Wednesday, May 09, 2007

Titles and Inspections




Als je in Amerika o.a. een auto, een motor, een trailer of een boot koopt moet je zorgen dat de Title erbij zit (zie voorbeeld). De papiertje wordt door de oude en nieuwe eigenaar getekend en de nieuwe eigenaar gaat naar het belastingkantoor met dit bewijs, betaald de salestax (zo'n 6 procent) en krijgt naar een aantal dagen een nieuw Title op de post. Je bent nu op papier eigenaar maar er is meer. Op je nummerplaat zit een County sticker en deze moet elk jaar vernieuwd worden, weer bij het belastingkantoor en tegen een betaling, laten we het wegenbelasting noemen. Een oudere motor of auto moet ook elk jaar gekeurd worden, een kleine APK. In het geval van een motor moet de verlichting werken, een claxon moet toeteren en dat is het zo'n beetje, kosten 12.50 Dollars, ook elk jaar vernieuwen. Inmiddels alles geregeld, nu moet ik alleen weer gaan studeren voor mijn motorrijbewijs, heb geluk nog mijn Nederlandse rijbewijs maar ga toch voor een Texaans. Vandaag het boekje gehaald en ga volgende week wel ven examen doen. Voor het praktijkexamen moet Bianca mee, de examinator zit bij Bianca in onze auto en ik rijd vooruit met de motor, door middel van claxonsignalen weet ik of ik links of rechts moet, ben benieuwd.

2 comments:

Anonymous said...

Die inspectie stelt ook inderdaad niet zo veel voor en goedkopen dan een APK.

gr petra

Petra said...

Ron heeft het hier in NC ook gedaan. Allereerst een speciaal theorie examen voor motorrijden.
En na het behalen eerst speciale verrichtingen doen en daarna een stukje rijden.
Maar ik begrijp dat die voorwaarden in elke staat anders kunnen zijn.
In ieder geval succes gewenst!