Thursday, May 17, 2007

Weer een rijbewijs



Heb nu 4x examen moeten doen in 5 maanden tijd en 4x geslaagd, vandaag was mijn praktijk examen van mijn motor rijbewijs. Om je rijbewijs te kunnen halen moet je je eigen motor meenemen en een auto met chauffeur. De examinator gaat naast de chauffeur zitten in mijn geval Bianca en de rit van zo'n 10 minuten kan beginnen. Ik vooruit met de motor en 1x claxon is links, 2x rechts. Nu is een motor een stukkie sneller dan onze truck, dus was meer aan het afremmen dat ik vooruit kwam, maar, yihaa, het rijbewijs is binnen, een zorg minder, want heb natuurlijk wel een Europeesch rijbewijs, maar leg dat maar eens uit aan een State Trooper. Princess heeft vandaag ook een test ondergaan, kijken of ze een zadel verdraagt en was geen probleem, Cherokee vond het allemaal maar best, morgen gaat Bianca misschien rijden. Geef mij maar een Harley ;-)

7 comments:

Anonymous said...

He gefeliciteerd met je motor licence. Alleen heb je hopelijk van de zomer helemaal geen tijd om te gaan toeren.... (knipoog)

Anonymous said...

Gefeliciteerd met je (Amerikaanse)moterrijbewijs! Hoefde je echt maar 10 minuutjes te rijden?
Wat goed dat Cherokee dat zadel al meteen zonder problemen accepteert. Dat belooft veel goeds voor het inrijden. Ik ben benieuwd.

Anonymous said...

Gefeliciteerd!

Anonymous said...

Ik bedoelde natuurlijk niet Cherokee maar Princess

Hans Hendriks said...

@ Bianca: Cherokee is nog wat te klein voor een zadel, beestje zou afknakken bij de enkels, maar denk als ze mama ziet met zadel, ze zelf ook wel wil, misschien een van de teckels met een mini-zadel op de rug ;-)

Dizzymisslizzy said...

Gefeliciteerd met je rijbewijs. Lijkt mij wel lekker om te kunnen touren. Wil zelf mijn motorrijbewijs ook nog eens gaan halen, maar voorlopig doe ik het maar met de auto. Toch geen geld om een motor te kopen. Ik vind het hier trouwens soms ook wel eng als ik ze zie rijden zonder helm en met korte broek en hemdje op de I-45. Ik krijg al rillingen als ik eraan denk dat je dan onderuit gaat...brrrr!

Hans Hendriks said...

@Dizzymisslizzy: daarom doen we ook zo ons best om op de motor te blijven zitten. Vind cowboys die hard tekeer met paarden een stuk gevaarlijker.