Sunday, November 29, 2009

10 weesjes en weer meters geverfd




Vandaag nog weer even stevig aan het verven geweest, eigenlijk moet het 3x geverfd worden maar die 3e keer doe ik wel als het dak erop zit en de aanbouw eraan.
Maar het is wel leuk geworden, de witte trim moet ook nog maar het begon licht te regenen vanmiddag dus dan gaat dat niet meer lukken. Ook om de klimmende passieplant heb ik maar heengeverfd, als die van de winter kaal is kan ik er beter bij ;-)
Ondertussen werd ik niet goed van de stinkende lieveheersbeestjes, in mijn verfpot, in mijn haren, POK POK POK in de verse verf op de wand van het gebouw, blijkbaar heeft deze kleur een enorme aantrekkingskracht op ze, ik was al blij dat ze niet beten vandaag die stinkbeestjes.

Kip met de kuikens deed het erg goed, ze liep de hele dag rond het huis en regelmatig achter mij aan voor eten of wat lekkers.
Gisterenavond hoorden we rond een uur of 11 een raar kort gorgelend geluid buiten vandaan komen en direct daarop hoorden we de kuikens piepen, een nachtelijke aanval dus op kip en haar kuikens, dat is wel vaker gebeurt met andere kippen. Ze lopen tenslotte allemaal los hier en die gaan dus echt niet het nachthok in als het donker wordt. Meestal loopt zo'n hen dan boos in de rondte te stappen maar dit keer niet dus.....geen hen meer te bekennen ! Geen veer te vinden, geen bloed en de kuikens zaten op een kluitje bij elkaar, 1 lag er 3 meter verder bij de auto te piepen en 1 heb ik te laat gevonden. Het moet een heel snelle en sterke rover zijn geweest want binnen 2 minuten stonden we buiten met zaklampen en is de grote kip verdwenen en in de verste verte niets te zien of horen. Het meest waarschijnlijk is een coyote, vos of wilde hond en waarschijnlijk hetzelfde beest wat Clyde de kat meegenomen heeft, die pakken blijkbaar direct de nek en nemen de prooi mee. Dus hebben we nu 10 kuikens in een doos in huis staan, gelukkig kunnen ze al zelfstandig eten en drinken dus het komt wel goed met ze, als ze groter zijn gaan ze de kippenren in. Maar dat roofdier komt terug, dat is een ding wat zeker is. Het is prachtig zo in de natuur te leven maar niet altijd.

7 comments:

www.vandijkes.punt.nl said...

OOhhh arme kuikentjes. Zijn zoo schattig... Misselijk beest, maar inderdaad do je er weinig aan. Hier vallen met name katten regelmatig ten prooi aan cayotes. Als ze even geen zin in konijn hebben denk ik.

Ziet er goed uit. Lijkt nu minder rood op de foto dan de foto van gisteren.

gr petra

Annemiek said...

Zo'n beest blijft natuurlijk terug komen. Gelukkig hebben de meeste kuikentjes het overleefd.
Het verfwerk is mooi!

Monique said...

Ach arme weesjes. Enge beesten, die coyotes en inderdaad razendsnel.

Je barn red is echt mooi!

Bibi said...

Hihi ik zie dat je die kuikentjes alvast laat wennen in de pan. Die vieze stinkende lieveheersbeestjes hebben wij hier ook. Ze komen eigenlijk, volgens artikelen op internet, op lichte kleuren af, daarom wilde ik ons huis rood hebben, maar ze komen nog steeds op ons huis af die *&beesjes. Bahbahah.

Petra said...

Hier ook "lieveheersbeestjes", want dat zijn dus niet de mooie rode diertjes, die we uit Europa kennen. Hier een artikel erover: http://www.pittsburghlive.com/x/pittsburghtrib/s_254462.html
Zielig, die kuikentjes! Gelukkig zijn ze groot genoeg om het zonder moeder te doen.

Petra said...

Hier ook "lieveheersbeestjes", want dat zijn dus niet de mooie rode diertjes, die we uit Europa kennen. Hier een artikel erover: http://www.pittsburghlive.com/x/pittsburghtrib/s_254462.html
Zielig, die kuikentjes! Gelukkig zijn ze groot genoeg om het zonder moeder te doen.

Astrid said...

Bij jullie ook al he...vervelend die coyotes.
Mooi hoor dat barnred, ik heb mijn kippenhok zo geverd, maar dat hout is zo oud..dat zoog verf aan als een spons.
De oude hiproof barn doen we dus maar in de metal siding....