Thursday, November 26, 2009

Thanksgiving ! Chicken day help !


Het is vandaag dus Thanksgiving, voor de meeste mensen gewoon " Turkey day" want er wordt op grote schaal (ook nog letterlijk) kalkoen gegeten. Ook ik ga straks een kalkoenborst in de over schuiven (mmmmm).
Vorige week heb ik dus nog een aantal hanen weggebracht, dat ruimt lekker op, we hebben kippen genoeg en volgens de alwetende buurmannen is het nu toch niet het broedseizoen....
NIET HET BROEDSEIZOEN ???? in 1 week tijd is er 1 hen tevoorschijn gekomen met 3 kuikens, toen nog 1 met 4 kuikens en zojuist -grote schrik terwijl ik "mijn" dozen sta te inventariseren - komt deze kersverse moederhen voorbij met 11 (!! woehaa) kuikens ! eigenlijk hebben we dus nu een kippenplaag, zeker weten dat hier minstens 60% hanen weer bij zitten. pfff waar ben ik aan begonnen ooit met 1 haan te willen hebben ;-)
De komende jaren eten we denk ik maar kip op Thanksgiving ;-)

9 comments:

Monique said...

Ha, wat een gedoe met al die kippen. Je moet er ook op tijd de eieren onder uit halen :-)

sisely said...

Happy Thanksgiving voor jullie,maar in NL kennen we dat niet.Is allemaal wat zeg met de kippen, je word er een beetje kippig van.

Petra said...

Ze houden je in ieder geval lekker bezig, die kippen! Happy Thanksgiving!

Annemiek said...

Haha een kippenplaag!

www.vandijkjes.punt.nl said...

Haha lijkt wel een kippen epidemie. Wil je Bo een paar weekjes, Die helpt je er zo vanaf....

gr petra

Kristel Holsbeek said...

hihi die kippen, maar je moet die eieren weghalen hé;-)
Happy thanksgiving!

Natasja Valentijn said...

Weer een business erbij; jij kunt dtraks de hele buurt van eieren voorzien :-)! Leuk hoor!

MissFluffy said...

De boer hier zei vroeger altijd dat de hennen zullen zorgen voor mannelijk geslacht onder hun broedsel als er te weinig zijn .
Als dat correct is ,zullen je spruiten meer mannelijk zijn dan vrouwelijk .Benieuwd of zijn theorie ook klopt.
De kippen hebben het daar best naar hun zin !

Groetjes Nancy

Bibi said...

Ik zou best wat kippen van je over willen nemen hoor, je hebt er zo een business bij ja:-).