Wednesday, May 16, 2007

Helmen en hoeden





Vanochtend mijn theorie-examen gedaan voor het Texaanse motorrijbewijs en yihaa, geslaagd. Normaal zou ik 's middags voor de riding test kunnen gaan, maar helaas mijn Hollandse helm heeft geen DOT sticker, dus niet goed hier in the USA. In Buffalo zit geen helmenwinkel en even snel naar de Walmart, daar had ik geen zin in. Even een vriend gebeld en hij had nog wel een oude helm liggen met sticker. Deze Amerikaanse helmen zijn in Europa verboden en hier noodzakelijk voor je rij-examen. Heb je je rijbewijs en een gezondheisdverzekering kan je een sticker krijgen en kan je zonder helm rijden, wel lekker op korte ritjes. Met de paardjes gaat het goed en Cherokee wordt al een echt cowboypaard met hoed ;-)

4 comments:

Anonymous said...

Dat is toch belachlijk dat je helm niet Nederland niet goed genoeg is. Das nou weer typische amerikaans....

gefeliciteerd met je theorie!

gr petra

PS volgens mij moet je hier altijd een helm op...

Annemiek said...

Het verschilt per staat, in New York is een helm verplicht. Het zegt wel wat als je zonder helm mag rijden zo lang je gezondheidsverzekering hebt...
Leuke cowboy die Cherokee. Wat wordt ie al groot zeg.

Petra said...

Gefeliciteerd. De ene helft is binnen.
Hier ook rijden met helm verplicht.

Anonymous said...

Ik zou die helm maar altijd op doen. Wij hebben er nog een liggen van Chuck zijn scootertje toen we in Nederland woonden. Hij is daar toen en keer ondersteboven gereden door een dame die hem niet zag , en ook nooit gezien heeft. Die helm heeft hem toen wel gered.

Groetjes,
Anneke