Sunday, November 08, 2009

regeren is vooruitzien





Ik ben een uiterst slechte koningin en Hans een slechte koning, dat zit zo....
onze wreckerservice waar we de containers mee laden zijn aardige mensen maar helaas als velen hier wat onbetrouwbaar, dinsdag hebben we weer een container ingepland staan en steevast is het antwoord als je met ze afspreekt " als alles goed is zijn we er" tot zover gaat het nog steeds goed maar het gaat natuurlijk een keer niet goed en op dit moment hebben we niet echt een goed alternatief op de plank liggen waarbij we niet afhankelijk zijn van anderen. Op het laatste moment een container afbestellen kost handenvol geld en laden zonder hen wordt toch een beetje lastig om een auto vanaf de grond in een container te krijgen want de containervloer is ongeveer aanrechthoogte. Onderstaand zo wat gedachten van de laatste dagen/weken...
Afzetten van de container op de grond en na laden weer op de vrachtwagen trekken is niet mogelijk. Een container kopen als " ruilcontainer" waarbij een container hier wordt opgehaald en een ander afgezet (die zouden we dan als " storage" kunnen gebruiken tot die weer opgehaald wordt en op transport gaat) kan ook niet want de ene keer hebben we een 40 ft container en de andere keer een 45ft-er en dat weten we pas erg kort van te voren, te kort van te voren. Als we zo zien wat mensen rondom ons aan gereedschap hebben (tractoren, bulldozers, wreckerservicetruck, towtrucks, heftrucks) het is zeer regelmatig ernstig en geldverslindend kapot op het meest ongunstige moment en we kunnen het zelf niet repareren, dat is een feit. Een vorkheftruck om te laden hier gaat het niet worden met al dat zand wat we hebben overal en we willen al helemaal geen auto's laden met een vorkheftruck ivm kans op beschadiging aan de onderkant van de auto. Nu we toch een grotere opslag moeten hebben proberen we dat wat slimmer te doen dan voorheen en dat valt helemaal niet mee. Achteraf staat de grote barn verkeerd: te ver van het huis, veel te ver van de weg, is in beton gestort dus die is niet meer te verplaatsen, dat is ook een feit. Waar we de nieuwe opslag willen gaan maken zitten we heuvelafwaarts en precies in de afwatering van de weg, dus zou de opslag op palen gezet moeten worden om te voorkomen dat met een fikse regenbui al het zand onder de betonnen vloer vandaan spoelt. Dat gaat het ook niet worden. Om de bestaande barn te gebruiken om daarvandaan containers te laden moeten we een betonnen of asfalt oprit maken die niet alleen 6 ft breed is maar ook zwaar/dik genoeg om optrekkende vrachtwagens te houden want ook daar hebben we metersdiep suikerzand. En eigenlijk willen we dan ook direct een ramp hebben waar vrachtwagens tegenaan kunnen rijden zodat lossen en laden van crates en pallets van 550 lbs en meer een stuk gemakkelijker wordt: maar waar gaan we die dan maken ? er zijn hier nog wel eens chauffeurs die moeite hebben met achteruit rijden (al vinden ze zichzelf prima chaufeurs ;-). Een aflopende ramp waarvanaf de vrachtwagen naar achteren rijdt geeft zeker problemen met optrekken/wegrijden, we hebben zand overal en zand geeft slippende banden, niet zo'n klein beetje ook ;-) Een loods zoals op de foto met een deur tot waaraan vrachtwagens kunnen rijden is een optie maar wel heel erg lelijk, we willen geen industrieterrein maken in de " paleistuin". Kortom we zijn druk met ons suf te " regeren", we zijn nu ook op zoek naar raadslieden, dus wie er een goed idee heeft: we horen het graag.

8 comments:

Sisely said...

Ai daar vraag je mij iets, heb er geen verstand van.In NL is dat ook een ramp voor vele Chauffeurs, met het achter-uit en voor-uit rijden.Klein ongelukje zit in een klein hoekje, sterkte er mee.Met al die rompe slomp.

Monique (Nieuwen Oord) said...

Je vraag komt een paar maanden te vroeg. Mijn eigen inventieve oud-chauffeur en altijd oplossingen verzinnende echtgenoot komt pas begin maart bij jullie de situatie met eigen ogen aanschouwen ...

Mwah, ik zal hem de blog eens voorleggen. Ik ben hélemaal niet praktisch, bij mij moet je niet zijn dus.

MissFluffy said...

Wel spijtig dat het altijd achteraf is wanneer je tot ontdekking komt dat iets beters elders had gestaan .En het is maar door te doen dat je een betere kijk op iets krijgt en ik vrees dat ik je hierbij niet van dienst kan zijn .Maar zijn wel van zo'n zaken waar je door moet en moet bekijken hoe je efficienter kan werken.
Kun je nergens geen vermorzeld bouwafval/steenpuin opkopen ? Daar zou je je oprit alleszins al mee kunnen verharden en het teveel aan regenwater kan er nog doordringen .Later kan je er bovenop asfalteren, wordt hier ook wel eens gedaan ,soms zelfs klinkers opgelegd op dat klein steenpuin .
Al dat zand maakt het natuurlijk niet gemakkelijk .
Die eerste foto lijkt me wel handig om zaken hogerop te rijden maar zal ook wel kostelijk zijn .

Groetjes Nancy

Petra said...

Dat klinkt allemaal problematisch, maar ik heb er absoluut geen kaas van gegeten. Ik hoop, dat jullie een goede oplossing vinden.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Tja goeie vraag. Ik kan me wel voorstellen dat je niet volledig afhankelijk wilt zijn van die knakkers. Afspraken nakomen heeft hier een heel andere betekenis.

Vooruitzien, ja als alles van te voren wist. maar helaas onze glazen bol laat ons ook nog wel eens in de steek.

gr petra

Bibi said...

Wat een uitdaging om dit goed op te lossen! We kunnen je vanaf hier jammer genoeg niet goed helpen, zoiets moet je zien.
Trouwens, als jullie zo'n slechte koning en koningin zouden zijn, zou het bedrijf ook niet zo uitgegroeid zijn, toch?

Erik Boattail said...

Dit is wat jullie nodig hebben, maar dan met luchtbanden:

http://www.storaxlaadbruggen.nl/Gebruikte_laadbruggen.aspx?obj=1001

bresijn said...

eigenlijk moet je een heuvel maken waar de vrachtauto's tegen aan kunnen rijden dan heb je geen last van regen.
De voorkant verharden met hout, bovenkant verharden.
Groeten Michel Bresijn - Phimex Warehousing Rotterdam