had ik een Ford Mustang uit 1966, heerlijke auto om mee te toeren en ik gebruikte hem gewoon dagelijks. Deze auto heb ik verkocht toen we besloten te verhuizen naar Texas, nu blijf ik natuurlijk hopen op die eenmalige kans van een andere klassieker als ik het geld heb. Nu is mijn droomauto een Chevrolet Corvette C1, bouwjaar zo rond 1958, maar deze auto's worden onbetaalbaar, vanaf 60.000 tot zo'n 200.000 Dollars of Euro's. Deze week waren we bij een van de buren die zo'n 6 schuren in de tuin heeft staan en daar stond dus de Corvette. Zeker 10 jaar vuil erover en nog steeds mooi maar helaas niet te koop. Veel Texanen weten inmiddels de prijzen en ook hij wist dat ze een kapitaal waard zijn in gerestaureerde staat. De eigenaar had in deze staat al een bod gehad van 18.000 Dollars en vond het te weinig, hij gaat hem ooit opknappen, met andere woorden, nooit. Ik heb al een gratis truck uit 1958 dus blijf gewoon zoeken, ooit kom ik mijn droomauto weer tegen tegen een betaalbare prijs. Stop bij dit bericht een foto van hoe de wagen eruit kan zien met een hoop liefde, geld en geduld.

3 comments:

Anonymous said...

Hier staan ze ook vaak half verroest en vervallen achter een oude schuur en noit doet iemand er iets mee. Tot je hem wil kopen, dan vragen ze inderdaad grof geld.

Dat opknappen dat kenne we inmiddels nu niet, dan niet en nooit niet

gr petra

Petra said...

Hier in NC ook veel van die oude tabaksschuren met een oldtimer verstopt.
Dit is wel een heeeel leuk model om te vinden ergens in een schuur trouwens ;-)

Dizzymisslizzy said...

Ai, zo pijnlijk om zo'n auto op deze manier te zien staan. Waarom niet even wassen en dan een hoes erover? Is ie in elk geval nog een beetje beschermd tegen al dat stof. Zonde hoor. Naar mijn mening horen auto's op de weg en niet ergens stoffend in een schuur. Hij wordt pas van waarde als hij ook echt gebruikt wordt waarvoor hij gemaakt is. Op dit moment is het niks en dat is jammer.