Tuesday, November 10, 2009

Bizzzzzzy



Bedankt voor de emails en reacties met adviezen ! we waarderen het zeer. We weten nu ongeveer hoe de nieuwe opslag/barn eruit moet gaan zien. Beetje deze stijl zoals op de foto maar dan veel leuker, en met veel mooiere vleugels eraan dan die lelijke uitbouw die op de foto staat. We hebben net de maten doorgegeven aan een klusjesman/timmerman/electricien voor een offerte. we zouden het liefst een houten barn hebben maar dat wordt even te gek qua prijs. Ons huis zal binnen nu en 10 jaar (als het dat nog haalt) vervangen moeten worden en dan bouwen we daar liever een mooi barnhouse van. Maar dat is allemaal nog zo ver weg.

Inmiddels is er een mexicaanse betonwerker geweest die hopelijk (heel snel) iemand weet voor het witte gebouw, het kan in ieder geval niet over lange afstanden meer verplaatst worden. Een prijs opgeven voor het beton storten kon hij nog niet, hij moest eerst zien hoe de ondergrond was nadat het gebouw was verwijderd, daar kan ik wel inkomen ja want het is bepaald niet allemaal even egaal hier. Nadat we vandaag weer een container geladen hadden was het witte gebouw voor de helft leeg, dus alle decoratie van de muur gehaald van toen het nog een game room was en daarna kwam UPS ongeveer zijn truck legen. Hij is ook heel blij als het witte gebouw weg is en het nieuwe er staat, dan kan hij zo ongeveer naar binnen rijden met zijn truck.

We hadden nog 1 hummingbird, maar niet allen wij zijn bizzzzzzzy. Ik zat aan mijn compuut te werken met de buitendeur lekker open toen ik een gonzend geluid hoorde op de porch.....mijn nekharen gingen overeind staan wat dat geluid is onmiskenbaar....BIJEN !!! de hummingbirdfeeders zaten vol met bijen. Op de foto valt het nog mee, ze hingen in bewegende klonten aan de feeders. Honingbijen waarschijnlijk maar dat maakt mij niet meer uit nadat ik in het 1e jaar hier vanaf de bosrand tot in huis achtervolgd ben door een horde killer bees (africanized honey bees), ik weet zeker dat ik goud had gewonnen op de Olympische spelen met de sprint die ik toen getrokken heb. Vanaf die tijd heb ik een diepgewortelde enorme afkeer van (kleine) bijen. Ik heb snel de honden naar binnen gedaan door de achterdeur aan de andere kant van het huis en mijn spuitbus met paarden-alles-aan-insecten-dood-rondom-het-paard-enz in de rondte gespoten daar (dikke jas aan, werkhandschoenen, capuchon enz) gelukkig spuit de bus behoorlijk ver. Ze gingen er niet dood aan maar verkozen toch maar ergens anders heen te gaan. Jammer voor de hummingbird maar de feeders zijn schoongemaakt en komen volgend voorjaar pas weer uit de kast.

8 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

Barn ziet er leuk uit.

Hahah sorry maar ik moest wel lachen om je bijen. Gj is vorig jaar gestoken door een wesp. Hij blijkt voor de Amerikaanse versie vreselijk allergische te zijn. In NL ook wel eens gestoken, maar nooit last gehad.Nu belandde hij op de emergency room omdat ie van top tot teen opgezwollen was en niet meer fatsoenlijk kon ademen.

Hij is er inmiddels dus ook als de dood voor en trekt ook een giga sprint bij de minste of geringste bzzz om zijn hoofd.

gr petra

Sisely said...

Let maar op dat je de Mexicaanse griep niet krijgt van de werknemer, je weet maar nooit. Loop zelf ook hard weg als ik een bij en een hommel zie, ben dit jaar gestoken door een BIJ, en ik was niet blij.Dat kan heel vervelend en ook slecht aflopen.

Petra said...

Kan me je aversie voor bijen helemaal voorstellen. Killer bees heten niet voor niets zo.

Bibi said...

Hihi ja dat kan ik me goed voorstellen dat je niet zo gek bent van bijen na zo'n ervaring.
Spannend hoe het allemaal zal gaan met de nieuwe barn!

Monique said...

Is de nieuwe barn klaar als we komen?? Gaaf!

Natasja Valentijn said...

Wat een mooie barn. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Wat die bijen betreft; ik zou daar ook niet happy van worden. Ik moet trouwens toch wel wennen aan al die insecten (in Washington). Er zitten wat rare beestjes bij, maar zolang ze niet bijten en ver bij mij uit de buurt blijven vind ik het prima!

Astrid said...

Ik moet altijd lachen om dat ze hier alles willen versterking door te zeggen...with a passion.

Maar bij dat ongedierte zeg ik het.
I hate them with a passion.

Je uitgekozen barn is mooi, wij zijn nu (heel langzaam) bezig om alle oude houten gebouwen te voorzien van zo'n metalen siding.
Alles lijkt als nieuw...nou ja we hbben alleen de quonset nog maar af...hahaha.
Foto's staan ergens op mijn log.

MissFluffy said...

Ik zou die hummingbirdfeeder ook elders hangen .Pff,die bijen zijn zo enorm daar ,vind ze zelfs zeer eng als je ziet aankomen vliegen .En dat heb ik niet hier met onze Belgische bijtjes maar ja ...size he 'lol'.

Groetjes Nancy