Friday, May 04, 2007

new rides





Vorige week besloten we om de dure nieuwe Chevy truck te verkopen en een oude truck en een 2ehands Harley te kopen. Vooral nu het mooi weer is was het hebben van geen motor een groot gemis, in Nederland reed ik veel ondanks het vaak slechte weer dus het begon te kriebelen. De auto had ik op Graiglist gezet en was bezig met een Harley aan te schaffen. Afgelopen woensdag werd ik 's morgens gebeld voor de truck en 's middags werd hij al opgehaald, dus opeens niets meer. Snel op Internet zoeken en een Dodge gevonden in Palestine vlakbij een kennis die wel de auto wilde bekijken, bleek een goede auto en dus gekocht. Gisteren met de kennis naar Palestine en de Dodge opgehaald, het is een 1996 Dodge Ram Laramie SLT met allerlei extra's, leuke auto. Ik had dus ook al de Harley gekocht en vandaag zou ik hem ophalen vlak bij Dallas. Ik had besloten de Greyhound bus te nemen omdat Bianca niet graag in de drukke stad rijd. Gisteren al tickets gekocht en een toezegging dat ik een reservering had. Vanochtend dropte Bianca mij bij de bushalte waar de bus on 10 uur zou komen, niet dus. 11 uur kwam de bus en geen plaats meer, de buschauffeur was zeer onbeleefd en na Internet raad te plegen is dit normaal bij Greyhound, dus nooit een bus meer. Ik kreeg een lift aangeboden van een stel wat naar Denton moest en betaalde de helft van de benzine. Opgevouwen in een kleine Toyota truck op weg. De eigenaar moest naar Denton om een straf van 9 maanden uit te zitten wegens rijden onder invloed, in de auto zat een apparaat waar hij om de 15 minuten in moest blazen als controle, spannend ritje dus ;-) Veilig aangekomen in Carralton en bij de Harley dealer de motor opgehaald, het is een 2005 Softail DeLuxe. Terug naar Buffalo, zo'n 120 mijl, het was heerlijk weer om te touren en rond 18.00 was ik weer thuis. De nieuwe auto en motor zijn goedkoper dan de auto truck en qua verzekering zijn we ruim 100 Dollars per maand goedkoper uit, dus misschien geen nieuwe truck meer, maar wel een schitterende motor en een mooie truck die door Bianca tijdens mijn afwezigheid gepoets is. Het is een mooi stel. De gele truck kwam ik onderweg tegen, zoiets zou ook nog wel leuk zijn, maar denk niet dat ik vorlopig nog iets mag kopen ;-)

3 comments:

Anonymous said...

Je mooie truck weg.....Ik ben niet gek op motors, maar ik akn me voorstellen dat dit een heerlijk iets is met dit mooie weer. Geniet ervan....

gr Petra

Annemiek said...

Die truck ziet er goed uit. Ik dacht even dat die gele de nieuwe was. Van motors ken ik niks, maar ik kan me wel voorstellen dat je niks liever wilt als je zo'n motor fan bent. We hebben ook een Harley-fan vriend.
Dat was nog een spannend ritje voor om hem te gaan halen!

Anonymous said...

Wat een gedoe om je Harley op te halen, maar dat was het vast en zeker waard! Je hebt zo te zien een goede deal gemaakt. Ik zie op de foto alleen geen helm (die had je zeker nog op ;-) )