Saturday, November 28, 2009

Work in progress



Vandaag had ik er ineens helemaal zin in: verven ! het was er uitstekend weer voor, geen zon, lekker windje en niet te warm. En aangezien ik beter kan verven als ik nog aan kan knoeien ipv wanneer er mooi houtwerk opzit.....
Dus naar de hardware store en daar 3 grote blikken Barn Red gehaald en 1 bright white voor de raamlijsten en de vieze bruine daklijst. 1 blik is inmiddels leeg en 2 kanten (pfoei die andere lang kant moet nog ;-) van het gebouw zijn geverfd, maar toen was het al te donker om nog een foto van te nemen. Het moet nl 2 x in de verf voor het goed dekkend is.
Van de klusjesman hadden we een offerte gekregen, voor hier een astronomisch bedrag: alleen de arbeid voor het maken van het dak zou $ 2000,-- moeten gaan kosten. Maandag komt Eddie - hij heeft hier ook de porch gemaakt- met een timmerbuddy van hem kijken, Eddie kan tenminste aan die mooie cederhouten palen komen die we graag willen hebben als staanders van het dak. De linkervoorkant van het gebouw moet ook een soort porch worden en de rechterhelft (op de tekening) wordt de extra afgesloten opslag met grote openslaande deuren maar dat moet eigenlijk 2/3 van het gebouw zijn.
Met wat tekst en uitleg zal hij mijn simpele bouwtekening wel begrijpen denk ik ;-)

4 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

Ik zie hem wel voor me hoor. Past ongetwijfeld bij jullie.

Dat rood is inderdaad erg mooi. Morgen foto bij dag licht...?

Dak praat me er niet van. Bij ons schiet het dak ook zooo lekker op... je hebt geen idee. Maar goed dat hij het voor minder doet want anders was mijn klusjes man al lang ontslagen. pffff

gr petra

Natasja Valentijn said...

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Zo te zien wordt het een mooie barn. Nu nog even uitleggen aan de timmerman...

Petra said...

Als ik dichterbij zou wonen, zou ik komen fotograferen! Ik ben dol op barn red!

Monique said...

Ha, wij hebben de binnenkant van de schuur in Barn Red ;-)

Ziet er goed uit.