Sunday, May 20, 2007

Ik vertrek

Een van de weinige programma's die ik via internet volg is de Tros serie Ik Vertrek. Wij zijn zelf ook even door het programma gevolgd, maar onze planning kwam ze niet uit. Maar het blijft leuk om te zien hoe andere Nederlanders zich in een buitenland avontuur storten. De laatste uitzending gaat over een familie wat een vakantiekamp wil openen in Zuid-Afrika. Ik dacht dat onze 10 hectare veel was, maar zij kochten 120 hectare voor 200.000 euro en hadden 80.000 over voor het bedrijf. 7 maanden verder hadden ze nog 3.000 euro over, een mooi verbouwd huis, geen inkomen en hun plannen moesten flink aangepast worden, maar ze waren wel gelukkig en wilden niet terug, dus zal wel goed komen. Hier nu zo'n 6 maanden verder en eigenlijk loopt het volgens planning, we hadden wel gehoopt op meer gasten, maar niet op gerekend, alles is meegenomen en een nieuw bedrijf heeft zijn tijd nodig. We hebben wel wat meer financiele reserves dan de Ik vertrek mensen en we hebben ook nog wat inkomen uit andere bedrijven, dus we zingen het nog wel even uit en ook bij ons zal het wel goed komen, duurt even.

3 comments:

Anonymous said...

Wij volgen de vertrek uitzendingen ook nog steeds. Toch blijf ik me verbazen over de avonturen die sommige mensen beginnen.Totaal geen ervaring in een eigen zaak en vaak in de horeca waar ze ook totaal geen kaas van gegeten hebben. Een beetje weten waar je aan begint is toch wel wenselijk.

gr Petra

Anonymous said...

Ik heb bij "Ik vertrek" wel eens gezien dat mensen de kamers van hun hotel ook via een tour operator gingen verhuren. Er moest wel de helft van de inkomsten afgedragen worden maar er kwamen zo wel veel gasten. Hebben jullie daar al eens aan gedacht? Bijvoorbeeld voor het 1e jaar ofzo?

Hans Hendriks said...

@mr-Leo: touroperators komen hier niet, maar we zijn wel lid van een stuk of 5 campingclubs, leden krijgen 50% korting, een paar dagen geleden de eerste boeking gehad. We zijn constant bezig om manieren te bedenken om onze doelgroepen 'goedkoop' te benaderen, want je kan je suf adverteren, maar ook hier nog geen succes, beste blijft mond-op-mond reclame, maar dit heeft zijn tijd nodig en gelukkig hebben we tijd.