Friday, November 20, 2009

En weer een week om

Dacht ik van de week nog een paar keer, moet nodig een blogje schrijven maar het is zo druk het is er dus niet van gekomen. Gisterenochtend stonden we om 4.45 uur in de ochtend een harley te lossen, onze auto erbij gezet met de koplampen op de carhauler want het was nog aardedonker, toen de motor gelost was is Hans naar Oklahoma vertrokken om een auto op te halen. Ik dacht nog: dat is lekker een paar extra uren vandaag om het papierwerk eens weg te werken, dozen uit te zoeken, orders te plaatsen enz en gisterenavond om 10 uur was het werk nog niet klaar, maar ik was wel een eind opgeschoten ermee.
De mexicaan die iemand zou weten voor het witte gebouw en het weg zou (laten) halen hebben we niets meer van gehoord (goh...) dus we hebben gisteren de klusjesman laten komen, we hebben besloten het nu te laten staan en het helemaal te laten verbouwen, het wordt eens zo groot, een nieuw dak erop, grote houten openslaande deuren (Dutch doors heten die hier, jawel ;-) waar gemakkelijk tonneaucovers door naar binnen kunnen, en ik niet meer bij elke grote doos het vel van mijn knokkels aan de deurpost heb hangen ;-)
Een betonnen vloer komt over de hele lengte aan de voorkant met bij de openslaande deuren een soort betonnen oprit zodat vrachtwagens met laadklep zware kratten op het beton kunnen lossen en de lading met een pallettruck zo naar binnen gereden kan worden.
Het gebouw is nu 60 ft lang en 14 ft breed en wordt 70 ft lang (21 mtr ongeveer) en 26 ft breed (8 mtr ongeveer), eigenlijk gaan we een gebouw over een gebouw zetten. 2/3 van de aanbouw wordt dichtgemaakt als af te sluiten opslag en de rest wordt een soort overdekte porch. De klusjesman had er al helemaal zin in, hij wil komende week beginnen ermee en ik wil het het liefst gisteren al af hebben. We gaan het custom made afwerken met cederhout en het wordt barnred geverfd. Lijkt me supergaaf !
Voor de kosten van het weg laten halen van het gebouw, de grond laten egaliseren en beton storten + een nieuwe barn kunnen we net zo goed dit doen. Is nog veel leuker ook.
Fuzz the cat doet het erg goed, was hij eerst erg bang voor de honden... hij heeft gisteren Jason in een achterpoot gebeten, vandaag hing hij bij Teun aan zijn staart en toen ik wat uit de koelkast haalde om op het aanrecht te zetten zat Fuzz in de koelkast aan een stuk worst te vreten. Hij jat van het aanrecht, kortom het is een echte Redneck kater.
Morgen weer 2 grote hanen wegbrengen naar de flea market, dan hebben we nog 1 volwassen haan rondlopen hier (die moet ik ook nog vangen want daar willen we ook vanaf) + 2 jonge haantjes (ook die moeten weg). Hopelijk zit er niet nog ergens een kip te broeden pfff

6 comments:

Petra said...

Barnred is altijd goed ;-)
Succes met de klus.

Sisely said...

Ja is echt erg dat de week vlug voor bij gaat. Je weet dan wel dat je eigen niet hebt verveelt, en dat de tijd opgeschoten is. Fijn om te lezen dat jullie nieuwe bewoner het goed doet, net als kinderen kunnen huisdieren ook wel streken uit halen.Wens jullie een fijn weekend.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Grote plannen hoor. Ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten. Hopelijk is klusjes amn sneller als de onze. pffff.

Haha die fuzz heeft dus al ontdekt waar ie het halen kan. Heeg hem eens ongelijk.

Vindne de honden het wel wat. Kan me voorstellen dat in je staart gebten worden door een kat niet echt jofel is.

fijn weekend Petra

Astrid said...

Jullie ook al last van klusjesmannen die niet op komen dagen?? tis ook overal hetzelfde.
Leuk zo'n renovatie, wij proberen ook te werken met wat hier al stond, geeft toch wel een kick hoor..hergebruik.
Er gaat niets boven rood, ik heb zo'n hele oude hiproof barn..die is niet meer helemaal rood, maar is volgend jaar aan de beurt.

Fijn dat Fuzz zo goed kan wennen, toch altijd spannend als ze wat ouder zijn.
Hier is Jake nu zoek..gistermorgen schoot hij naar buiten, ik heb hem nog niet weer gezien.
Keep my fingers crossed.

Petra said...

Leuk, barnred, mijn favoriete schurenkleur ;). Die kat, om je rot te lachen!

Natasja Valentijn said...

Hoi Bianca,

Ik kreeg van Anja (Utah) een Creative Blog Award. Nu moet ik 7 awards uitdelen. Ik heb jou gekozen (zie mijn blog), omdat je altijd klaar staat met goede adviezen. Je leest mijn blog trouw en laat ook altijd een reactie achter. Je hebt waarschijnlijk al eens eerder zo'n award gekregen. Je hoeft er niets mee te doen; zie het als blijk van waardering!

Groetjes Natasja